וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון התאבדות": חצי שנת מאסר לתושבת נצרת שאיימה בסכין בעפולה

12.7.2016 / 18:00

אסראא עאבד, שהניפה סכין מול חיילים בתחנה המרכזית בעפולה, עשתה זאת "על מנת לגרום לחיילים לירות בה למוות". השופטת קבעה כי "הנאשמת סובלת משלל בעיות נפשיות", אולם ציינה כי יש צורך "להרתיע אותה מביצוע מעשים דומים"

צילום מסך

(בווידאו: תיעוד המקרה בתחנה המרכזית בעפולה, אוקטובר)

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (שלישי) חצי שנת מאסר על אסראא עאבד, תושבת נצרת בת 29, שהניפה סכין בתחנה המרכזית בעפולה בחודש אוקטובר האחרון, באירוע שנחשד בתחילה כניסיון פיגוע. עאבד, אם לילדה בת עשר, הורשעה בעבירות של החזקת סכין ואיומים. לבקשת עו"ד חאלד אבו אחמד, המייצג את עאבד, נדחה ריצוי העונש כדי שיהיה בידו זמן לשקול אם לערער על גזר הדין.

על רקע גל האלימות האחרון, עאבד הגיעה לתחנה המרכזית בעפולה בבוקר יום שישי, ושלפה סכין שלהבה באורך של 19 סנטימטרים. היא הניפה אותה באופן מאיים וקראה לחיילים שעמדו מולה: "אתם טרוריסטים". בכתב האישום צוין כי עאבד, שמתמודדת עם הפרעות נפשיות, עשתה זאת "על מנת לגרום לחיילים לירות בה למוות".

עוד בוואלה! NEWS:
הערבייה שנופפה בסכין בעפולה - לא תואשם בניסיון פיגוע
הפלסטינים על המחבלת בעפולה: "השתילו לידה את הסכין, חפה מפשע"
המחבלת מעפולה: תושבת נצרת בת 30 ואם לילדה

המחבלת אסרא עאבד, מבצעת ניסיון הפיגוע בתחנה מהרכזית בעפולה , אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
"אין מחלוקת כי הנאשמת היא בחורה אינטליגנטית". עאבד/צילום מסך, טוויטר

"מעשיה גרמו לאנשים מסביבה לחשוב כי היא עומדת לבצע פיגוע דקירה והם נסו לכל עבר", צוין בכתב האישום שבגינו הורשעה. "חיילים ואנשי ביטחון אשר האמינו כי הנאשמת היא מחבלת, צעקו אליה והורו לה לשמוט את הסכין, ומשלא עשתה כן, ירו לעברה ופגעו בה באזור אגן הירכיים". המקרה תועד ועורר סערה ציבורית בשל נסיבותיו.

עם זאת, השופטת דלית שרון-גרין גם הטילה בספק בגרסתה של עאבד כי היה בכוונתה להתאבד. "לא ברור לי מדוע הביעה בפני קצינת המבחן תרעומת על הירי שבוצע כלפיה, בטענה שלא נשקפה ממנה סכנה לאיש", כתבה השופטת בהחלטתה. "דבריה אלה מעוררים תהיות ומחשבות ביחס לסיבות שהביאו את הנאשמת לעמוד בתחנה המרכזית כשסכין גדולה מונפת בידיה. אם אכן ניסתה להתאבד על ידי כך שתגרום לחיילים או שוטרים לירות בה, מדוע התרעומת? שמא לא באמת ניסתה להתאבד?".

השופטת קבעה כי תסקיר שירות המבחן "הוא רחב ומעמיק, ענייני ומקצועי", ולדבריה "אין חולק כי הנאשמת סובלת משלל קשיים רגשיים ובעיות נפשיות. בה במידה אין חולק כי היא איננה חולת נפש במובן המשפטי של המילה, וכי היא כשירה לעמוד לדין. בנוסף, אין מחלוקת כי הנאשמת היא בחורה אינטליגנטית, שיכולותיה האקדמאיות עומדות ביחס הפוך ליכולותיה הרגשיות".

נסיון פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בעפולה. אוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה
"אנשי ביטחון האמינו כי הנאשמת היא מחבלת". זירת האירוע בעפולה/חטיבת דובר המשטרה

בגזר הדין צוין כי "על רקע המצב הביטחוני הקשה ששרר בארץ, בתקופה בה חדשות לבקרים התבשרנו על פיגועי דקירה ופיגועים אחרים בכל רחבי הארץ, הנץ במוחה של הנאשמת הרעיון לנצל מצב זה באופן ציני ביותר. הנאשמת, שחוותה פרידה רומנטית, החליטה לנסות להתאבד פעם נוספת". לדברי השופטת, "העבירות כפשוטן, אינן משקפות את חומרת מעשיה, שהם בבחינת השלם הגדול מסך חלקיו".

בהחלטתה כתבה השופטת כי "מצבה הרגשי הקשה מעורר גישה חומלת, אלא שבד בבד מצב זה בדיוק, שטרם נמצא לו מזור, עלול להביא את הנאשמת לבצוע מעשים דומים בעתיד". החלטת בית המשפט התקבלה למרות המלצת שירות המבחן, שביקש להטיל על עאבד עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בלבד, וחרף בקשת הפרקליטות לגזור עליה עונש מאסר של בין שנה לשנתיים.

"מאסר שניתן לרצותו בדרך של עבודות שירות, לא יהווה ענישה הרתעתית ומציבת גבולות", קבעה השופטת. "גם אם אינני קובעת שהנאשמת היא בבחינת 'פצצה מתקתקת', הרי שלא ניתן להתעלם מהסכנה הגלומה בה, כאשר לא אחת, מתוך רצון להגשים את שאיפותיה, גרמה סכנה ממשית לציבור, מבלי להסס טרם המעשה ואף מבלי להכיר בכך לאחריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully