וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: בתחילת החודש הבא נתחיל בגיוס חיילי מילואים

20.11.2000 / 7:27

לדברי הרמטכ"ל, הגיוס חיוני בכדי לא לפגוע בהכשרת החיילים הסדירים שנמצאים בשטחים מתחילת המהומות; אתמול ביש"ע: שקט בשעות היום וחידוש הירי בלילה; רמ"ט פיקוד מרכז: אנו חוששים מהתגברות האירועים בשטח ישראל

לאחר ירידה דרסטית שנרשמה באירועים האלימים בשטחים בשעות היום, התחדש אמש הירי לעבר יישובים ומוצבים ישראליים בשעות הלילה. הירי על פסגות חודש ואש נורתה לעבר אוטובוס ליד אלפי מנשה. בגוש קטיף נרשמו מספר אירועי ירי לכיוון חיילי צה"ל.

ראש מטה פיקוד מרכז, תת אלוף יעקב זיגדון, אמר כי אכן ניכרה אתמול ירידה דרסטית במספר האירועים בשטחים, אולם הוא הביע חשש מהתגברותם בתחום ישראל. לדבריו, ערפאת אכן קרא בגלוי להפסקת הירי משטחי A, אולם מכך ניתן להבין שיש לגיטימציה לירי משטחי Bו-C.

אתמול אמר הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, כי ערפאת טרם נתן הוראה ברורה להפסיק את האש. בעת ביקור באגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל רמז מופז, כי היה רוצה שצה"ל יגיב ביתר עוצמה: "מן הראוי שנגיע לרמת פעילות ולחץ על הצד השני כך שהוא יבקש את הפסקת האש".

מופז הוסיף כי הירידה המסויימת שניכרת בפעילות האלימה בשטחים נובעת מההכרה הפלסטינית כי הם לא יצליחו להשיג דבר על ידי מהומות, אלא על ידי חזרה לשולחן המשא ומתן.

מופז הוסיף כי בתחילת החודש הבא יחל צה"ל בגיוס חיילי מילואים בכדי שיחליפו את חיילי הסדיר בפעולות השמירה והאבטחה. לדבריו, הדבר הכרחי בכדי לאפשר את המשך פעילות ההכשרה הסדירה של הצבא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully