וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנרצחת בפיגוע עלתה להר הבית: "ביקשנו לקרוא לשער הלל"

12.7.2016 / 12:28

מאות אנשים, בהם השר אריאל וח"כים, הגיעו למתחם לזכר הלל אריאל, שנדקרה בפיגוע בקריית ארבע. רק קבוצה קטנה הורשתה לעלות להר. אמה: "כל יהודי שיעלה בשער הזה יזכור להלל את ריבונו של עולם". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן לבנה.

מאות בני אדם עלו הבוקר (שלישי) להר הבית שבירושלים וערכו עצרת לזכרה של הלל יפה אריאל, הנערה בת ה-13 שנרצחה לפני כשבועיים בפיגוע בקריית ארבע. לאירוע, שנערך ביוזמת המשפחה, הגיעו מכרים, חברים וכן שר החקלאות אורי אריאל וחברי הכנסת יהודה גליק ואורן חזן, רבנים ופעילי ימין. עם זאת, רק קבוצה של כ-50 בני אדם הורשתה לעלות להר. בטקס שנערך בכניסה למתחם נשאו דברים הוריה של אריאל וכן השר אריאל, קרוב משפחה.

רינה, אמה של הנערה, אמרה: "ביקשנו להחליף את השם לשער הלל, כשכל הנשמה תהלל יה הללויה. זה לא יהיה בשום מקום רשמי, בשום ספר, כי זה אף פעם לא נכתב, זה ייכתב בספר הלבבות שלנו". היא הוסיפה כי "כל יהודי שיעלה בשער הזה יזכור להלל את ריבונו של עולם, לחזק את הלב, לא לתת ללב רק לשתק, אלא לחזק. עלו איתנו מי שיכול, עלו הרבה שמחזקים אותנו, קיבלנו אינסוף טלפונים שמחזקים אותנו. מבחינתנו זה ליצור שיח חדש בעם ואנחנו מזמינים את כולם לדבר ולהתווכח, הכול מתוך מחשבה למשהו חדש".

העלייה להר הבית הייתה שקטה ומכובדת, העידה יעל קביליו, דודתה של הלל. "עלייה שקטה לרינה ועמיחי (האב) מתוך מחשבה פנימית על כל מה שקרה להם השבוע. האירוע עבר בשלום, היה שמח היה טוב ונקווה לעוד עליות, שנוכל להמשיך בקשר עם המשטרה ונעלה בצורה שקטה בלי מגבלות".

משפחתה של הלל יפה אריאל ז"ל בכניסה להר הבית. 12 ביולי 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
עמיחי ורינה אריאל בכניסה להר הבית, היום/תצפית TPS, הלל מאיר

לדברי קביליו, "הר הבית הוא לא של אף אחד באופן אישי אלא בית השם של כל העמים, זה בית שצריך לבשר שלום. שלום יכול להיות של העם הפלסטיני, יכול להיות של כל העמים פה מסביב. הבשורה שעם ישראל צריך לקחת בידיו זה להביא לנקודה הזאת. אם ניצור, נחנך ונחדיר לבבות מטבע הדברים זה יוקרן החוצה. אנחנו לא עולים עם מלחמה או צעקות".

מוקדם יותר עלתה קבוצה של כ-30 יהודים והמשטרה עיכבה לחקירה שניים מהם לאחר שהתפללו בהר, בניגוד להגבלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
משפחתה של הלל יפה אריאל ז"ל בכניסה להר הבית. 12 ביולי 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
השר אריאל, קרוב משפחת הנרצחת/תצפית TPS, הלל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully