וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שר החוץ של צרפת ייפגש בלבנון עם נציגי חיזבאללה

העיתון "אל-ג'ומהוריה" פרסם כי ז'אן-מארק איירו ייפגש עם האחראי על היחסים הבינלאומיים בארגון ועם חבר פרלמנט מטעמו. בלבנון דווח כי איירו ידון איתם על המצב הביטחוני בדרום לבנון

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בחודש שעבר: מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, חושף פרטים על שיתוף הפעולה עם צבא סוריה)

שר החוץ הצרפתי, ז'אן מארק איירו, ייפגש עם נציגים מחיזבאללה במהלך ביקורו בלבנון – כך דיווחו הבוקר (שלישי) כלי תקשורת לבנוניים. העיתון הלבנוני "אל-ג'ומהוריה" פרסם כי איירו ייפגש עם האחראי על היחסים הבינלאומיים בחיזבאללה, עומאר מוסאווי, ועם חבר הפרלמנט מטעם הארגון, עלי פיאד. על פי הדיווח, בחיזבאללה לא רואים בפגישה "דבר לא שגרתי", שכן צרפת מעורבת בנעשה בלבנון ובאזור, בין היתר במאמצים לפתרון משבר בחירת הנשיא במדינה.

אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" הוסיף כי בפגישותיו עם אנשי חיזבאללה ידון איירו במצב הביטחוני בדרום לבנון ובשלומם של חיילי יוניפי"ל המוצבים באזור, שרבים מהם צרפתים. בפגישותיו צפוי איירו להעלות את הצורך לשמור על השקט בגבול עם ישראל ולהגביר את שיתוף הפעולה בין חיזבאללה לכוחות הביטחון הלבנוניים למניעת הסתננות של גורמים קיצוניים העלולים להפר את היציבות באזור זה.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת שחרור מוסול מדאעש: שר ההגנה האמריקני בביקור פתע בעיראק
"לא אנושית": הכתבת של אסד שעושה סלפי עם גופות ילדים
"תומך בטרור": איראן זועמת על בכיר סעודי שהשתתף בכנס של האופוזיציה

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. רויטרס
צרפת מעורבת גם במאמצים לפתרון משבר בחירת הנשיא בלבנון. איירו/רויטרס
"אם ישראל תפגע בלוחמינו – התגובה תהיה קשה". ספק 500
בחיזבאללה לא רואים בפגישה "דבר לא שגרתי". מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה/ספק 500

היום מצוין עשור למלחמת לבנון השנייה, שנפתחה בחטיפתם של שני חיילי צה"ל בידי חיזבאללה בגבול לבנון. מאז המלחמה היו תקריות בודדות בין צה"ל לארגון הלבנוני, האחרונה שבהם בחודש ינואר 2015 אז נהרגו שני חיילים, סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני, מירי טיל נגד טנקים על שיירת כלי רכב בגזרת הר דב. התקיפה אירעה ימים ספורים לאחר חיסולו של מי שנחשב לרמטכ"ל הארגון, ג'יהאד מורנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully