וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בהודו: חיסול מנהיג מורדים מבעיר את חבל קשמיר

לאחר שמפקד ארגון הבדלנים הגדול ביותר בחבל בעל הרוב המוסלמי נהרג בקרב עם הצבא, המוני מפגינים תקפו תחנות משטרה ועמדות צבאיות. לפחות 23 נהרגו בפרץ האלימות החריף ביותר בחבל זה עשרות שנים

צילום: אי-פי, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 23 אנשים נהרגו בעימותים אלימים המתחוללים בימים האחרונים בחלק ההודי של חבל קשמיר. אתמול (ראשון) הטביע המון זועם שוטר כשדחף את רכבו לנהר ועתה קיים חשש מפני התגברות המתיחות, שהחלה לאחר חיסולו בסוף השבוע של מפקד בכיר בשורות הבדלנים.

הודו ופקיסטן תובעות שליטה מלאה על חבל קשמיר, מוקד לעימותים ב-60 השנה האחרונות שאף הוביל לכמה מלחמות בין שתי המעצמות הגרעיניות. בחבל יש רוב מוסלמי וכמה ארגונים חמושים קמו במרוצת השנים בדרישה לעצמאות קשמיר או לסיפוחו לפקיסטן. גל האלימות האחרון פרץ ביום שישי, אז צבא הודו הרג את בורהאן וואני, מנהיג חיזב אל-מוג'אהדין – ארגון המוקדים הגדול ביותר במחוז.

עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הביטחון של הודו בקשמיר, 10 ביולי 2016. רויטרס
מפגינים זורקים אבנים לעבר כוחות הביטחון בחבל, אתמול/רויטרס
עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הביטחון של הודו בקשמיר, 10 ביולי 2016. רויטרס
עימותים אלימים בין מפגינים לכוחות הביטחון של הודו בקשמיר, 10 ביולי 2016/רויטרס

אלפי בני אדם נכחו בהלווייתו שהתקיימה ביום שבת בעיירת מגוריו טראל, שנמצאת 40 ק"מ מדרום לעיר סרינגאר, בירת הקיץ של מחוז קשמיר. ממשלת הודו טענה כי לא נשלחו כוחות ביטחון להלוויה במטרה להימנע מעימותים עם הקהל הזועם.

עם זאת, המשטרה טענה כי לאחר קבורתו של מנהיג הארגון הבדלני הותקפו תחנות משטרה ועמדות של הצבא. ממשלת מדינת המחוז ג'אמו וקשמיר הודיעה כי תחקור אם אכן היה שימוש מופרז בכוח מצד המשטרה כלפי מפגינים לא חמושים.

ארגוני זכויות אדם תיארו את המצב בקשמיר כמצב חירום, כשבתי חולים מלאים במפגינים פצועים וקווי הטלפון ורשת האינטרנט הופלו. פרץ האלימות האחרון הוא אחד החריפים ביותר שהתחוללו בשנים האחרונות. ההתקוממות הבדלנית בחבל פחתה מאז 1989, אך אלפי בני אדם נהרגו במהלך הקרבות, רובם אזרחים.

הלוויה של מפקד ארגון בדלנים בקשמיר, הודו, 9 ביולי 2016. רויטרס
המשטרה לא נכחה. הלוויית מנהיג המורדים, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully