וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט יוצא לחופשה מהכלא: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

11.7.2016 / 6:50

ראש הממשלה לשעבר שנושא עונש של שנה ושבעה חודשים יצא לחופשה בת 48 שעות. חוק העמותות יעלה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת. יתקיים דיון בעניינו של השר לשעבר בנימין בן אליעזר ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

אולמרט בחופשה ראשונה מהכלא

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
אולמרט בדיון בבית המשפט, פברואר האחרון/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יצא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לחופשה ראשונה מבית הכלא. אולמרט יעזוב בשעות הבוקר את כלא מעשיהו וישוב אחרי 48 שעות, שבהן יהיה מחויב לישון בלילה לצד רעייתו עליזה, ויהיה מאובטח על ידי לוחמי היחידה לאבטחת אישים. החופשה התאפשרה משום שאולמרט סיים לרצות רבע מתקופת המאסר שלו. אולמרט החל לשאת את עונשו בגין קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט ב-15 בפברואר ונידון לשנה ושבעה חודשים.

חוק העמותות יעלה לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

שרת המשפטים אילת שקד, כנס לציון 20 שנה לסניגוריה הציבורית. תל אביב 7 ביוני 2016. יותם רונן
עמותה שיותר מ-50% מתקציבה ממדינה זרה תהיה מחויבת בדיווח. שרת המשפטים שקד בכנס בחודש שעבר/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יובא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת חוק חובת גילוי תמיכת ישות מדינית זרה, המכונה "חוק העמותות" או "חוק השקיפות". בנוסח הסופי שיזמה שרת המשפטים איילת נכתב כי כל עמותה שיותר מ-50% מתקציבה מגיע מישות מדינית זרה, תהיה מחויבת לדווח על כך בדוחות כספיים שתגיש לרשם העמותות. כמו כן, יהיה עלייה לציין זאת באופן בולט בכל פרסום ופנייה בכתב לעובד ציבור או לנבחר ציבור. עם זאת, הוחלט כי נציגי העמותות לא יחויבו לענוד תגי זיהוי בכנסת ולא יהיו מחויבים לציין בעל פה במהלך הדיונים במשכן כי הגוף שאותו הם מייצגים נתמך ברובו על ידי מדינות זרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

דיון בעניינו של בנימין בן אליעזר

מליאה בכנסת בחירות לנשיאות, יוני 2014. נועם מושקוביץ
בנימין בן אליעזר בכנסת, 2014/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בעניינו של שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר, הנאשם בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס. אליעזר מואשם יחד עם חמישה בני אדם נוספים בעבירות אלו. עד כה הוא נעדר מהדיונים בשל מצבו הרפואי ואולם לדיון זה הוא צפוי להתייצב. בשבוע שעבר אושפז בן אליעזר בבית החולים לאחר שעבר אירוע מוחי קל בעקבות טיפול דיאליזה. בעבר הוגשה בקשה ליועץ המשפטי לממשלה לעכב את ההליכים נגדו – משמע, להפסיקם – לאור מצבו הרפואי הקשה, אך זו נדחתה.

דיון בעניינו של המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב

המחבל בן ה-13 מהפיגוע בפסגת זאב בהארכת מעצרו, אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
הורשע בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין. המחבל בדיון בהארכת מעצרו, 2015/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב הטיעונים לעונש במשפטו של המחבל בן ה-14 שהואשם במעורבות בפיגוע דקירה בשכונת פסגת זאב בעיר באוקטובר 2015, בהיותו בן 13. הוא הורשע במאי האחרון בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין. ההגנה טענה כי הנער לא ביצע את הדקירה בפועל והשתתף בביצוע המעשה רק כדי "להפחיד יהודים". ואולם, בית המשפט לא קיבל את הטענה והרשיע אותו בכל זאת. בפיגוע נפצעו שני בני אדם באורח אנוש. את הפעולה ביצע יחד עם בן דודו, שנורה ונהרג.

יום האוכלוסייה הבינלאומי

מתרגלים יוגה ביום היוגה הבינלאומי, הודו. 20 ביוני 2016. רויטרס
אוכלוסיית העולם תמשיך ותעלה. מתרגלים יוגה בהודו, חודש שעבר/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום האוכלוסייה הבינלאומי, שמבקש להעלות למודעות נושאים הקשורים בנושא. בין היתר, גידול באוכלוסייה, תכנון משפחה, מגדר, שוויון בין המינים, עוני, בריאות וזכויות האדם. יום האוכלוסייה נקבע בוועידת האו"ם בשנת 1989 ומאז מצוין מדי שנה. נכון למאי 2016, אוכלוסיית העולם מונה יותר משבעה מיליארד בני אדם. חרף מחלות, עוני, מלחמות וירידה בילודה – הצפי הוא כי אוכלוסיית העולם תמשיך ותעלה ועד 2050 יהיו יותר מעשרה מיליארד בני אדם על כדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully