וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה הרשעתו של פעיל ימין שהואשם באיומים על פרקליט המדינה

10.7.2016 / 11:34

אלחנן גרונר הואשם באיומים ובעבירות נוספות לאחר שהטיח אמירות קשות מול ילדיו של שי ניצן, שהיה אחראי בתפקידו הקודם לטיפול בעבריינות אידיאולוגית. הוא זוכה מרוב האישומים, ובניגוד לרצון הפרקליטות - הרשעתו היחידה בוטלה גם היא

צילום: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: פרקליט המדינה ונשיאת העליון נגד הסדרה "צל של אמת", אפריל)

בית המשפט השלום בתל אביב זיכה ביום שלישי האחרון את הרשעתו של אלחנן גרונר, פעיל ימין, מעבירות של איומים, העלבת עובד ציבור ופגיעה בפרטיות. גרונר עמד למשפט על כך שאיים על פרקליט המדינה שי ניצן במהלך כהונתו של האחרון כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, אז עמד בראש צוות בין-משרדי לטיפול בעבריינות אידיאולוגית ולאכיפת חוק על ישראלים ביהודה ושומרון.

לפי האישומים נגדו, גרונר דפק על דלתו של ניצן כשהוא מלווה באשתו. כשפתח ניצן את הדלת, הטיח בו גרונר אמירות קשות לעיני ילדיו הקטנים. עם זאת, הוא זוכה מרוב האישומים והורשע לבסוף בהסגת גבול בלבד. בשבוע שעבר בוטלה גם הרשעה זו, בעוד שבית המשפט מתח ביקורת על הפרקליטות, שהתנגדה לכך.

במסגרת הטיעונים לעונש נשלח גרונר לקבלת תסקיר שירות מבחן, שבו הוצע להטיל עליו 140 שעות לתועלת הציבור ולבטל את הרשעתו. הסיבה שניתנה לכך הייתה כי שבעת שבוצעו העבירות, היה גרונר בן 19. הפרקליטות, שאף ביקשה במהלך המשפט לעצור אותו עד תום ההליכים, התנגדה לביטול ההרשעה, משום שלטענתה לא מדובר בעבירה רגילה של הסגת גבול.

שי ניצן בטקס חילופי פרקליט המדינה . דצמבר 2013. טלי מאייר
"למעשה היה פוטנציאל פגיעה בעבודתו הציבורית". פרקליט המדינה ניצן/טלי מאייר

שופטת בית משפט השלום הדסה נאור מתחה ביקורת על התנגדות הפרקליטות. "אינני יכולה שלא להביע את פליאתי על עמדה זו של הפרקליטות - מרגע שזיכיתי את הנאשם מחלק מהעבירות האירוע מקבל אופי שונה מבלי להמעיט בחומרת המעשה וכן מתפקידו של ניצן", כתבה נאור.

בתגובה, טענה הפרקליטות כי "למעשה היה פוטנציאל פגיעה בעבודתו הציבורית של ניצן מול עבריינים מחד ופגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה מאידך". עוד נטען כי "עובד ציבור המותקף במסגרת תפקידו, בין אם בגופו ובין אם בכבודו, יתקשה לאורך זמן לשמור על רמת תפקוד גבוהה לביצוע משימותיו". השופטת נאור חלקה על הדברים וכתבה: "לתחושתי, שי ניצן לא היה מקבל את האמור כאן בנוגע לו ולמילוי תפקידו". כאמור, השופטת ביטלה כליל את הרשעתו הפלילית.

עו"ד איתמר בן גביר, שייצג את גרונר, מסר בתגובה: "אני מרוצה מכך שבית המשפט לקח את האירוע בפרופורציה הנכונה, וחרף העובדה שמדובר בשי ניצן, החליט להימנע מהרשעת מרשי. לטעמי, התביעה המשטרתית החמירה עם הנאשם בעצם הגשת כתב האישום, ואפילו שי ניצן עצמו הודה בבית משפט כי לא הרגיש מאוים והנאשם עזב את המקום לבקשתו. לטעמי לא היה מקום להגשת כתב אישום והמחאה נגד ניצן לא חרגה ממחאות אחרות, אך לצערי הפרקליטות מתייחסת לשי ניצן כאילו הוא ממעמד אצולה, ואסור למחות נגדו. אם היה מדובר במחאה נגד כל עובד ציבור אחר, איש לא היה מגיש כתב אישום ואף מבקש את מעצרו של מרשי עד לתום ההליכים המשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully