וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: במחצית השנייה של 2017 יתקיימו פריימריז במפלגת העבודה

9.7.2016 / 14:28

יו"ר המחנה הציוני אמר ב"שבתרבות" בחולון כי ועידת המפלגה תתכנס בשבועות הקרובים. ח"כ מרגלית הגיב לדיווחים על חקירת נתניהו וטען: "המערכת הפוליטית חייבת להתכונן ללכת לבחירות"

צילום: חדשות ערוץ 2, עריכה: אוהד פיטר

(הרצוג, לפני חודשיים: "יחימוביץ' התחננה להיכנס לממשלת נתניהו")

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג אמר היום (שבת) כי הפריימריז במפלגת העבודה ייערכו במחצית השנייה של 2017. הרצוג אמר את הדברים במסגרת אירוע "שבתרבות" בתיאטרון חולון בהנחיית העיתונאית נחמה דואק, אז הוסיף כי ועידת המפלגה תתכנס בשבועות הקרובים.

במפלגת העבודה דוחים זה שבועות את ההחלטה על כינוס ועידת המפלגה שבה יוכרע מתי יתקיימו הפריימריז. לפי הערכה, הרצוג מעוניין לדחות ככל האפשר את קיום הבחירות המקדימות על ראשות המפלגה. אך גם מי שעשוי להתחרות בהרצוג, חברי הכנסת שלי יחימוביץ', עמיר פרץ ואראל מרגלית, לא חש בבהילות בקיום הפריימריז לפני סוף השנה הנוכחית.

ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"מחכה ליכולת לשנות את המציאות". הרצוג/נועם מושקוביץ

ח"כ מרגלית העריך היום כי "המערכת הפוליטית חייבת להתכונן ללכת לבחירות", בהתייחסו לחקירה, שעל פי פרסומים שונים, מתנהלת נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "נתניהו לא יסיים את הקדנציה שלו בצורה נקייה". לשאלה אם אין הבדל בין המימון שלו לבין המימון של ראש הממשלה תקף מרגלית: "אני את הכסף שלי הרווחתי ביושר עם יזמים צעירים. אני אשתמש בכסף שלי כדי להזיז את נתניהו הצדה – כי את הכסף שלו הוא הביא בדרכים מושחתות. המדינה מחכה למנהיגות אחרת".

אראל מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בדרום תל אביב. ניב אהרונסון
"אשתמש בכסף שלי כדי להזיז את נתניהו הצדה". מרגלית/ניב אהרונסון

הרצוג התייחס גם הוא לחקירות ואמר: "הרשויות צריכות לעשות את שלהן. אין לי שום כוונה לקפוץ ולדבר על ביבי. גם אני עברתי חקירה שכל כולה ממקום פוליטי. אני פעלתי ללא רבב ואני סומך על רשויות אכיפת החוק שיתנהלו כפי שצריך וראוי גם מול ביבי. אם יהיה דבר מה, אפשר להקים ממשלה חלופית בכנסת.

יו"ר המחנה הציוני לא שלל אפשרות הצטרפות לממשלת נתניהו. "אם אזהה אפשרות שיכולה לשנות את פני המצב באזור, אעשה מה שניתן. חשוב להבהיר, אני לא מחכה להציל את נתניהו. אני מחכה ליכולת לשנות את המציאות". הרצוג הוסיף כי הוא פנה לגורמים שונים כדי להצטרף למחנה הציוני: "קראתי ליעלון. קראתי לאורלי לוי. קראתי לאשכנזי ולגנץ וקראתי גם לברק. כל מי שיכול להצטרף לגוש גדול שישנה, מוזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully