וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצל מעונש מוות: בנו של קדאפי שוחרר מהכלא בלוב אחרי חמש שנים

עורך דינו של סיף אל-אסלאם, שנחשב ליורשו של אביו, סיפר לפראנס 24 כי הוא שוחרר מידי המיליציה שבה הוחזק מ-2011. הוא נידון למוות בהיעדרו בידי מיליציה יריבה בטריפולי ועדיין מבוקש בהאג

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: גזר הדין לסיף אל-אסלאם קדאפי, בשנה שעברה

סיף אל-אסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי שוחרר מהכלא בארצו – כך אמר אמש (רביעי) עורך דינו לערוץ הטלוויזיה "פראנס 24" . לדברי עורך הדין כרים חאן, קדאפי הבן שוחרר כבר באמצע חודש אפריל האחרון מתוקף חנינה שניתנה לו על ידי שר המשפטים במדינה, "על פי החוק וללא יחס מיוחד". חאן הוסיף כי קדאפי הבן נמצא בלוב, "בריא ובמקום בטוח".

סיף אל-אסלאם קדאפי, אשר נחשב בעבר כמועמד להחליף את אביו בשלטון, נידון למוות ביולי 2015 על חלקו בדיכוי האלים של המחאה נגד משטרו של אביו באירועי "האביב הערבי" בתחילת 2011. עורך דינו הבהיר כי יעתור לבית הדין הבינלאומי בהאג בדרישה לבטל את האישומים שקיימים נגדו שם, בטענה כי לא ייתכן שאדם יעמדו לדין פעמיים על אותה העבירה.

קדאפי הבן, שנחשב בעבר ליורש המיועד של אביו, נידון למוות בהיעדרו בבית משפט בטריפולי ביולי אשתקד. ואולם, גזר הדין, שספג גינויים רבים מצד ארגוני זכויות אדם, לא בוצע. קדאפי הוחזק בידי מיליציה בזינתן, מחוז הררי במערב לוב. טריפולי, לעומת זאת, נשלטה אז בידי מיליציית פג'ר ליביה האסלאמסטית ועברה השנה לידי ממשלת האחדות שהוקמה בתיווך האו"ם. כשנשאל אם ביטול האישומים נגד מרשו יפגעו במאמצי הפיוס במדינה השסועה, השיב עורך דינו של קדאפי כי זה תלוי בעם הלובי להחליט מה הדבר הטוב ביותר למען השלום והפיוס ולא בהאג.

סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב נלכד בדרום המדינה. רויטרס
יצא לחופשי. קדאפי לאחר נפילתו בשבי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully