וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: לבנות במלוא ההיקף בשכונות היהודיות במזרח ירושלים

7.7.2016 / 0:09

במהלך כינוס של לשכת הליכוד קרא שר התחבורה והמודיעין להקים את "ירושלים רבתי" ולהחיל ריבונות בירושלים וסביבתה. אלקין: "כל עוד היוזמה הערבית כוללת נסיגה לקווי 67' וחלוקת ירושלים, אנו דוחים אותה"

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

בווידאו - נתניהו מתייחס לביקורת בארה"ב על הבנייה בירושלים

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ קרא אמש (רביעי) לבטל את המונח "הקפאה" בשכונות היהודית במזרח ירושלים ולחדש את הבנייה באזור "במלוא ההיקף". כץ, שדיבר בכינוס לשכת הליכוד, קרא להקים ואת "ירושלים רבתי" - להחיל את הריבונות הישראלית על כל הערים ויישובי הלוויין שמסביב לירושלים, ובכללם מעלה אדומים, גבעת זאב, ביתר עלית וגוש עציון.

לדברי כץ, הרעיון יזכה לתמיכה גדולה. "אפשר לגבש הסכמה רחבה בכל העם היהודי וידידינו בעולם וגם בקרב המפלגות הציוניות באופוזיציה - יש הזדמנות למהלך מתוך הסכמה לאומית רחבה", אמר. בנוסף קרא לבטל את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ולבנות בהתאם לצרכים.

שר התחבורה והמודיעין דיבר בכינוס של יותר ממאה מבכירי הליכוד החברים בלשכת המפלגה, מוסד האמון על דיון בנושאים המדיניים, הכלכליים והחברתיים שנמצאים על סדר יומה של המפלגה. חברים בו חברי כנסת, ראשי ערים ופעילי מפלגה. עם זאת, הלשכה היא גוף אידיאולוגי ללא סמכויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הזדמנות למהלך עם הסכמה רחבה". כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון, אותו הוביל יו"ר הלשכה השר זאב אלקין, השתתפו גם חברי הכנסת בני בגין, אבי דיכטר, ענת ברקו, נאוה בוקר ומיקי זוהר. הם דנו התפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית, ובכלל זה יוזמת השלום הערבית ויוזמת השלום הצרפתית.

אלקין אמר בפתח הדיון כי מדובר ב"אחת הסוגיות החשובות ביותר לעתידה של מדינת ישראל". הוא בירך את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דחיית היוזמה הצרפתית והביע תמיכה בעמדתו הדורשת שינויים ביוזמה הערבית. "צדק ראש הממשלה שכל עוד היוזמה הערבית כוללת העקרונות של חזרה לגבולות 67' ואת חלוקת ירושלים, אנחנו דוחים אותה מכל וכל", אמר אלקין.

לדבריו, "כשמדינת ישראל עומדת בצומת הכרעה בין לחץ בינלאומי לביטחון ישראל, הבחירה של ראש הממשלה ברורה. זו ממשלה שמחויבת בראש ובראשונה לאזרחי מדינת ישראל ולאינטרסים של מדינת ישראל - לא של אירופה או כל אחד אחר".

אבי דיכטר בכנס לשכת הליכוד. טל שלו, מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר להגיע להסכם עם אש"ף". כנס לשכת הליכוד, הערב/מערכת וואלה! NEWS, טל שלו

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ דיכטר, אמר בישיבה כי "סיכוי היוזמה הצרפתית הוא אפס, כי אין בה כלום". דיכטר אמר כי הבעיה העיקרית של ישראל עם הפלסטינים היא סוגיית הפליטים. "האומות המאוחדות באמצעות אונר"א מגדירים פליטים - ומספר הפליטים נמצא בעלייה למרות שאנחנו 68 שנים אחרי".

בגין אמר כי "יש היום הבנה רחבה מאוד בארץ וגם בעולם שאי אפשר להגיע להסכם שלום עם אש"ף". בגין ציטט את ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) ואמר כי "המקסימום שכל ממשלה יכולה להציע אינו יכול להגיע למינימום שאש"ף יכול לקבל". לכן, קבע, "אין חשיבות מעשית - לא ליוזמה הערבית ולא ליוזמה הצרפתית".

במהלך האירוע החתימו צעירי הליכוד את חברי הלשכה על קריאה לכינוס מרכז הליכוד לדון בסוגיית פינוי עמונה. בנוסף לכך, אסף המטה הלאומי בליכוד חתימות כדי להצביע על דחייה מוחלטת של יוזמת השלום הערבית.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully