וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק הסודי של רוחאני: שרק האיראני יוצא למלחמה בדאעש

7.7.2016 / 17:00

סג'אד ע'ריבי, ענק שרירי איראני בן ה-24, המכונה "האלק איראן", הציג את עצמו כמוסלמי שיעי המתכוון להגן על המקומות הקדושים מפני המדינה האסלאמית. וגם: המורדים שחגגו עיד אל-פיטר ובלבלו את כל סוריה, ואזהרת המסע המפתיעה של איחוד האמירויות. וואלה בשכונה

עריכת תוכן: יפעת רוזנברג, עריכת וידאו: ניר חן, תחקיר: אילן זלאיט ושמעון סימן-טוב, הפקה: תום רוכלין.

משרד החוץ של איחוד האמירויות קורא לאזרחי האיחוד שלא ללבוש לבוש ערבי מסורתי במהלך נסיעותיהם לחו"ל, ובמיוחד במקומות ציבוריים. אזהרות המסע נועדו כדי "למען ביטחונם האישי", וכוללות המלצה לגלות ערנות בעת השהייה במקומות ציבוריים במדינות אירופאיות הנתונות לאיומי הטרור, וכן לדבוק בחוקי האוסרים על לבישת ברקע במדינות מסוימות האוסרות על לבוש המכסה את הפנים.

מספר מדינות במערב חוקקו חוקים שונים נגד לבישת לבוש אסלאמי מסורתי, הן מטעמים של הוצאת דת מחוץ לספרה הציבורית, והן משום שהוא עשוי להקשות בזיהוי האדם הלובש אותו. צרפת, בלגיה והולנד לדוגמה, אוסרות על לבישת חיג'אב, ניקאב וכל לבוש המכסה את הפנים בשטחים ציבוריים.

על רקע איסור לבישת הניקאב במרחב הציבורי בכמה מדינות באירופה, פורסם לפני כשנתיים קמפיין של נשים מוסלמיות המסבירות באנגלית רהוטה, תוך שימוש במונחי זכויות אדם מערביים, את היתרון המוסרי והרוחני שבלבישת הניקאב. "סמל הדיכוי הוא אינו האישה המוסלמית המכסה את פניה מרצון- אלא דווקא האישה המערבית, המאולצת על ידי דיקטטורת אופנות החברה להציג את עצמה כל העת כאובייקט מיני, הדומה למכונית נאה או לחטיף שוקולד. אי הציות לאופנת החברה המערבית הוא החירות האמיתית".

מוסלמים חוגגים את איד אל פיטר באנגליה, יולי 2016. GettyImages
מוסלמים חוגגים את איד אל פיטר באנגליה, יולי 2016/GettyImages

משבר התרופות במצרים

החל מתחילת החודש הנוכחי העלה משרד הבריאות המצרי ב-20% את מחירן של התרופות במדינה שעולות פחות מ-30 לירות מצריות (כ-13 שקלים). ההחלטה התקבלה לאחר שהיה מחסור בכ-7,000 תרופות בשוק המצרי, משום שהמחיר הקודם שביקשה הממשלה לא השתלם ליצרנים לייצרן. המשבר החל בשל המחסור החריף במטבע חוץ במצרים, והדבר הביא לחילופי האשמות בין חברות התרופות לבתי המרקחת המאשימים זה את זה באחריות לזינוק בעלויות. שר הבריאות המצרי אחמד עימאד ניסה להרגיע את הציבור באומרו כי "למרות השמועות" מרבית התרופות זמינות בבתי מרקחת שונים, וכי מחסור בתרופות זו תופעה שמתרחשת בשגרה במדינות רבות.

בשבועיים האחרונים נפוץ ברשתות החברתיות האשטאג "מאפייני הטיפול הרפואי במצרים" איתו גולשים מצרים הביעו את זעמם על תחלואי המערכת הרפואית במדינה הענייה. אחד מהם צייץ בטוויטר: "המטרה של טיפול רפואי הוא לרפא אותך מהמחלה, ואילו הטיפול הרפואי המצרי מרפא אותך מהחיים".

שר הבריאות אחמד א-דין מתכוון להציג תכנית לפיתוח של בתי החולים במדינה. כיום קיימים במצרים כ-200 בתי חולים ציבוריים שאינם מספיקים לכ-90 מיליון מצרים, והיא אמורה לבשר על הקמתם של עוד 260 בתי חולים ציבוריים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
התרופות עולות ביוקר במצרים/מערכת וואלה, צילום מסך

הרקולס הפרסי ו"מחבל השוקולד" של דאעש

מחבל בריטי שהתגייס לארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ניסה להציג באור זוהר את התנאים המצפים למי שילך בדרכו ויצטרף ל"מדינה האיסלאמית". איך? על ידי כך שחייך למצלמה עם צנצנת של ממרח "נוטלה". העיתון הבריטי "דיילי מייל" מדווח כי "מחבל השוקולד" נהרג כשביצע פיגוע התאבדות בעירק.

בעוד דאעש מגייס לשורותיו "מחבלי שוקולד", הם עשויים להיתקל בענק איראני מדהים העונה לשם סג'אד ע'ריבי, והוא כבר קיבל את הכינוי "האלק איראן", עם קריצה למתאבק האגדי האלק הוגן. הצעיר השרירי בן ה-24 מציג את עצמו כמוסלמי שיעי והוא מתכוון להגן על המקומות הקדושים מפני "המדינה האסלמית". הרקולס הפרסי שוקל כ-180 ק"ג והוא מפעיל חשבון אינסטגרם שזוכה לעשרות אלפי עוקבים. אמנם הכוח הפיזי הפך כמעט חסר ערך לחלוטין בשדה הקרב המודרני, אך הסקרנות העולמית בעקבות חשיפתו של הענק האירני ומטרתו מעידים שהוא עדיין ממלא תפקיד תעמולתי לא מבוטל.

סג'אד גאריבי האיראני הענק שרוצה להילחם בדעאש. אינסטגרם, צילום מסך
סג'אד ע'ריבי מתאמן לקראת דאעש/צילום מסך, אינסטגרם

עיד אל-פיטר בלבל את המורדים הסורים

העיד אל-פיטר ("חג שבירת הצום"), המכונה גם "החג הקטן", הוא חג מוסלמי המציין את סיום חודש הרמדאן הקדוש, ולפי המסורת חל במועד בו הסתיימה כתיבת הקוראן. את העיד אל-פיטר נוהגים המוסלמים ברחבי העולם לפתוח בתפילות המוניות, ולאחר מכן נערכות חגיגות הכוללות סעודות משפחתיות, ביקור של חברים וקרובי משפחה, לבישת בגדים חדשים, מתנות, וכמובן – המון ממתקים מסורתיים, כמו כנאפה, קדאיף, בסבוסה ועוד. כמו תחילת הרמדאן, גם לעיד אל-פיטר אין תאריך קבוע בלוח השנה, והוא נקבע לפי עדויות על מולד הירח. מי שקובע את תחילתו הן הרשויות במדינה או הנהגת הקהילה המוסלמית, ועל כן בין מדינות והקהילות המוסלמיות השונות בעולם ייתכנו הבדלים של יום או יומיים בציון החג.

הדבר הביא השנה לסיטואציה משונה בסוריה, כאשר ארגוני מורדים שונים השולטים בעיירות באזור הבירה דמשק, קבעו מועדים שנים לציון העיד אל-פיטר בשטחים שבשליטתם, תוך שהם מתעלמים מהמועד שקבע הממשל הסורי (אשר אין לו שליטה בשטחים אלו). כך קורה שאוכלוסיות המתגוררות בסמיכות זו לזו, חלקן החלו את החג באמצע השבוע וחלקן לקראת סופו.

הסורים חגגו את עיד אל-פיטר בזמן הפסקת אש: "מקווים שזה החג העצוב האחרון". רויטרס
הסורים חגגו את החג בזמן הפסקת אש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully