וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד להגנת הסביבה: לפתוח בחקירה פלילית נגד תחנת הכוח באשקלון

6.7.2016 / 18:22

בבדיקת המשרד נמצא כי בתחנת הכח התרחשה בעירת פחם לא מבוקרת, שגרמה להתפשטות ריח חריף באזור. בחודש מאי נערך במשרד שימוע למנהלי התחנה עקב תלונות תושבים. חברת החשמל: "מקור הריח לא בתחנת הכח"

תחנת הכוח רוטברג אשקלון. שי מכלוף
תושבים רבים התלוננו על ריח חריף המגיע מאזור התחנה/שי מכלוף

מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (רביעי) כי ימליץ למשטרה הירוקה לפתוח בחקירה פלילית נגד מנהלי תחנת הכוח "רוטנברג" של חברת החשמל באשקלון. זאת, בחשד להפרת תנאי רישיון העסק וגרימת מטרדי ריח בלתי סבירים בניגוד להוראות החוק. תושבי האזור התלוננו כי בעירה לא מבוקרת של פחם הובילה להתפשטות ריח חריף.

לפני כחודשיים ערך המשרד להגנת הסביבה שימוע למנהלי תחנת הכוח, בעקבות תלונות רבות של תושבים מאזור אשקלון, שהתקבלו באיגוד ערים לאיכות הסביבה ובמוקד החירום של המשרד, על ריח חריף המגיע מאזור התחנה. בבדיקה שערך צוות המשרד נמצא כי בתחנת הכוח התרחשה בעירה לא מבוקרת של פחם בשטח האחסון, אשר גרמה לריח חריף של דלק שרוף ברדיוס של כמה קילומטרים. בנוסף, הראו הממצאים במקום על הפרה לכאורה של תנאי רישיון העסק של תחנת הכוח.

לפיכך, הוצאה לתחנת הכוח התראה וזימון לשימוע, לצורך בירור וקבלת החלטה על פתיחה בחקירה פלילית. מן המשרד להגנת הסביבה נמסר כי הוא ינקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו על מנת לוודא שמפגעים דומים לא יחזרו בעתיד.

עוד בוואלה! NEWS:
נפט דלף למי הים במפרץ חיפה: חופי הקריות נאסרו לרחצה
חשיפה לצפון: נחיל המדוזות שהגיע לישראל מתרכז במפרץ חיפה
חודש יוני - החם ביותר מאז תחילת המדידות

שיא צריכת החשמל נשבר בתוך יומיים, אוגוסט 2015. צלם: יוסי וייס, מערכת וואלה! NEWS
"תשתף פעולה עם החקירה". חברת החשמל/מערכת וואלה! NEWS, צלם: יוסי וייס

העונש המרבי הקבוע לעבירה על חוק רישוי עסקים הוא 18 חודשי מאסר או קנס של 75 אלף שקלים, וכן קנס של 1,400 שקלים לכל יום שבו נמשכה העבירה לאחר קבלת התראה בכתב. העונש המקסימלי בגין עבירה על החוק למניעת מפגעים, הוא מאסר של שישה חודשים או קנס של 226 אלף שקלים ליחיד וקנס כפול לתאגיד, וכן קנס של 11,300 שקלים לכל יום שבו נמשכה העבירה לאחר קבלת התראה בכתב.

מחברת החשמל נמסר: "חברת החשמל הציגה את עמדתה במסגרת השימוע, ולפיה החברה טוענת ומאמינה כי מקור תלונת הריח בזיקים אינו בתחנת הכח. כמו תתמיד, חברת החשמל תשתף פעולה עם הליך החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully