וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום העצמאות ה-240 לארה"ב: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

בארצות הברית יציינו את המאורע עם חגיגות, ריקודים וזיקוקים. ראש הממשלה ימריא לביקור בן ארבעה ימים באפריקה. נציין 40 שנה למבצע אנטבה לשחרור המטוס החטוף ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

נתניהו ממריא לאפריקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המסע גרר ביקורות רבות עקב עלות הנסיעה. נתניהו/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ימריא ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בן ארבעה ימים באפריקה. מדובר בביקור ראשון מסוגו שבמסגרתו יגיע נתניהו לארבע מדינות. את מסעו הוא יחל באנטבה שבאוגנדה, שם ישתתף בטקס לציון 40 שנה ל"מבצע יונתן", המבצע שבו נפל אחיו, יוני. לאחר מכן הוא ימשיך לקניה ורואנדה ויסיים את הביקור באתיופיה. הוא צפוי לשוב לישראל ביום שישי. על מסעו נשמעו ביקורות רבות ונטען כי העלות – 28 מיליון שקלים – היא חריגה. לשכת ראש הממשלה הכחישה את עלות הנסיעה.

40 שנה למבצע אנטבה

יוני נתניהו. דובר צה"ל
שם המבצע שונה לזכרו. יוני נתניהו/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 40 שנה, בשנת 1976, שוחרר מטוס "אייר פראנס" שנחטף על ידי טרוריסטים כשהיה בדרכו מנמל התעופה בן גוריון לפריז. המטוס שוחרר במבצע הירואי של סיירת מטכ"ל שנקרא תחילה "כדור הרעם". לאחר המבצע שונה שמו ל"מבצע יונתן" לזכרו של מפקד הסיירת, יונתן נתניהו, שנהרג. המטוס נחטף על ידי ארבעה מחבלים שהנחיתו אותו בבנגאזי שבלוב. שם הצטרפו אליהם שלושה מחבלים נוספים והם המריאו לאנטבה שבאוגנדה. על המטוס החטוף היו 248 נוסעים ו-12 אנשי צוות וביום השלישי לחטיפה שוחררו כלל הנוסעים שלא היו יהודים או ישראלים. קברניט המטוס הצרפתי התעקש להישאר עם החטופים. המחבלים ביקשו את שחרורם של 53 טרוריסטים הכלואים בישראל, בקניה, בגרמניה, בשוויץ ובצרפת. בסופו של דבר, אחרי שישה ימים, שוחרר המטוס וחולצו כמעט כל שני הערובה במבצע יוצא הדופן של מטכ"ל. שלושה בני ערובה נהרגו במהלך החילוץ וכן שבעת המחבלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יום העצמאות 240 לארצות הברית

חגיגות יום העצמאות האמריקני (ה-4 ביולי), בגבעת הקפיטול בוושינגטון. רויטרס
חגיגות יום העצמאות בגבעת הקפיטול, 2011/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינת ארצות הברית 240 שנים לעצמאותה. מדובר ביום חג שנקרא גם "ארבעה ביולי" אשר מציין את אימוץ הכרזת העצמאות של ארצות הברית ב-1776. במסגרת יום זה, הכריזו המושבות הראשונות בארצות הברית על התנתקות ממלכת בריטניה. במהלך היום, שמוגדר כיום שבתון, יתקיימו חגיגות, מופעי זיקוקים, מצעדים ופיקניקים ברחבי הפארקים בארצות הברית.

דיון בעניינו של המחבל שרצח את שלום שרקי

תמונות המחבל חאלד קוטינה שרצח את שלום שרקי הי"ד בפיגוע דריסה.. הלל מאיר, תצפית TPS
טוען שלא היה אחראי למעשיו. המחבל חאלד קוטינה/תצפית TPS, הלל מאיר

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון בעניינו של המחבל חאלד קוטינה שדרס למוות באפריל 2015 את שלום שרקי בגבעה הצרפתית שבירושלים. בפיגוע נפצעה גם חברתו של שרקי, שירה קליין, באורח קשה. קוטינה, תושב מזרח ירושלים בן 38, נסע בכביש 1 בבירה לכיוון הגבעה הצרפתית, אז סטה בחדות מנתיבו ופגע בעוצמה תחילה בקליין ואז בשרקי, אחיו של העיתונאי יאיר שרקי, בזמן שישבו בתחנת אוטובוס. הוא מואשם ברצח ובניסיון רצח. בדיונים קודמים טען כי אינו זכר את שעשה ומכאן שלא היה אחראי למעשיו.

82 שנים למותו של חיים נחמן ביאליק

חיים נחמן ביאליק. זולטן קלוגר, Creative Commons
המשורר הלאומי. ביאליק/Creative Commons, זולטן קלוגר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 82 שנים הלך לעולמו המשורר הלאומי – חיים נחמן ביאליק. הוא נחשב לאחד מגדולי המשוררים העבריים, סופר, מתרגם ועורך שהשפיע רבות על התרבות היהודית המודרנית. נוסף ליצירותיו הרבות, סייע ביאליק גם בחידוש מילים בשפה העברית. בין יצירותיו המוכרות: הספר אצבעוני, תרגום לספר דון קישוט, השיר קן לציפור, השיר רוץ בן סוסי והשיר הכניסיני תחת כנפך. הוא הלך לעולמו בגיל 61 עקב מחלת הסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully