וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מיכאל מרק יובא למנוחות: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

מסע הלוויה של מיכאל מרק יצא ב-11:00 מעתניאל לירושלים. ראש עיריית נצרת שמעון גפסו ייכנס לכלא. משפחות הנעדרים יפגינו במעבר כרם שלום. ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הנרצח בפיגוע בדרום הר חברון יובא למנוחות

מיכאל (מיכי) מרק, שנהרג בפיגוע הירי בדרום הר חברון, יולי 2016. באדיבות המשפחה
מסע הלוויה יצא בשעה 11:00 מעתניאל. מיכאל מרק/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום (ראשון) יובא למנוחות הרב מיכאל מרק שנרצח בפיגוע הירי בדרום הר חברון ביום שישי, על כביש 60 בין בית חגי לעתניאל. בפיגוע נפצעה גם אשתו של מרק, חווה, באורח קשה ושניים מילדיו, תהילה ופדיה, באורח בינוני וקל. מרק הוא רב מוכר המנהל את ישיבת ההסדר בעתניאל וישיבת תורת שרגא בירושלים. מסע ההלוויה שלו יצא בשעה 11:00 מעתניאל והוא יובא למנוחות בהר המנוחות שבירושלים.

ראש עיריית נצרת עילית לשעבר נכנס לכלא

שמעון גפסו, לשעבר ראש עיריית נצרת עילית. 31 במרץ 2016. ערן גילווארג
נידון לחצי שנת מאסר בגין לקיחת שוחד. שמעון גפסו/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהיום ראש עיריית נצרת עילית לשעבר, שמעון גפסו, ייכנס לכלא חרמון ויתחיל לשאת בעונשו בגין לקיחת שוחד. גפסו נידון לשישה חודשי מאסר בפועל וכן הוטל עליו קלון לאחר שבמהלך קמפיין הבחירות לעירייה ב-2008, הוא וסגנו לשעבר עדי ברקו התנו את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר סמיון ברון בהתפטרותו של ברון. בית המשפט קבע כי התניית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מאבק משפחות גולדין ושאול עולה מדרגה

משפחת אורון שאול במאהל המחאה מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
יפגינו הבוקר במעבר כרם שלום. משפחות גולדין ושאול במאהל המחאה/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יימשך מאבקם של משפחות גולדין ושאול. המשפחות קוראות להשיב את גופותיהם של הבנים, סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין, חללי מבצע צוק איתן השבויים בעזה. במקביל לאוהל המחאה שהקימו המשפחות לפני שבוע מול משרד ראש הממשלה בירושלים, הן צפויות לחסום היום את נתיב התחבורה של המשאיות המעבירות סחורה ומזון מישראל לעזה, במעבר כרם שלום. המשפחות מוחות על הסכם הפיוס שנחתם עם טורקיה בטענה כי הוא מקל על העברת סיוע לעזה בעוד בניהם עדיין שבויים ברצועה, מה שמקטין את הסיכויים להחזרתם.

שלוש שנים להפיכה הצבאית במצרים

כרזה של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לכבוד חגיגות שלוש שנים להפיכה הצבאית במדינה. 30 ביוני 2016. AP
כרזה לציון שלוש שנים להפיכה במצרים/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני שלוש שנים ביצע צבא מצרים הפיכה במדינה והדיח את הנשיא, מוחמד מורסי. ההפיכה היא תוצאה של גל מחאות והפגנות ציבוריות נגד הנשיא והשלטון של מפלגת האחים המוסלמים. ההפגנות הקשות נמשכו יותר מחצי שנה במחאה על כך שמורסי נוטל לידיו סמכויות רבות ושהמצב הכלכלי במדינה מידרדר. המפגינים קראו למורסי להתפטר והצבא הציב לו אולטימטום. מורסי דחה את האולטימטום ובכך אפשר למרד צבאי להתרחש. סופה של ההפיכה הצבאית היה בעלייתו של שר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי לנשיאות.

112 שנים למותו של חוזה המדינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום מצוין יום פטירתו. בנימין זאב הרצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 112 שנים, בשנת 1904, הלך לעולמו חוזה המדינה – בנימין זאב הרצל. הרצל היה עיתונאי, משפטן, סופר ומדינאי והוא הגה את רעיון הציונות המדינית וייסד את התנועה הציונית כתנועה לאומית-מדינית ממוסדת. מאז הקונגרס הציוני הראשון בשנת 1897 ועד יומו האחרון עסק הרצל בפיתוח הרעיון הציוני מדיני בקרב יהודי העולם. תמיכה ברעיונות שלו הגדילה את ההגירה לארץ ישראל ואף היוותה את הבסיס להקמתה של מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully