וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בהלת ירי במהלך תרגיל בבסיס שממנו ממריא אובמה

סגר הוטל בבסיס חיל האוויר אנדרוז שנמצא לא הרחק מהבית הלבן בעקבות דיווחים על ירי. הנוכחים התבקשו לתפוס מחסה, עד שהובן כי חל בלבול בשל חוסר תיאום בין הרשויות

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפתח מטוס האייר פורס 1 בבסיס חיל האוויר אנדרוז במרילנד, 29 ביוני 2016. רויטרס
אובמה באייר פורס 1 בבסיס אנדרוז, השבוע/רויטרס

סגר הוטל היום (חמישי) בבסיס חיל האוויר האמריקני אנדרוז שבמרילנד בעקבות דיווחים על אירוע ירי במקום שבו מוצב מטוס "האייר פורס 1" של הנשיא ברק אובמה. במקום היה אמור להתקיים תרגיל שמדמה מצב שכזה, מה שככל הנראה הוביל לבלבול ולתבהלה ששרה במשך כשעתיים.

גורמים רשמיים בבסיס ששוכן באחד מפרבריה של וושינגטון כתבו בחשבון הטוויטר הרשמי של הבסיס כי המצב תחת שליטה וכי הסגר נותר על המתקן הרפואי במקום, שם בתחילה דווח כי נמצא היורה. כל מי שנכח בבסיס התבקש לקחת מחסה בזמן שבו היה חשש שאדם חמוש פתח בירי. בהמשך התברר כי תרגיל הפתע גרם לבלבול בקרב הכוחות על אף שנקבע מראש.

הנשיא אובמה לא היה אמור להשתמש בבסיס היום, אך סגן הנשיא ג'ו ביידן היה אמור להמריא משם לביקור באוהיו. בעקבות התקרית, הוא נותר במעונו הרשמי בוושינגטון.

הבסיס הרגיש, שנמצא 24 ק"מ בלבד מהבית הלבן, נמצא בכוננות גבוהה בעקבות תקריות ירי בבסיסים שונים בארצות הברית. בחודש שעבר הוטל סגר דומה אחרי שאישה שהגיעה למרכז המבקרים טענה כי היא נושאת חגורת נפץ. בהמשך התברר כי לא היו עליה חומרי נפץ. ביולי שעבר נהרגו חמישה אנשי צבא בבסיס בצ'טנוגה, טנסי, וב-2009 הרג חמוש 13 בני אדם בבסיס פורט הוד בטקסס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully