וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מקווה להיות הנשיא כבר מחר

19.11.2000 / 20:46

בית המשפט העליון יחליט מחר בסוגיית הספירה הידנית החוזרת בפלורידה; פרקליטיו של בוש הגישו את טיעוניהם היום בצהריים; על פי הספירה כעת מוביל בוש על גור בכאלף קולות; אם בית המשפט יפסוק לטובת המחנה הרפובליקני , בוש יוכרז כנשיא הנבחר, אנשי גור, יערערו

מחר עלול להיות היום הגדול בו יוכרז שמו של נשיא ארצות הברית הבא, אולם המאבק המשפטי נמשך. בזמן שהספירה הידנית במספר מחוזות במדינת פלורידה נמשכת, הגישו היום אנשי מחנה המועמד הרפובליקני, ג'ורג' וו. בוש את טיעוניהם נגדה לבית המשפט העליון. עורכי דינו של המועמד הדמוקרטי, אל גור, הגישו את עתירתם בנושא הספירה הידנית לבית המשפט ביום שבת האחרון. שלב הטיעונים בעל פה צפוי מחר, אז גם צפויה הכרעה.

עורכי דינו של בוש מתנגדים להכללת תוצאות הספירה הידנית החוזרת במניין הקולות הכללי במדינת פלורידה. נכון להיום, על פי הספירה הלא רשמית, בוש מוביל בכאלף קולות. לטענתם אנשי המחנה הרפובליקני, הספירה הידנית פותחת פתח לרמאויות ותוצאות לא אמינות. הדמוקרטים, מן העבר השני, טוענים כי רק הספירה המפרכת של כל קול תביא לתוצאות המדויקות, האמיתיות וההוגנות.

במקרה ויחליט בית המשפט העליון לקבל את טענותיהם של אנשי המחנה הרפובליקני צפויים גור ואנשיו לערער. כך ששוב, הכל פתוח.

לאחר ספירת קולות החיילים ואזרחי ארה"ב השוהים מחוץ למדינה, מוביל המועמד הרפובליקני, ג'ורג' בוש, ב-930 קולות על פני המועמד הדמוקרטי, אל גור. הספירה הסתיימה ב-66 מתוך 67 מחוזות ההצבעה במדינה. עם זאת הספירה הידנית בארבעה מחוזות בפלורידה עדיין נמשכת. מדובר במחוזות המזוהים עם גור - כך שסגן הנשיא מקווה שיתגלו טעויות לטובתו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully