וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם הפיוס עם טורקיה יובא לקבינט: 5 דברים שאתם צריכים לדעת

29.6.2016 / 6:56

שלושה שרים הודיעו כי יתנגדו להסכם, שעליו חתם נתניהו עם מקבילו הטורקי. משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו יפגינו בירושלים, ריבלין יעניק את אות הנשיא למתנדב ועוד שני דברים שצריך לדעת

ההסכם עם טורקיה יובא לאישור הקבינט

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ברומא על הפיוס עם טורקיה, 27 ביוני 2016.. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ויילדרים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

אתם צריכים לדעת שהיום יובא לאישור הקבינט הסכם הפיוס שנחתם אתמול בין ישראל לטורקיה לאחר שש שנות נתק דיפלומטי. שלושה שרים – אביגדור ליברמן, איילת שקד ונפתלי בנט – הודיעו שיתנגדו להסכם. עם זאת, לראש הממשלה בנימין נתניהו, שחתם על ההסכם יחד עם מקבילו הטורקי בינאלי יילדרים, עדיין יש רוב. במסגרת ההסכם, ישראל תפצה את טורקיה על תקרית משט המרמרה ובתמורה, טורקיה תחוקק חוק שימנע הגשת תביעות נגד קציני צה"ל וחייליו שהיו קשורים למבצע. בנוסף לכך, ישראל תקל במצור על עזה וטורקיה תגביל את פעולות חמאס בשטחה.

משפחות הנעדרים יפגינו מול משרד ראש הממשלה

משפחות אורון שאול והדר גולדין לאחר פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשכת רה"מ. יוני 2016. נועם מושקוביץ
משפחות שאול וגולדין לאחר פגישתן עם ראש הממשלה, השבוע/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום משפחות שאול, גולדין ומנגיסטו, צפויות להפגין מול משרד ראש הממשלה בירושלים בטרם תתכנס ישיבת הקבינט. המשפחות מוחות על הסכם הפיוס שנחתם עם טורקיה בטענה כי הוא יזיק להשבת בניהם, החללים סמל ראשון אורון שאול וסגן הדר גולדין שנפלו במבצע צוק איתן והאזרח אברה מנגיסטו, שמוחזקים ברצועת עזה. אתמול נועדו המשפחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון שביקר בישראל והביעו את מורת רוחם על ההסכם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אות הנשיא למתנדב

נשיא המדינה העניק את אות הנשיא למתנדב לשנת תשע"ה 2015 באירוע חגיגי במשכן הנשיא, יוני 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
טקס אות הנשיא למתנדב ב-2015/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יעניק נשיא המדינה, ראובן ריבלין, את אות הנשיא למתנדב לשעת תשע"ו באירוע חגיגי בבית הנשיא. האות מוענק זו השנה ה-42 לבודדים וארגונים על עשייתם ההתנדבותית. האות הוא פרי יוזמתם של מוסד הנשיאות בשיתוף המועצה הלאומית להתנדבות ומטרתו לעודד רוח התנדבות בחברה ולהביע הוקרה לאלו שעושים כן. הזוכים הם: אוהל המתנדבים שפועל לשותפות בין בדואים ליהודים; אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער; תיסיר ג'בארין על פעילות למען דו קיום; "גיבורים קטנים" על שילוב מוגבלים בקהילה; התנועה הדרוזית-ציונית; לבב וינברג על שימוש בספורט כגשר בין אוכלוסיות; "לאורו נלך" שמקרב בין חילונים לדתיים; הרבנית אסתר לנדמן על קישור בין קהילות; יואל מרשק על סיוע הומניטרי ולאומי תוך שיתוף בין מגזרים; "נגב בר קיימא" על חינוך לשמירת ערכי הטבע; שי ראשוני על פעילות למען חולי ALS; רעיה שטראוס בן דרור על פעילות למען החינוך, הבריאות והתרבות בחברה הישראלית.

70 שנה ל"שבת השחורה"

גשר בנות יעקב. זולטן קלוגר, לשכת העיתונות הממשלתית
גשר בנות יעקב שפוצץ בליל הגשרים/לשכת העיתונות הממשלתית, זולטן קלוגר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנה התקיימה "השבת השחורה" שבה ערך השלטון הבריטי בארץ ישראל סדרה של פעולות נגד היישוב היהודי בתגובה למרי היהודי ובראשו "ליל הגשרים". במסגרת הפעולות של הבריטים נגד ישראל באותה שבת, הוטל עוצר על ערים רבות – בהן תל אביב, ירושלים, חיפה ורמת גן, נערכו חיפושים בבתים ורבים ממנהיגי היישוב נעצרו. מטרת המבצע של הבריטים היה לצאת נגד הפלמ"ח וההגנה ולשבור את תנועות המרי העבריות. במבצע השתתפו 17 אלף חיילים בריטים ונעצרו יותר מ-2,700 בני אדם.

מזל טוב לאייפון

אמא מצלמת את בתה בסמארטפון. ShutterStock
אחראי להחדרת תרבות מסכי המגע לציבור/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום לפני תשע שנים, בשנת 2007, נמכר לראשונה מכשיר האייפון של אפל. הטלפון החכם הראשון של אפל מסדרת אייפון הוצג ב-9 ביוני ושלושה שבועות לאחר מכן הוצע למכירה בחנויות בארצות הברית. המכשיר הראשון עורר תגובות נלהבות ותוך 30 שעות כבר נמכרו 270 אלף מכשירים. באותה שנה נמכרו שבעה מיליון מכשירים רק בארצות הברית. לאחר שנה בשוק, 90% מהמשתמשים השיבו כי הם שבעי רצון מהמכשיר, מה שהוביל להשקת דורות חדשים והכנסת שדרוגים נוספים למכשיר, תהליך שממשיך עד היום. האייפון במידה רבה אחראי להחדרת תרבות מסכי המגע לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully