וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות שהפכה לסכסוך: כשאברג'יל אמר "רוצה להיות חייל של דומרני"

7.7.2016 / 17:00

בשיחה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נשמעים העבריינים, עוד בטרם הסתכסכו, מדברים על ניסיונות המשטרה לצותת להם ולפרש את שיחותיהם. הקשר הקרוב היה הבסיס לחשדות נגד דומרני - שלפי הערכות, יעזוב את הארץ לאחר שחרורו ונפילתו של תיק "בלוק חוסם"

עריכת וידאו: ניר חן, לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, צילום: שי מכלוף
במסגרת פרשת "בלוק חוסם", נחשד דומרני באותן העבירות שיוחסו לכלל החשודים בה – רצח, ניסיון רצח וסחיטה באיומים. החשדות נגדו עלו בשל שיחותיו הארוכות עם אברג'יל, שהפך בינתיים ליריבו

"יום אחד אני אלך לטלוויזיה ואגיד שאני החייל של שלום דומרני". במילים אלו השתמש ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל בשיחה עם העבריין שלום דומרני, בעת ששיתוף הפעולה בין השניים פרח ולפני שהפכו ליריבים מרים. השיחות הנדירות הללו הן חלק מפרשת 512, פרשה שחשפה צוהר של קשרים בינאישיים של עבריינים אחד עם השני. בשלב זה, נראה כי תיק "בלוק חוסם", שהוגדר בידי חוקרי היחידה המרכזית במשטרת לכיש כ"פרשה 512 של הדרום", קרס כמעט לחלוטין, זאת לאור קביעת בית המשפט כי הראיות הקושרות את דומרני לשני ניסיונות חיסול חלשות מאוד. למרות שבית המשפט החליט להותיר את דומרני בשלב זה מאחורי סורג ובריח, נראה כי לאחר קבלת תסקיר הוא ישתחרר למעצר בית ותיק זה בדרך לאבדון.

האישומים העיקריים נגד דומרני היו בגין ניסיונות חיסול של חברי הכנופיה הגרוזינית יוסי קריחלי, אחיו של ראש הכנופיה, וחברו הקרוב דאטו בוטרשווילי. למרות עדותו המפורטת של עד מדינה, שגויס בידי המשטרה במסגרת הפרשה, קבע בית המשפט כי הראיות שעל אודותיהן סיפר עד המדינה חלשות מאוד, וביקש למצוא חלופות מעצר עבור דומרני.

במסגרת פרשת "בלוק חוסם", נחשד דומרני באותן העבירות שיוחסו לכלל החשודים בה – רצח, ניסיון רצח וסחיטה באיומים. החשדות נגדו עלו בשל שיחותיו הארוכות עם אברג'יל, שהפך בינתיים ליריבו, והיה עסוק באותה העת במסע להשתלטות על שוק הסמים ועל עולם הפשע הישראלי. בין היתר, היה מעורב אברג'יל בסכסוך מר עם העבריין זאב רוזנשטיין.

לידי וואלה! NEWS הגיעו הקלטות של שיחה ביניהם ב-2003. ההקלטות התקיימו בשלב בו אברג'יל המשיך במסע ההתעצמות ברחבי העולם, על מנת לבסס את מעמדו כקרטל האקסטזי הגדול בעולם. בימים אלו המשטרה כבר ידעה כי אברג'יל והבוס מהדרום הם הכוח העולה במפת הפשע הישראלי. באותה העת דומרני היה הסניף האברג'ילי האולטימטיבי בדרום ושמר לו על תקתוק העסקים, בזמן שאברג'יל עצמו שולט על נתיב הברחות הסמים מן הבסיסים בבלגיה, ספרד והולנד. בעוד אברג'יל בחו"ל, דומרני הפך למעצמת ענק בישראל בכל הקשור לקרטלים של כריית חול בדרום שליטה על גביית דמי חסות באשקלון והסביבה, לפי הערכות המשטרה, ועוד.

במסגרת הפרשה, ביקשה המשטרה לבדוק את קשרו של דומרני לניסיונות החיסול של רוזנשטיין בשנת 2003 וכן לניסיון החיסול שאירע באותה השנה ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. דומרני הכחיש את החשדות בפני החוקרים. "לא מתרגש מכלום אני, לא רציחות ולא שמציחות", אמר בחקירתו. כשנשאל אם היה בתל אביב בשנת 2003, ענה בציניות: "האם אתה ביקרת בתל אביב ב-2003? עשית ממני ליצן חצר, דפדף אותי מהדברים האלה. אני לא קשור לכלום. אתה מסתלבט עלי".

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה!
צפוי להשתחרר עקב קריסת התיק נגדו. דומרני/מערכת וואלה!, בני בן סימון

בהקלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS משוחחים אברג'יל ודומרני על ניסיונות המשטרה לפרש את השיחות ביניהם, שבהן כינה הראשון את האחרון "מיסטר דומרני".

דומרני: "ווא ווא, זה מפחיד, אני מפחד".

אברג'יל: "על מה? בגללו? מה יש לך לפחד בגללו?"

דומרני: "סתם כפרה עליך, מה פתאום".

אברג'יל: "אתה צוחק, אבל בהקלטות כששומעים את זה, הם לא יבינו. הם לא יפרשו את זה כצחוק".

דומרני: "זה אני יודע, אמרתי גם לש' מה הוא רוצה ממני, שיעזוב אותי, לא מספיק יש לי בעיות, עזוב אותי אחי".

אברג'יל: "שלא יתקשר גם אליך, הא יא מניאק. כל מי שאני מתקשר, עוצרים אותו".

דומרני: "אמרתי לש', שמע אני שמה, אמר לי 'בקיצור שלום, אם עוצרים אותנו, אני רוצה שתיכנס איתי בחדר וזה תהיה מיטה מתחתי, תשמור עליי שמה'. תראה איזה מניאק".

אברג'יל: "אתה מסתלבט? שלום, עוד זה בהקלטות, יחשבו שזה רציני, אני אומר לך".

דומרני: "מה, מה? היינו עשר שנים בבית סוהר, מה הם יכולים לעשות? לעצור אותנו?"

בשלב זה, נשמע דומרני סר למרותו של אברג'יל, כאשר האחרון שואל אותו לשלומו. על השאלה משיב דומרני מיד: "אני אם הייתי יכול לעשות בשבילך אחי, כל דבר שבעולם אחי". אברג'יל בתגובה: "חס וחלילה נשמה, בשבילי תעשה רק דברים טובים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יצחק אברג'יל, הארכת מעצר בית משפט השלום ראשל"צ, 2 ביוני 2015. מגד גוזני
"אני אגיד להם מי זה הבוס שלי? רק שלום דומרני". אברג'יל/מגד גוזני

בהקלטה אחרת נשמע דומרני מפרגן לאברג'יל ואומר לו: "אתה, חסר לך בחורות? אתה הגבר הכי מבוקש בחוץ". בתגובה, אברג'יל מפרגן לדומרני בחזרה: "אני יום אחד הולך לטלוויזיה, אני אומר להם 'כן, אני חייל של שלום דומרני".

דומרני: "לא, מותק אני לא מוכן".

אברג'יל: "ככה אני אומר להם. אני אגיד להם, מי זה הבוס שלי? זה שלום דומרני, רק שלום דומרני".

דומרני: "לא, לא, לא, לא".

בשלב מסוים, בשלהי שנות ה-2000, חתול שחור עבר בין שני הבוסים. בעוד אברג'יל, הבוס הבלתי מעורער ברחובות גוש דן והמשולש ראשון לציון-בת ים-חולון הציב חיילים ונאמנים (כגון מוטי חסין או יעקב "אכא" שמעון, אילן בן שטרית ואבי רוחן) והסתבך עם האמריקאים, ולמרות המאמצים של המשטרה להעמיד את ה"שחור" מהדרום לדין, פעם אחר פעם הוא שוחרר. הערכה היא כי דומרני צבר כוח משמעותי בדרום, דבר שהביא אותו לפרוש כנפיים ולהיות ראש ארגון בכבודו ועצמו.

אברג'יל נשפט ונשלח לארצות הברית, כאשר במקביל, אנשיו החלו לצמוח. דומרני עצמו הפסיק להיות ראש הסניף של יצחק, והפך לראש ארגון בעצמו. דבר לא הכין אותו לעריקה דומה של בני שלמה, יד ימינו, איתו הוא מנהל בימים אלו קרב איתנים באזור הדרום.

בני שלמה מובא להארכת מעצר בגין תקיפה. מערכת וואלה!
הסכסוך החדש. בני שלמה/מערכת וואלה!

"לדומרני די נמאס שהמשטרה מתנכלת לו"

בימים אלו נערכים במשטרה מבחינה מודיעינית להמשך הסכסוך בין דומרני ליריב נוסף שלו, העבריין בני שלמה. במקרה זה, המצב עובד לטובת דומרני, שכן לעומתו, שלמה נשלח לאחרונה לשמונה חודשי מאסר לאחר שנתפס סוחט באיומים בעל מסעדה באשקלון עם אנשיו. ההערכות לתרחיש זה הן כי דומרני יצליח להחזיר את ההרתעה שאפיינה אותו במשך שנים ארוכות בזמן ששלמה לא יושב בביתו שבמושב חלץ.

התסריט השני המשתקף מהחומרים המודיעיניים שבידי המשטרה הוא שדומרני יעזוב את ישראל. בהקלטות שנחשפו בוואלה! NEWS זמן קצר לפני מעצרו של דומרני אשתקד, הוא נשמע משוחח עם הרב יאשיהו פינטו, שניסה להנפיק לו אשרת שהייה לארצות הברית. לדברי פינטו, מטרת הנפקת הוויזה הייתה כדי שדומרני יעזוב את ישראל, שתוארה על ידיו כ"מדינה מזופתת".

גורמים במשטרה מעריכים כי האפשרות שדומרני יעזוב את הארץ סבירה יותר מכך שישיב לעצמו את כוח ההרתעה וישקע שוב בסכסוך עם שלמה. "לדומרני די נמאס מהחיים האלו, שהמשטרה כל הזמן מתנכלת לו", אמר גורם המעורה בפרטים, שהוסיף כי לדעתו, הוא יעזוב.

הארכת מעצר לשלום דומרני, בית משפט השלום אשקלון, 6 באוקטובר 2015. שי מכלוף
יעזוב בקרוב את ישראל? שלום דומרני/שי מכלוף

"לדומרני די נמאס שהמשטרה מתנכלת לו"

עו"ד רועי אטיאס, פרקליטו של דומרני, מסר בתגובה: "טענתי מהרגע הראשון ובית המשפט דאז גיבה את טענתי, שאין שום ראיה ממשית לכך שמרשי דומרני קשור בעבירות הללו. אחר כך אמר את זה גם בית המשפט המחוזי ובסוף גם העליון. שרבוב שמו לפרשיה הזו היא טעות חמורה, משום שהחוק מאפשר לפרקליטות לכלול אדם באישום, אך ורק כאשר ישנו 'סיכוי סביר להרשעה'. פה כולם הבינו מיד, שעם כל הרצון הטוב והמוטיבציה הבלתי נלאית להילחם בפשיעה, הרי שכאן אין אפשרות לקשור את דומרני, שמצדו טען שמדובר ברדיפה.

האבסורד והעוול המשפטי הוא, שלהוכיח את חפותו של אדם לוקח זמן רב ויקר שבו אדם שוהה בתנאי מעצר קשים ביותר, בבידוד וסגר מוחלט - לכאורה לשם 'הגנה על ביטחונו'. אני שמח על כך שבית המשפט בסופו של יום אמיץ וחזק להורות בקול רם על בחינת חלופת מעצר לצורך המשך הבירור המשפטי, בזמן שמרשי ישהה בתנאים מגבילים בביתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully