וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר זהות: הרוסים עוברים מוודקה לבירה

21.10.2002 / 18:50

לראשונה השנה תעלה צריכת הבירה על זו של המשקה המזוהה עם התרבות הרוסית; הבירה נתפסת בקרב צעירים כמשקה המסמל חיים בריאים, ובפרסומות מוצגת כאביזר אופנה; האשם, כרגיל - המערב

לראשונה בהיסטוריה, תעלה ככל הנראה צריכת הבירה ברוסיה, על זו של המשקה המסורתי והמזוהה ביותר עם התרבות הרוסית - הוודקה. הנתון מסמן תפנית בצריכת האלכוהול ברוסיה, כשיותר ויותר רוסים עוברים ממשקאות אלכוהולים כבדים, למשקאות אלכוהולים קלים יותר.

ה"גארדיאן" הבריטי מדווח כי על פי התחזיות, יוציאו השנה אזרחי רוסיה 6.5 מיליון דולר על צריכת בירה, לעומת 6.3 מיליון דולר בלבד שיוציאו על צריכת וודקה. בעוד שצריכת הוודקה ירדה מ-15.5 ליטרים לאדם ב-1996, ל-14.4 השנה, עלתה צריכת הבירה בצורה חדה - מ-15 ליטר לאדם ב-1996 ל-41 ליטר השנה. התחזיות הן כי בסופו של דבר יצרכו הרוסים לא פחות מ-70 ליטר לאדם בשנה.

השינוי בהרגלי הצריכה מיוחס להשפעתו הגוברת של המערב על רוסיה, במיוחד על הדור הצעיר. וודקה מסמלת עבור רבים את רוסיה הישנה, הקומוניסטית, שכלכלתה הכושלת טבעה בביורוקרטיה. הבירה, כמו משקאות בעלי שיעור אלכוהול נמוך אחרים, מסמלת את המעבר לחברה קפיטליסטית.

בעוד הוודקה מקושרת לאלכוהוליזם, הדור הצעיר מעדיף לבחור בחיים בריאים: המעמד הגבוה פוקד את מכוני הכושר, שדמי המנוי שלהם עולים לפעמים יותר מארבע משכורות רוסיות ממוצעות. בירה נתפסת ברוסיה כמשקה של דרך החיים הבריאים. תקציב הפרסום של בירות תופס נתח של לא פחות מרבע מכלל ההוצאה על פרסום ברוסיה. בפרסומות מוצגת הבירה כמו משקה קל דוגמת קוקה קולה, והופכת אט אט לכמעט אביזר אופנה.

שינוי זה לא פוסח גם על המעמד הבינוני. "אנשים מזמינים היום יותר בירה מוודקה", אומר איגור גורוב, בעל בר בשם "סטולניה" במוסקבה. "זה נכון במיוחד לבני 50-20. אחרי שאתה שותה וודקה, אתה לא ממש מדבר. בירה היא משקה הרבה יותר חברתי. אנשים שותים בירה ומקשקשים ביניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully