וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "אין הוראה של הרשות להפסיק את האש"

19.11.2000 / 20:23

לדברי מופז עדיף להפעיל לחץ על הרשות כך שהם אלו שיבקשו את הפסקת האש; הוסיף כי החיזבאללה מתכוון להמשיך בפיגועים בצפון; מותח ביקורת על האוצר שמבקש לקצץ בתקציב הביטחון: "אני מקווה שהפקידים לא יחליטו על גורל חייהם של חיילי צה"ל"

הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, אמר היום כי למרות הפירסומים ברשות על הוראה של ערפאת להפסיק את הירי בשטחים, זו לא התחושה בשטח: "עדיין אין הפסקת אש, התוצאות לא מספקות ולאור מה שקורה בשטח אין הנחייה חד משמעית להפסיק את האש".

מופז רמז בעת ביקור באגף הטכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל כי היה רוצה שצה"ל יגיב ביתר עוצמה: "מן הראוי שנגיע לרמת פעילות ולחץ על הצד השני כך שהוא יבקש את הפסקת האש".

גם בגבול הצפון צפויים העימותים להמשך. מופז אמר כי החיזבאללה החליט להמשיך בפיגועים. לדבריו, האירגון מנסה לבצע פיגועים איכותיים לאורך הגבול, בדומה למטען שהתפוצץ באזור הר דב לפני מספר ימים. "כוונת החיזבאללה למשוך את ישראל לפתיחת חזית נוספת, ולכן, בין היתר, צה"ל לא הגיב על נסיון הפיגוע".

לצה"ל דרושים תוספת תקציב של כ-750 מיליון שקלים כדי להשלים את מיגון החיילים לאור האירועים. לדברי מופז האוצר מעכב את העברת הכספים הכה נחוצים: "אני מקווה שפקידי האוצר לא יחליטו על גורל חייהם של חיילי צה"ל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully