וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב זועמת: רוסיה מטרידה ועוקבת אחרי דיפלומטים שלנו

28.6.2016 / 11:15

מחלקת המדינה אמרה כי אנשי ביטחון ושוטרי תנועה רוסים מטרידים נציגים שלה וכי קרי העלה את הנושא בפני פוטין: "אנחנו לוקחים זאת ברצינות". לפי וושינגטון פוסט, הם פרצו לבתים ואף הרגו כלב של הנספח הצבאי במוסקבה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: ארה"ב הציבה מערכת להגנה מטילים ברומניה חרף אזהרות רוסיה

ההטרדות ופעולות המעקב של רוסיה אחרי דיפלומטים אמריקניים התגברו בצורה משמעותית - כך מסרה אמש (שני) מחלקת המדינה. עוד נמסר כי שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי העלה לאחרונה את הסוגייה בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

לדברי אליזבת טרודו, דוברת של מחלקת המדינה, קרי שוחח על כך עם פוטין בפעם האחרונה ב-24 במרץ. "אנחנו רואים עלייה (בתופעה) ואנחנו לוקחים זאת ברצינות". טרודו ציינה כי אנשי ביטחון רוסים ושוטרי תנועה מטרידים גורמים אמריקניים בשנתיים האחרונות, אך לא סיפקה פרטים על התקריות או מדוע הנושא עלה עם פוטין. היא הוספיה כי שגרירויות מערביות אחרות דיווחו על התנהגות דומה כלפי הדיפלומטים שלהן המוצבים במוסקבה.

לפי הוושינגטון פוסט, אנשי הביטחון הרוסים עקבו אחרי דיפלומטים ומשפחותיהם, הופיעו באירועים חברתיים שאליהם לא הוזמנו ומימנו ידיעות שליליות לגביהם בתקשורת. חלק מהדיפלומטים סיפרו כי גורמים זרים פרצו לבתיהם, סידרו מחדש את הרהיטים, הדליקו את האורות ואף השחיתו שטיח בסלון. לפי הדיווח, סוכני מודיעין רוסים פעם פרצו לביתו של הנספח הצבאי האמריקני במוסקבה והרגו את כלבו.

בתגובה להתנהלותה של מוסקבה, וושינגטון ביטלה את כתבי האמנה של חמישה מתוך ששת היועצים הרוסים המיוחדים שהוצבו בארצות הברית. משרד החוץ במוסקבה האשים את ארצות הברית בעקבות זאת בהתגרות בדיפלומטים רוסים בשטחה ובמקומות אחרים.

פגישת ג'ון קרי וולדימיר פוטין, מוסקבה, 15 בדצמבר 2015. רויטרס
לא נמסר על מה שוחחו. פוטין וקרי, דצמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully