וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקרוב נניף את הדגל במוסול": עיראק חוגגת את שחרור פלוג'ה מדאעש

27.6.2016 / 15:20

כוחות הביטחון הכריזו על סיום המבצע בעיר שהייתה עד לא מכבר מעוז הארגון, בתום חודש של קרבות. עתה מבטיח ראש הממשלה כי היעד הבא הוא מוסול, שבצפון המדינה. "1,800 לוחמים חוסלו"

צילום: אי-פי, עריכה: אביב אירגז

כוחות הביטחון של עיראק שחררו אתמול (ראשון) את השכונה האחרונה בפלוג'ה שהוחזקה בידי דאעש ומפקד המבצע הכריז שהוא הסתיים לאחר חודש של קרבות. אתמול נכנסו נאמני הממשל בבגדאד לשכונת גולן, שבוע לאחר שהגיע למרכז העיר שנמצאת במרחק של שעה נסיעה ממערב לעיר הבירה.

בעקבות ההצלחה שנרשמה בעיר, שהייתה הראשונה ליפול בידי הארגון בינואר 2014, צברה עיראק מומנטום מחודש לקראת המתקפה העתידית על מוסול שבצפון המדינה. "כפי שהבטחנו לכם, היום הדגל מתנופף בשמי פלוג'ה ובעזרת אללה הוא יתנופף בקרוב גם במוסול", אמר ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי, שלבש מדי צבא ונופף בגדל עיראק בחזית בית החולים המרכזי בעיר.

רויטרס

השחרור המהיר יחסית של העיר הפתיע רבים שציפו לקרב התשה בפלוג'ה, שמשמשת עוד מימי הפלישה האמריקנית למדינה מעוז של ארגונים סוניים קיצוניים. גנרל עבד אל-וואהב א-סידי, שהוביל את המבצע, אמר לטלוויזיה הממלכתית כי 1,800 לוחמי דאעש נהרגו וכי היתר נמלטו או נתפסו. הוא הוסיף כי חלק מהם עדיין מתבצרים במבנים בעיר. דובר מטעם הקואליציה האמריקנית מסר כי היא ממשיכה לספק סיוע אווירי לכוחות שעל הקרקע, חיפוי שהכין את הקרקע לתחילת המבצע.

חלקים מהעיר, במיוחד חלקה הדרומי, נפגעו קשות במהלך המבצע ומבנים רבים חרבו עד היסוד. שוחות ומתרסי רחוב מבתרים את עורקיה המרכזיים של העיר והריסות רבות משבועות של עימותים פזורים ברחבי הכבישים. עתה הכוחות העיראקיים עסוקים בפירוק מוקשים ובתים ממולכדים.

הלחימה בפלוג'ה גרמה גם למנוסתם של 85 אלף התושבים שנותרו בעיר שצבאו על מחנות העקורים שאותם מנהלת הממשלה. אוכלוסיית פלוג'ה הייתה גדולה פי שלושה לפני שדאעש כבש אותה לפני שנתיים וחצי. ראש העיר אמר כי הם יוכלו לשוב לשטחה בתוך חודשיים אם הממשלה והקהילה הבינלאומית יספקו את הסיוע הנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully