וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להדוף את לחץ המערב, רוסיה וסין מהדקות את הברית ביניהן

פוטין חתם עם עמיתו שי ג'ינפינג על שורת הסכמים שנועדו לחזק את שיתוף הפעולה בין שתי המעצמות שיחסיהן עם ארה"ב הידרדרו בשנים האחרונות. "בשל השינויים, עלינו להתעקש על חיזוק הקשר עוד יותר"

נשיא סין שי ג'ינפינג ועמיתו הרוסי ולדימיר פוטין הבטיחו להעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי המעצמות וחתמו על שורת הסכמים במהלך ביקורו של האחרון בבייג'ינג. היה זה ביקורו הרביעי של פוטין במדינה מאז שי עלה לשלטון ב-2013 והוא התרחש ברקע המתיחות של שתי המדינות עם המערב.

שני המנהיגים הדגישו את חזונם הכלכלי והגיאופוליטי המשותף. "רוסיה וסין מחזיקות בעמדות קרובות ואפילו כמעט זהות בזירה הבינלאומית", אמר פוטין ביום שבת. לדבריו, הוא שוחח עם שי על חיזוק שיתוף הפעולה במלחמה בטרור, על המלחמה בסוריה, על קוריאה הצפונית ועל היציבות בים סין הדרומי.

סין ורוסיה התקרבו בשנים האחרונים בשל אינטרסים בינלאומיים משותפים, כששתיהן חוששות מארצות הברית. פעמים רבות הן מצביעות כצמד במועצת הביטחון של האו"ם, שם הן מחזיקות בזכות הווטו, נגד עמדתן של מדינות המערב, לרוב בסוגיית סוריה.

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין חותמים על שורת הסכמים בבייג'ינג, 25 ביוני 2016. רויטרס
מחזקים את שיתוף הפעולה. שי ופוטין, שבת/רויטרס

סין נקלעה למתיחות חריפה עם שכנותיה ועם ארצות הברית סביב תביעותיה הטריטוריאליות על כמעט כל ים סין הדרומי, שם היא הקימה איים מלאכותיים על מנת לבסס את אחיזתה באזור הסחר האסטרטגי.

רוסיה, מצדה, מצויה ביחסים קרים עם המערב בעקבות סיפוח חצי האי קרים מאוקראינה והתמיכה בבדלנים במזרח המדינה שהביאו להטלת סנקציות כלכליות עליה. לכן, מוסקבה מחפשת אחר שותפות אחרות ולייצא את משאבי הטבע שלה לאסיה ולא לאירופה.

"הנשיא פוטין ואני מסכימים על כך שבשל הנסיבות הבינלאומיות שהסתבכו והשתנו בצורה משמעותית, עלינו להתעקש אפילו יותר על חיזוק הברית ושיתוף הפעולה הסיני-רוסי", אמר שי, שהדגיש כי השנה יציינו המדינות 15 שנה להסכם ידידות ביניהן. הוא הביע תקווה כי הן יישארו "חברות לנצח".

נשיא סין אף קרא לחיזוק שיתוף הפעולה בין סוכנויות הידיעות של שתי המדינות כדי להגביר יחד את ההשפעה של כלי התקשורת שלהן על דעת הקהל העולמית. תחת שי, המשטר הקומוניסטי בבייג'ינג השתיק עוד יותר את האופוזיציה המועטה שהיה להנהגה בזמן שפוטין פגע בזכויות אדם ובחופש העיתונות בארצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully