וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם מגיע לביקור בישראל: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

27.6.2016 / 7:00

באן קי מון יגיע לביקור אחרון טרם יסיים את תפקידו. ישראל וטורקיה יודיעו על הסכם הפיוס ביניהן וישימו קץ למשבר. חוק העמותות יובא לקריאה שנייה ושלישית ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

פיוס בין ישראל לטורקיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יסתיים משבר של שש שנים. נתניהו וארדואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יודיעו ישראל וטורקיה על הסכם הפיוס ביניהן שישים קץ למשבר שהחל בשנת 2010. ההסכם יוכרז ברומא, בירת איטליה, שם נפגשו אתמול צוותי המשא ומתן של המדינות. במסגרת הסכם הפיוס, ישראל תפצה את טורקיה בכ-20 מיליון דולר על תקרית משט המרמרה שבמהלכה נהרגו מאש צה"ל תשעה פעילים טורקים. בתמורה, טורקיה תחוקק חוק שימנע הגשת תביעות נגד קציני צה"ל וחייליו שהיו קשורים למבצע. בנוסף לכך, ישראל תקל במצור על עזה וטורקיה תגביל את פעולות חמאס בשטחה.

מזכ"ל האו"ם בביקור בישראל

מזכ"ל האו"ם באן קי מון. GettyImages
יקבל תעודת הוקרה באוניברסיטת תל אביב. באן/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע מזכ"ל האו"ם באן קי מון לביקור פרידה בישראל לקראת סיום תפקידו בסוף השנה הנוכחית. את ביקורו הוא יחל באוניברסיטת תל אביב, שם תוענק לו מדליית ג'ורג' וויז כאות הוקרה על פועלו בתשע השנים האחרונות. בהמשך היום צפוי באן להיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין במשכנו שבירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הצבעה על חוק העמותות

שרת המשפטים אילת שקד, כנס לציון 20 שנה לסניגוריה הציבורית. תל אביב 7 ביוני 2016. יותם רונן
עמותות שנתמכות ברובן על ידי ישות מדינית זרה יחויבו בדיווח. השרה שקד/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יובא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת חוק חובת גילוי תמיכת ישות מדינת זכה, המכונה "חוק העמותות" או "חוק השקיפות". את הנוסח הסופי יזמה שרת המשפטים איילת שקד, הוא הוצג בשבוע שעבר בוועדת חוקה, חוק ומשפט ואושר בחודש פברואר האחרון. נכתב בו כי כל עמותה שיותר מ-50% מתקציבה מגיע מישות מדינית זרה, תהיה מחויבת לדווח על כך בדוחות כספיים שתגיש לרשם העמותות. כמו כן, יהיה עלייה לציין זאת באופן בולט בכל פרסום ופנייה בכתב לעובד ציבור או לנבחר ציבור. עם זאת, הוחלט כי נציגי העמותות לא יחויבו לענוד תגי זיהוי בכנסת ולא יהיו מחויבים לציין בעל פה במהלך הדיונים במשכן כי הגוף שאותו הם מייצגים נתמך ברובו על ידי מדינות זרות.

טקס הענקת תעודות ליחידות מילואים מצטיינות

חיילי מילואים מהשריון במהלך תרגיל צבאי ברמת הגולן. ינואר 2016. AP
15 יחידות מצטיינות. חיילי מילואים בתרגיל ברמת הגולן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יערך טקס הענקת תעודות ליחידות מילואים מצטיינות לשנת תשע"ו. הטקס יתקיים בנוכחות שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרטמכ"ל גדי איזנקוט, נשיא המדינה ראובן ריבלין ונציג היחידות המצטיינות סגן אלוף במיל' עידו ברקאי. בטקס יוענקו תעודות הוקרה ל-15 יחידות מילואים שפעילותן מתאפיינת במסירות, בנחישות ובהתמדה.

נחטף המטוס ששוחרר במבצע אנטבה

קבלת הפנים לחטופים ממבצע יונתן (אנטבה) 04.07.76. אבי שמחוני ומיקי צרפתי, במחנה, ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
קבלת פנים לחטופים לאחר שחרורם/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה, אבי שמחוני ומיקי צרפתי, במחנה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 40 שנה, בשנת 1976, נחטף מטוס "אייר פראנס" שהיה בדרכו מנמל התעופה בן גוריון לפריז על ידי טרוריסטים. על המטוס היו 248 נוסעים ו-12 אנשי צוות. ארבעת המחבלים הנחיתו את המטוס בבנגאזי שבלוב, שם הצטרפו אליהם שלושה מחבלים נוספים. לאחר מכן הם המריאו לאנטבה שבאוגנדה. ביום השלישי לחטיפה שוחררו כלל הנוסעים שלא היו יהודים או ישראלים. קברניט המטוס הצרפתי התעקש להישאר עם החטופים. המחבלים ביקשו את שחרורם של 53 טרוריסטים הכלואים בישראל, בקניה, בגרמניה, בשוויץ ובצרפת. בסופו של דבר, אחרי שישה ימים, חולצו כמעט כל בני הערובה במבצע הירואי של סיירת מטכ"ל שנקרא תחילה "כדור הרעם". לאחר המבצע שונה שמו ל"מבצע יונתן" לזכרו של מפקד הסיירת, יונתן נתניהו, שנהרג. שלושה בני ערובה נוספים נהרגו במבצע החילוץ, וכן שבעת המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully