וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבויה בביתה": האישה הנכה שנאבקת כבר שש שנים לקבלת גט

26.6.2016 / 19:55

ר' מגיעה שוב ושוב לבית הדין הרבני באשדוד ומבקשת לחייב את בעלה, נכה גם הוא, להתגרש. פעם אחר פעם טוענים הדיינים כי אין סיבה הלכתית לאשר את בקשתה. מנכ"לית ארגון "מבוי סתום": "בית הדין ממשיך את ההתעללות של הבעל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מרגישה כלואה". ר' הנאבקת כבר שנים לקבלת גט/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר יותר משש שנים שר' – נכה המשותקת בפלג גופה התחתון, מגיעה פעם בכמה חודשים לבית הדין האזורי באשדוד ומתחננת בפני הדיינים לחייב את בעלה לתת לה גט. בסוף כל אחד מהדיונים היא חוזרת מאוכזבת לביתה, לאחר שבית הדין קובע כי אין כל סיבה הלכתית לאלץ את בעלה להתגרש.

ר' סובלת מ-100% נכות בעקבות מחלת פוליו שבה לקתה. בשל מחלתה, היא התגוררה לפני נישואיה בארצות הברית. היא הכירה את ש', הסובל מ-150% נכות ומשותק בכל גופו למעט בצווארו, בשידוך, ולאחר תקופת היכרות קצרה השניים נישאו. לאחר שעברו טיפולי פוריות מסובכים, נולד להם זוג תאומים. לטענת ר', ב-2004 הם נקלעו למשבר זוגי קשה, שהוסיף והידרדר עם השנים.

"בני הזוג ישנים בחדרים נפרדים משנת 2006, אין ביניהם כל תקשורת ולו הבסיסית ביותר", נכתב בסיכומים שהוגשו לבית הדין מטעמה של ר' על ידי עו"ד אירית בשארי. "לבני הזוג מקררים נפרדים והם אינם סועדים יחד בשום ארוחה. אין ביניהם יחסי אישות ואף לא יחס של קרבה כלשהי. האישה שבויה בביתה ומרגישה כלואה במסגרת הנישואין האומללה הזו".

עוד בוואלה! NEWS:
שניים נפצעו באורח קל מדקירות בראשון לציון; הרקע פלילי
סוף עצוב: נמצאה גופתה של החוזרת בשאלה שנעדרה משבוע שעבר
"כמו מסע צלב": האפיפיור אמר "רצח העם הארמני" - והכעיס את טורקיה

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
לא מוצאים סיבה הלכתית לגירושין. בית הדין הרבני בירושלים/רוני כנפו

ש' מצדו מסרב להעניק את הגט וטוען כי לאשתו היו "תכניות ומטרות לגביו", שבמסגרתן הוא היה אמור להביא עמה לעולם ילד, להעלותה ארצה ולספק לה בית, ומשנענו כל דרישותיה היא אינה צריכה אותו יותר ורוצה להתגרש. בתגובה לטיעונים אלו אמרה האישה כי היא מרגישה "מתה מבפנים", והיא אמנם נשואה, "אך בפנים מרגישה גרושה". כל ניסיונותיה להוכיח בפני הדיינים כי אין ביניהם קשר ולו הבסיסי ביותר לא הועילו לה עד כה.

לאחרונה, אחרי סחבת ארוכה בתיק הגירושין שלה, נדרשה ר' להגיש שוב את הסיכומים מטעמה בשל פרישתם של חלק מהדיינים שעסקו בתיק. "היא הייתה שבורה וחשה שכל עולמה חרב", סיפרו מקורביה. ר' טוענת כי בדיון האחרון בעניינה בבית הדין אמר לה הדיין: "אני רואה שאת סובלת, אבל לא מצאנו נימוק הלכתי לחייב אותו לתת לך גט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עו"ד בתיה כהנא דרור, מנכ"לית ארגון "מבוי סתום" למען נשים מסורבות גט ועגונות, אמרה כי "בית הדין הרבני, שהכיר בסבלה של האישה הנכה, לא רק שלא סייע לה לצאת מהסיוט שבו מתנהלים חייה, אלא עשה שימוש בדקדוקים הלכתיים על מנת שלא לחייב את הבעל בגט ולשחררה. במקום לראות את מצבה של האישה ולמצוא לה פתרון במהירות האפשרית, בחר בית הדין למשוך את התיק במשך שנים ובכך להמשיך את התעללותו של הבעל".

לדברי כהנא דרור, "עצם הסיטואציה שבה נדרשה האישה להוכיח באותות ובמופתים כי בעלה אינו רוצה בה על מנת לצאת מנישואים הגורמים לה סבל רב, מבלי שבית הדין והבעל יסתפקו בכך שהיא אינה רוצה להמשיך איתו את חייה, אינה אנושית ואף נוגדת את ההלכה היהודית. העובדה כי בתי הדין הנם הפוסקים, השופטים, והערבים לביצוע הגט, ללא גוף מפקח מעליהם, אינה תקינה במדינה בעלת ערכי יסוד דמוקרטיים. יש להפריט את הכוח של בתי הדין ולבטל את המונופול".

את תגובת ש' לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully