וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שלא ידעתם על בירה

27.6.2016 / 9:08

בירה הוא המשקה האלכוהולי האהוב על הישראלים, לרוב נוטה לייצג את הגברים – אולם מחקרים מראים שהוא עשוי להיטיב דווקא עם בריאותן של הנשים. אז איזו בירה אתם שותים?

חמש עובדות על בירה/מערכת וואלה! News

מחקר מראה כי לנשים בגיל העמידה שצורכות עד שתי מנות של בירה ביום יש עצמות חזקות יותר, לעומת נשים הנמנעות משתיית בירה. לנשים בגיל המעבר יש נטייה להידלדלות מסת העצם ובבירה תמצאו כמות משמעותית של צורן (סיליקה), שהוא מינרל חיוני מאוד לעצמות. אל דאגה גברים, גם לכם בירה בכמות הנכונה תעשה רק טוב. לאנשים ששותים בירה יש כ-80 אחוזים פחות סיכון לחלות במחלות לב שונות. שתיית בירה מעלה את רמות הכולסטרול הטוב (HDL) שמגן על כלי דם ולב מפני טרשת עורקים ומפחיתה את קרישת הדם שעלולה לגרום להתקפי לב.

הבירה הראשונה יוצרה לפני 6,000 שנים במזרח התיכון. ישנן השערות שהבירות הראשונות יוצרו בטעות, כאשר דגנים שהושארו באחסון הפכו לבליל דייסתי. בישראל בקבוק בירה עולה בממוצע כ-26 שקליפ בפאב, מחיר די מופקע אם ניקח לדוגמא את אוקראינה, שם הבירה נמכרת ב-50 סנט בלבד.

עובדות על בירה. ShutterStock
רק לא יותר מדי: בירה מתבררת כמשקה אלכוהולי המועיל לבריאות/ShutterStock

הבירות בעולם נחלקות לשתי משפחות: לאגר ואייל. חלוקה הנקבעת לפי סוגי השמרים. בין מותגי הבירה הפופולריים תמצאו את הייניקן, קרלסברג, טובורג, גינס, באס, קורונה ווייהנשטאפן. אם יצא לכם לבקר בדרום אמריקה, אל תשכחו לקנות את הבירה האהובה על הומר מ"משפחת סימפסון" – בירת DUFF. בהולנד, דרך אגב, יש מבשלת בירה ללא אלכוהול – המיועדת לכלבים. אם תרצו לייצר בירה בבית זה בעקרון אפשרי, אבל לא כזה פשוט. מרכיביה העיקריים הם מים, לתת (עשוי משעורה), כשותנית ושמרים. אנחנו כבר נשב על בירה בפאב. מי מצטרף?

עוד באותו נושא

באיזו עיר נמצאת הבירה הזולה בעולם; וכמה תשלמו בתל אביב?

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

  • עוד באותו נושא:
  • בירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully