וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לפרס נובל לשלום: רוצח שנשפט לגזר דין מוות

19.11.2000 / 19:29

סטנלי וויליאמס רצח ארבעה אנשים ועמד בראשה של אחת הכנופיות האלימות ביותר בלוס אנג'לס; היום הוא כותב ספרי ילדים ולוקח חלק בפרויקט בינלאומי נגד אלימות; הוא יושב בבית הכלא סן קוונטין וממתין לביצוע גזר דינו - הוצאה להורג

תקדים יוצא דופן התגלה השבוע עם פרסום שמו של אחד מהמועמדים לפרס הנובל לשלום לשנת 2001. סטנלי וויליאמס היושב בתא קטן בכלא סן קוונטין שבארצות הברית, ממתין לביצוע הוצאתו להורג וכותב ספרי ילדים. ספריו של וויליאמס שהורשע ברצח, מבוססים בעיקרם על עברו כמנהיג אחת הכנופיות האלימות בלוס אנג'לס. השבוע התפרסמה ידיעה על פיה, אותו וויליאמס, רוצח שהורשע, הוא אחד המועמדים לפרס הנובל לשלום לשנת 2001.

השנים בכלא הטיבו עם הפעילות הציבורית של מי שהקים את כנופיית ה"קריפס" ולקח חלק בכמה מן הקרבות האלימים ביותר בעולם הפשע. בסגרת פועלו מתוך הכלא, מהווה וויליאמס חלק חשוב בפרויקט בינלאומי להפסקת האלימות בקרב נוער במצוקה. "אני חושב שהוא עושה עבודה יוצאת מהכלל עבור בני הנוער האלה שמסתובבים בכנופיות הרחוב. לדעתי זוהי אחת מהאפשרויות היחידות להתקרב אליהם", אמר השבוע חבר הפרלמנט השבדי שהגיש את מועמדותו של וויליאמס לוועדת הפרס.

וויליאמס, היום בן 46, וחברו ריימונד וושינגטון הקימו את כנופיית ה"קריפס" ב-1971 כדי להילחם בכנופיות יריבות במזרח לוס אנג'לס. וושינגטון נהרג ב-1979 באחד הקרבות האלה. וויליאמס הורשע ברצח ארבעה בני אדם ב-1981 ונגזר עליו עונש מוות. ספרו האחרון של וויליאמס שהופתע כמו רבים אחרים, לשמוע על המועמדות, עוסק בגעגועים הביתה ובהשפלה שבחיי הכלא.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully