וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארדואן ומשעל נפגשו באיסטנבול ברקע המגעים להסכם עם ישראל

24.6.2016 / 21:25

בעוד המשא ומתן בין ישראל לטורקיה ממשיך להתקדם, נפגש ארדואן עם ראש הלשכה המדינית של חמאס – כך על פי מקורות במשרד החוץ הטורקי. מוקדם יותר השבוע דווח כי ישראל אישרה הקמה של בית חולים ותחנת כוח ברצועה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נועד היום (שישי) עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל באיסטנבול – כך על פי מקורות במשרד החוץ הטורקי. הפגישה בין השניים מגיעה על רקע המגעים לפיוס בין ישראל וטורקיה וההסכם הכולל את המדיניות ברצועת עזה.

השבוע דיווח העיתון הטורקי "הורייט" כי ישראל הסכימה לאשר הקמת בית חולים במימון טורקי ברצועה, והתחייבה שלא למנוע העברת ציוד רפואי ואנשי צוות מטורקיה. במקביל, דווח כי טורקיה וגרמניה יקימו במשותף תחנת כוח בעזה, וטורקיה תקים מתקן להתפלת מי ים. כל הסיוע הטורקי יגיע לרצועת עזה לאחר שיעבור ביקורת בנמל אשדוד.

עוד דווח כי צוותי המשא ומתן מטעם ממשלות ישראל וטורקיה צפויים להכריז ביום ראשון הקרוב על הסכם הפיוס בין המדינות. על פי הדיווח, המשלחות, בהובלת תת-שר החוץ של טורקיה פרידון סינירליאולו ושליחו המיוחד של ראש ממשלת ישראל יוסף צ'חנובר, ייפגשו בטורקיה ויכריזו על ההסכם בין הצדדים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דיווח טורקי: צוותי המו"מ יכריזו על הסכם פיוס ביום ראשון הקרוב
נתניהו על פרישת הממלכה מהאיחוד: "נמשיך לשתף פעולה עם בריטניה"
אבו מאזן בנאום בפרלמנט האירופי: "ישראל מבצעת רצח המוני"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נועד עם בכיר חמאס חאלד משעל באיסטנבול, 19 בדצמבר 2015. AP
ארדואן ומשעל בפגישתם בדצמבר האחרון/AP

לדברי הגורמים, לאחר ההצהרה בתחילת השבוע הבא, ההסכם ייחתם באופן רשמי בחודש יולי על ידי בכירים במשרדי החוץ של שתי המדינות. כמו כן, עד סוף חודש יולי צפויים להתמנות שגרירים חדשים והיחסים יחודשו באופן מלא. במקביל, שתי המדינות יסירו את התנגדויותיהן לשותפות בהסכמים בינלאומיים, צעד שישפיע בין היתר על תרגילים צבאיים משותפים, ועל השקעות בתחום האנרגיה והביטחון.

במרכז המשא ומתן בין הצדדים, שהחל באופן חשאי בחודש דצמבר האחרון, עמדו הפיצויים למשפחות ההרוגים בפשיטת חיל הים על הספינה הטורקית "מאווי מרמרה" בשנת 2010 והסרת המצור מעל רצועת עזה. גורמים ישראלים וטורקים רמזו בעבר כי הושגה הסכמה בנוגע לפרשת המרמרה, אולם טרם נמסרה כל הודעה רשמית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully