וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על פרישת בריטניה מהאיחוד: "היחסים המיוחדים יימשכו"

נשיא ארה"ב הבהיר כי וושינגטון מכבדת את החלטתה של הממלכה לעזוב את האיחוד האירופי. הוא הביע תקווה כי הצדדים יגיעו להסכם שיבטיח את שגשוג היבשת והעולם. "העם הבריטי אמר את דברו"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר היום (שישי) כי וושינגטון מכבדת את החלטה של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי והבטיח כי "היחסים המיוחדים" בין שתי המדינות יימשכו.

"העם הבריטי אמר את דברו ואנחנו נכבד את החלטתו", מסר אובמה בהצהרה. "היחסים המיוחדים בינינו חזקים וחברותה של הממלכה בנאט"ו חיונית למדיניות החוץ, הביטחון והכלכלה של ארצות הברית". אובמה אף שיבח את האיחוד על מאמציו "לקדם יציבות, להאיץ את הצמיחה הכלכלית ולהפיץ ערכים ורעיונות דמוקרטיים ברחבי היבשת ומעבר לה".

הנשיא האמריקני הוסיף כי גם בריטניה וגם האיחוד "יישארו שותפות שלא ניתן להחליפן" על אף שהן יתחילו בקרוב במשא ומתן על היפרדותם. הוא הביע תקווה כי כל הצדדים – כולל סקוטלנד וצפון אירלנד, שם רוב התושבים הצביעו בעד הישארות – יגיעו להסכם שיבטיח "את המשך היציבות, הביטחון והשגשוג של אירופה, של בריטניה ושל העולם".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מוסר הצהרה על ביטול רפורמת ההגירה, 23 ביוני 2016. רויטרס
מכבד את החלטתה של בריטניה. אובמה, אתמול/רויטרס

תגובתו של אובמה נועדה גם להרגיע את השווקים בעולם, אחרי ירידות חדות בבורסות בעקבות תוצאות משאל העם. הוא צפוי לשוחח בהמשך היום עם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, שהודיעו על התפטרותו בעקבות ההפסד. מדובר במכה קשה עבור שני המנהיגים, שהפצירו באזרחי הממלכה להישאר באיחוד האירופי. נשיא ארצות הברית, שביקר בבריטניה באפריל, אף התייחס לנושא במהלך ביקורו וניסה לשכנע את הבריטים שלא לעזוב, תוך אזהרות מפני ההשלכות שיהיו למהלך על כלכלתם ותפקידם בעולם.

דבריו של אובמה עוררו זעם בקרב חלק מהפוליטיקאים הבריטים כמו גם בקרב הרפובליקנים, שהאשימו אותו בהתערבות בענייניה הפנימיים של מדינה אחרת. המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות דונלד טראמפ, שצידד בעזיבה, לעג לנשיא על כך שנקט עמדה בנושא. "העולם לא מקשיב לו", אמר במהלך ביקורו בסקוטלנד, שם נחת הבוקר כדי לקדם את פתיחת מגרשי הגולף שבבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully