וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכדורגלן דיוויד בקהאם סובל מהפרעות נפשיות חמורות"

19.11.2000 / 18:37

תוכנית טלוויזיה בריטית אשר תיעדה שישה חודשים בחייו חשפה כי הוא סובל מאובססיות כפייתיות חמורות ולא מצליח להשתלט על התופעה; בבית הוא לובש רק בגדים לבנים; בבתי מלון הוא מסדר את הרהיטים בשורה ישרה; "יש לו הפרעה נפשית חמורה", מודה רעייתו ויקטוריה אדמס

בתוכנית טלוויזיה בריטית שנקראת "דייויד בקאהם האמיתי" נטען כי כדורגלן העל האנגלי, דייויד בקאהם, סובל מהפרעות נפשיות כפייתיות.

הסרט הדוקומנטרי שישודר במסגרת התוכנית חושף את הפרעותיו הנפשיות של הכדורגלן המתוקשר ועתיד להיות משודר בערוץ איי.טי.וי (ITV) הבריטי.

במהלך הסרט מוצגים צילומים בהם נחשפת האובססיה האמיתית של בקהאם, ומסתבר שלא מדובר בכדורגל. הקפטן האנגלי מצולם כשהוא מבלה שעות ארוכות בניסיונות סידור רהיטים בשורות ישרות ותולה בגדים בצבעים זהים ברחבי ביתו.

התוכנית תחשוף שבקהאם לובש רק בגדים לבנים בביתו, במטרה להתאים עצמו לריהוט בביתו. הוא אף נראה תר ברחבי הבית אחר פיסות אבק קטנטנות ולסיום נצפה מסדר קופסאות מזון קטנות בשורות ישרות מעל המקרר שלו.

גם כאשר הוא לן בבתי מלון, במסגרת משחקי הליגה, מחלתו אינה מניחה לו: הוא מסדר רהיטים בחדרי המלון היוקרתיים במבנה של שורות ישרות.

"יש לו הפרעה נפשית חמורה, הוא חייב שכל דבר יתאים, רהיטים וחפצים בבית, לפעמים זה ממש מגוחך", אומרת רעייתו ויקטוריה אדמס.

בסך הכל בחור רגיל

התופעה המוזרה נחשפה כאשר בקאהם איפשר לצלמי הסרט לתעד שישה חודשים בחייו עבור תוכנית הטלויזיה.

במאי הסרט, איאן דיינר, אומר כי "דיוויד יודע שזה מטורף אבל הוא לא יכול לעצור את עצמו. יש בסרט סצנות מאוד מצחיקות שרואים את דייויד מסדר רהיטים בחדר באובססיה. באחד הקטעים רואים אותו מתנפל בבית מלון על כרטיסי הטלוויזיה בכבלים, ממיין אותם ומניח אותם בסדר מופתי בתוך המגירה. הוא פשוט חייב לסדר כל דבר שהוא רואה".

סיליה הריס, מומחית להפרעות נפשיות מסוג זה מסבירה: "התופעה הזו היא סוג של פוביה, האדם החולה יודע שמחשבותיו לא הגיוניות, אבל הוא לא מצליח להשתלט על ההתנהגות שלו, הוא סובל מחרדות כל הזמן. לא ניתן לרפא תופעה מסוג זה, אבל אפשר בהחלט ללמוד להשתלט על ההתנהגות הזו".

כוכב הכדרוגל הסכים לתיעוד חייו במסגרת התוכנית במטרה להראות לצופים שהוא איננו שחצן, אלא רק "בחור רגיל". אולי רגיל, אבל לא ממש שפוי.

התוכנית תשודר בערוץ הבריטי ביום רביעי, ה- 29 בנובמבר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully