וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בספרד לפני הבחירות: "שר הפנים ניסה להפליל בכירים"

23.6.2016 / 12:56

מגזין אינטרנטי פרסם הקלטות בין חורה דיאז לראש היחידה למלחמה בשחיתות בקטלוניה ומהן עולה כי הוא ביקש לפתוח בחקירה נגד מנהיגי המפלגות התומכות בעצמאות החבל. שלושה ימים לפני הבחירות החוזרות, הוא מסרב להתפטר. "הם רוצים להרוס אותי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בווידאו - חודשים בודדים אחרי הבחירות בספרד, כשלו הניסיונות להקים קואליציה

שר הפנים של ספרד עומד בפני קריאות להתפטרות לאחר הקלטות שהודלפו קישרו אותו לקמפיין הכפשה של פוליטיקאים יריבים בקטלוניה – זאת שלושה ימים בלבד לפני הבחירות החוזרות לפרלמנט.

ביום שלישי פרסם המגזין האינטרנטי "פובליקו" שיחה בין חורחה פרננדז דיאז לראש היחידה למלחמה בשחיתות בקטלוניה, וממנה עולה כי השר ביקש לקבל מידע שיפגע במפלגות התומכות בעצמאות החבל. דיאז אישר אתמול כי הוא נפגש פעמיים במשרדו עם הגורם – דניאל דה אלפונסו – אך טען כי ההקלטות מוטות וחסרות הקשר. הוא סירב להתפטר ואמר כי הוא "קורבן".

לפי "פובליקו", השיחות התקיימו ב-2014, אז ערכה קטלוניה משאל עם על עצמאות מספרד. אלפונסו סיפר לתחנות רדיו במדינה כי דיאז "המליץ" בפניו במהלך פגישותיהם לפתוח בחקירה גלויה של עבירות מימון שביצעו לכאורה המפלגות התומכות בעצמאות, על אף שלא נתן לו הוראות ספציפיות.

שר הפנים של ספרד חורחה פרננדז דיאז, 2015. AP
"כששיחה מודלפת שנתיים לאחר שהתקיימה, יש לכך מטרה". שר הפנים, 2015/AP

מנהיגי שלוש המפלגות הגדולות בספרד קראו להתפטרותו וטענו כי זאת עדות נוספת להתנהלות הלא תקינה של מפלגת השלטון השמרנית, שבכיריה היו מעורבים בכמה פרשות שחיתות. לפי הסקרים, השמרנים ינצחו בבחירות החוזרות, שנקבעו לאחר שהיא נכשלה להקים קואליציה מאז דצמבר האחרון, כשבמקום השני נמצאת מפלגת השמאל "פודמוס" ואחריהן הסוציאליסטים ומפלגת "סיודאדנוס" מהמרכז-ימין.

דיאז אמר כי הוא דורש לחקור כיצד האתר השיג את ההקלטות. "כששיחה מודלפת שנתיים לאחר שהתקיימה, יש לכך מטרה. מה שהם רוצים זה להרוס את היריב שלהם", אמר. הוא הוסיף כי ראש הממשלה מריאנו ראחוי ביקש ממנו הסביר. האחרון סירב להגיב לטענות ואמר כי הוא אינו מודע לתוכן השיחות. מנהיגי המפלגות הקטלוניות שהוזכרו הפצירו אף הן בשר הפנים לעזוב. דיאז הוא קטלוני בעצמו, אך מתנגד לשאיפות העצמאות של החבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully