וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש החסד" שנאבק בקריסה הכלכלית, בבנקים – ובסרטן

23.6.2016 / 11:30

מוטי זיסר, שמת הבוקר לאחר מאבק במחלה, גדל בבית דתי פשוט בבני ברק, עבד כמורה בבית ספר והפך לטייקון עוצמתי. בין העסקאות, התספורות מהבנק ופשיטת הרגל, הקים בנק מח עצם שהציל אלפי חולים. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן. צילום סטילס: רובי קסטרו

מוטי זיסר, שמת הבוקר (חמישי) בבית החולים שיבא בתל השומר, אמנם נאלץ להתמודד בשנים האחרונות לחייו עם קריסה כלכלית, חובות עתק ובעלי אגרות חוב שחיפשו אותו, אך את המערכה האמיתית ניהל ראש בראש עם מחלת הסרטן שממנה כבר החלים בפעם הראשונה לפני 18 שנה. עבור משפחתו, חזרתו של הסרטן הייתה בשורה קשה. "השמיים נופלים", אמרו במשפחתו. "אנחנו לא מוותרים ולא מרימים ידיים". הבוקר הלך לעולמו בבית החולים שיבא בתל השומר בגיל 60 והותיר אחריו אישה, ד"ר ברכה זיסר, וחמישה ילדים.

זיסר גדל בבית דתי פשוט בבני ברק, עבד כמה שנים כמורה בבית ספר והפך לאיש עסקים שעלה לגדולה. במשך שנים היה זיסר חי את החיים הטובים; טיסות לחו"ל במטוס פרטי, וילה ענקית בכפר גנים, שטח בנוי של 3,000 מ"ר, בריכת שחייה באורך 30 מטר ודירות בירושלים ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. גם בעסקים הוא הצליח בגדול ובין היתר בנה עשרות קניונים בהונגריה, מרכזי קניות בפולין ובתי מלון ברחבי אירופה.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד לרצח: בן 28 נדקר למוות באמצע הרחוב בקריית מלאכי
גורמים מדיניים: אבו מאזן סירב להיפגש עם ריבלין בבלגיה
חרף מחאה דמוקרטית של 15 שעות: בית הנבחרים לא ידון בחוקי נשק

מוטי זיסר, אוקטובר 2013. ראובן קסטרו
"השמיים נופלים, אך אנחנו לא מרימים ידיים". זיסר/ראובן קסטרו

זיסר היה לא רק איש עסקים מצליח, אלא בעיקר "איש חסד ענק", כפי שמעידים עליו מקורביו. יחד עם רעייתו הוא הקים לפני יותר מ-15 שנה את המאגר הלאומי לתרומת מח עצם, "עזר מציון", אחרי שהחלים מהמחלה בפעם הראשונה. במשך השנים מאות בני אדם החלימו בזכות המפעל הזה. חנניה צ'ולק, יו"ר ארגון עזר מציון הכיר את זיסר שנים רבות והעיד שהיה "איש טוב, היו לו תכונות טובות לעזור, הם עשו הרבה מאד חסדים וטוב. חבל שהוא הלך".

"זה שהקים בנק למח עצם, בסוף אלוהים שולח אותו להיות קליינט של הבנק הזה", ציין זיסר לפני שנתיים בראיון לערוץ 2. "בסוף הפכתי להיות לקוח של הבנק של עצמי, אבל מה אפשר לעשות?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מוטי זיסר, מרץ 2005. ראובן קסטרו
"זה היה מפעל חסד מהלך - וחשוב שאת זה יזכרו"/ראובן קסטרו

הקריסה הכלכלית שלו החלה בסוף 2013 עקב חוב של מיליארד שקל לבנק הפועלים שנוצר בחברת "אירופה ישראל", חברה פרטית בבעלותו. לכך התווסף גם חוב של 2.5 מיליארד שקל בחברת "אלביט הדמיה" שהתקשה לפרוע. לפני כשנתיים אושרה תספורת לחברה ונמחקו 1.8 מיליארד שקלים מהחוב שהיה לה, בתמורה להעברה של 95% ממניות החברה לבעלי אגרות החוב. בעקבות זאת, איבד זיסר את השליטה בחברה. ביתו המפואר בפתח תקווה הועבר לכינוס נכסים והועמד למכירה. בנק הפועלים ביקש לבסוף להכריז עליו כפושט רגל והמשבר רק הלך וצבר תאוצה.

כך, איכות החיים שלו בשנים האחרונות הידרדרה. הוא עבר תקופה קשה לא רק מול הבנקים, אלא גם מול חברים רבים שנטשו אותו בגלל ההסתבכות הכלכלית. "זה לא היה קל עבורו", אמר אחד מידידיו, "אבל היו המון אנשים שנשארו, תמכו וחיזקו אותו". ידיד אחר הוסיף: "התקופה הקשה ביותר עבורו בשנתיים האחרונות. הוא התמודד גם עם המשבר הכלכלי וגם עם המצב הבריאותי. אבל תמיד כשהיה בא אליו מישהו שרצה עזרה, בלי היכרות מוקדמת הוא היה תורם לו אלפי שקלים. זה מפעל חסד מהלך וחשוב שאת זה יזכרו".

  • עוד באותו נושא:
  • מוטי זיסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully