וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל עם בבריטניה: אלו חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

23.6.2016 / 6:30

46 מיליון בעלי זכות בחירה בבריטניה יקבלו החלטה שתשנה את פני אירופה. הסגל הבכיר באוניברסיטאות פתח בעיצומים. 122 שנים עברו מאז הוקם הוועד האולימפי והחלו התחרויות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

משאל עם בבריטניה

משאל עם בנושא היפרדות בריטניה מהאיחוד האירופי, לונדון, בריטניה. יוני 2016. רויטרס
תוצאות המשאל יכריעו את עתיד אירופה והעולם כולו. מפגינים בעד הישארות באיחוד, אתמול/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיעו 46 מיליון בריטים לקלפיות כדי להכריע בשאלה הגדולה – אם להישאר באיחוד האירופי או לצאת ממנו. הצבעה זו חשובה מאוד לא רק לעם הבריטי, אלא לאירופה ולעולם כולו. ההחלטה שתתקבל בסיומה של הצבעה תשפיע על עתידו של האיחוד. הסקרים מראים כי רוב העם דווקא בעד פרישה מהאיחוד, חרף העובדה כי ראש הממשלה, דיוויד קמרון קרא לעם הבריטי להביע בעד הישארות באיחוד. בימים האחרונים הורגשה מתיחות בבריטניה נוכח משאל העם ההיסטורי, ששיאו הגיע ברצח של חברת הפרלמנט מהלייבור, ג'ו קוקס, שעל פי החשד נרצחה בשל התבטאויותיה בנושא.

שביתת הסגל הבכיר באוניברסיטאות

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
הלימודים יתקיימו כסדרם. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/מיכל קידרון

אתם צריכים לדעת שהיום פתח ארגון הסגל האקדמי הבכיר של האוניברסיטאות בעיצומים עקב המחלוקת עם משרד האוצר בענייני שכר ותנאים. מגעים בנושא מתקיימים מאז פברואר, ועתה החליט הארגון כי לאור אי השגת פריצת דרך במשא ומתן, יש לנקוט בצעדים מעשיים. במסגרת העיצומים לא ייבדקו בחינות או יוזנו ציונים, אך הבחינות יתקיימו כסדרן. כמו כן, באוניברסיטאות שבהן לא הסתיימו הלימודים, השיעורים יתקיימו כרגיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פרס בראשית

מסיבת עיתונאים עם השחקנית הלן מירן והכנר יצחק פרלמן לקראת פרס בראשית 2016. ניב אהרונסון
תנחה את הטקס השנה השלישית ברציפות. הלן מירן, אתמול/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יוענק פרס בראשית לשנת 2016 לכנר הישראלי-אמריקני יצחק פרלמן. הפרס מוענק לו הודות לתרומתו לאנושות כמוזיקאי ומחנך ופועלו למען בעלי צרכים מיוחדים וכן נאמנות לערכי העם היהודי. פרס בראשית, בסך מיליון דולר, מוענק מידי שנה למצטיינים בתחומם אשר במקביל לעשייתם מראים מחויבות לערכים יהודיים, לקהילה היהודית או למדינת ישראל. הפרס ממומן על ידי קרן פרס בראשית ומוענק על ידי ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו. מדובר בשיתוף פעולה של הממשלה, קרן בראשית והסוכנות היהודית. זו השנה השלישית שבה מוענק הפרס, כאשר ב-2014 הוא ניתן לראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג ובשנה שעברה הוא הוענק לשחקן מייקל דאגלס. את הטקס תנחה בפעם השלישית ברציפות השחקנית הלן מירן שנחתה אתמול בישראל לטובת הענקת הפרס.

122 שנים של משחקים אולימפיים

טבעות אולימפיות. GettyImages
הוועד קובע את המדינה המאחרת וענפי הספורט המשתתפים. טבעות האולימפיאדה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 122 שנים, בשנת 1894, נוסד הוועד האולימפי הבינלאומי שהוא הגוף העליון שאחראי על המשחקים האולימפיים. הוועד נוסד בכינוס אנשי חינוך גופני בצרפת, שם הוחלט לראשונה על קיומה של אולימפיאדה באתונה. בשל מלחמת העולם הראשונה העתיק הוועד את מקום מושבו לשוויץ, שם הוא שוכן עד היום. הוועד האולימפי מורכב מ-115 חברים ויחד הם אחראים על ארגון האולימפיאדות ובין היתר – קביעת העיר המארחת וקביעת ענפי הספורט המשתתפים. הוועד מממן את פעילותו בעיקר מחסויות של חברות מסחריות, זכויות השימוש בסמלים האולימפיים ומחסויות השידור של התחרויות.

יום התמיכה הבינלאומי באלמנות

בית הקברות בסנהדריה, ירושלים. יוני 2015. ראובן קסטרו
אוכלוסייה שנוטים להזניח. בית הקברות בסנהדריה, ירושלים/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום התמיכה הבינלאומי באלמנות. רבים בשדה המחקרי, ברשויות המקומיות ובממשלות ברחבי העולם נוטים להתעלם מההזנחה של האלמנות. ואולם, לפי תקנות האו"ם, סבלן של אלמנות הוא הפרה של זכויות אדם ויש לשים לב לאוכלוסייה זו שסובלת מעוני, נידוי, אלימות, קשיים בהחזקת בית, בריאות לקויה ואפליה. החל משנת 2011 מציינים באו"ם וברחבי העולם את יום המודעות למצבן של האלמנות על מנת לתמוך בהן ולהכיר במצבן הרגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully