וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"20 דקות ואתה בים, דקה אחת ואתה בגן עדן"

23.6.2016 / 17:00

קמפיין תיירות סאטירי שהושק בטוויטר מנסה למשוך תיירים ללבנון ולשכנע את השלטונות לתמוך יותר בתחום התיירות הנאנקת תחת החשש מפיגועים, אלג'זירה מעלה חשדות כבדים לשחיתות מצד בנו של אבו מאזן וקט סטיבנס חוזר לשיר - למען הפליטים הסוריים. וואלה! בשכונה

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: יפעת רוזנברג, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

בשנים האחרונות, עקב המצב הביטחוני המתוח בלבנון ובארצות שסביבה, צנחו שיעורי התיירות בה בכ-40%. פעילי רשת לבנוניים פתחו בקמפיין טוויטר תחת ההאשטג "התיירות בלבנון", במטרה למשוך תיירים זרים למדינה. עם זאת, חלק מהציוצים הם סאטיריים, ונועדו לשכנע את הממשלה לתמוך בענף התיירות. "משרד התיירות של לבנון מברך אתכם בברכת "ברוך הבא", אומר אחד הציוצים. "20 דקות - ואתה בים. 40 דקות - ואתה בהר הגבוה, ודקה אחת - ואתה בגן עדן" אומר אחד אחר כשהוא מתייחס, ככל הנראה, לפיגועים האחרונים בביירות.

שר התיירות מישל פרעון אמר שביוני שעבר היתה אינדיקציה חיובית לעונת קיץ מוצלחת, אבל משבר הזבל השחיר את פניה של לבנון בעולם, פגע בתיירות וגרם לכך שקשה היום לשווק את לבנון בחוץ. למרות האווירה המדינית החמה, המצב הביטחוני בלבנון טוב יותר מבבירות אירופיות וערביות רבות ולכן יש מקום לאופטימיות.

הכל נשאר במשפחה: אבו מאזן ובנו מואשמים בשחיתות

אלג'זירה, התומכת באופן עקבי בתנועות האסלאם הפוליטי (האחים המוסלמים וחמאס), שידרה כתבה המעלה שאלות על שחיתות, לכאורה, של בניו של אבו מאזן. על פי הפרסומים, בנו של אבו מאזן, טארק עבאס, שבבעלותו וילות בעמאן ובלבנון, רכש לאחרונה גם וילה בלונדון בסכום של 1.5 מיליון דולר. הנכס לא אוכלס מאז הרכישה, מה שמעיד ככל הנראה על כך שהוא נרכש כהשקעה, ודמי השכירות בו מוערכים בכ-4,300 דולר בחודש.

משפחתו של אבו מאזן. טוויטר, צילום מסך
95.5% מהפלסטינים מאמינים שישנה "שחיתות אמיתית" בממשל אבו מאזן. אבו מאזן ובניו/צילום מסך, טוויטר

טארק סירב לענות לשאלות אלג'זירה על מקור הכסף, אך דרכי התעשרותו מעלות תהיות רבות. בכתבה ציינו כי ההכנסה השנתית הממוצעת ברשות הפלסטינית עומדת על 3,060 דולר לנפש. עבאס, לעומת זאת, צבר הון של מיליארדי דולרים מחברות למכירת סיגריות בשטחים. ממסמכי פנמה עולה כי שווי מניותיו בחברת ההשקעות Palestinian Investment Company (APIC) נאמד בכ-982 מיליון דולר.

כמו כן, קרן ההשקעות הלאומית הפלסטינית, המוערכת בכמיליארד דולר, נמצאת תחת ניהולו, מתוקף צו נשיאותי של אביו. קרן השקעות זו מחזיקה בכ-18% ממניות בחברת ההשקעות. מסקר שערכה סוכנות AP, עולה כי 95.5% מהפלסטינים מאמינים שישנה "שחיתות אמיתית" בממשל אבו מאזן.

בסוף השנה ייכנס אבו מאזן לשנתו ה-12 בשלטון, ושנתו ה-82 עלי אדמות. מי יירש את עבאס במקרה של פטירתו או התפטרותו, או במקרה של בחירות לנשיאות בלחץ הציבור?
אפשרות אחת היא שעבאס ינסה לארגן כמה יורשים שישלטו ביחד: נאסר אלקודווה, שר החוץ הקודם, סלאם פיאד, ומאג'ד פרג', שכוחותיו סיכלו כ-200 פעולות טרור בגל הטרור האחרון. אחרים המתחרים על השלטון הם ג'יבריל רג'וב ומרואן ברגותי. חמאס גם הוא גורם השואף ליטול את השלטון בגדה.

גם האפשרות של התמוטטות הרשות עלתה לדיון כתרחיש אפשרי, אך זו לא צפויה לקרות באופן יזום, שכן היא מספקת פרנסה לכ-160 אלף בתי אב פלסטיניים, ולכן יש כוח חזק השואף להמשך קיומה.

למרות המשטר הדתי: הזנות באיראן גואה

בחירות לפרלמנט ולמועצת המומחים באיראן. 26 בפברואר 2016.. AP
אתר "מוג' ניוז" טוען כי הממשל האיראני נוקט מדיניות של עצימת עיניים לנוכח תופעת הזנות במדינה/AP

אתר "מוג' ניוז" האיראני חשף לפני מספר ימים תחקיר לפיו הזנות בטהראן, בירת איראן, נפוצה למדי, למרות המשטר הדתי המחמיר במדינה. לפי התחקיר, בטהראן, שאוכלוסייתה מונה 8.154 מיליון בני אדם, ישנם 32 מרכזי זנות שבהם עוסקות בזנות כמאה אלף נשים. לשם השוואה, בישראל כולה מוערך היקף תעשיית הזנות בכ-20 אלף בני אדם. לפי התחקיר, כ-35% מהן נשים נשואות ובעלות משפחות והשכר שהן מקבלות תמורת שירותיהן נע בין שני דולר ל-20 דולר.

באתר האיראני נטען כי שלטונות איראן נוקטים מדיניות של עצימת עיניים מכוונת כלפי התופעה. לדברי עורכי התחקיר, הם נמנעו מלפרסם את כלל הנתונים שבידם, אך הם הזמינו את השלטונות לפנות אליהם ולקבל אותם בעצמם.

קט סטיבנס למען הפליטים הסורים

קט סטיבנס. GettyImages
"החלטתי פשוט לעשות מעשה הומניטרי". יוסוף איסלאם/GettyImages

בשנת 1977 התאסלם הזמר קט סטיבנס ושינה את שמו ליוסוף אסלאם. בשנת 1979 הוא מכר במכירה פומבית את אוסף הגיטרות שלו ותרם את ההכנסות לצדקה, ולאחר מכן קטע את הקריירה המוזיקלית שלו והקדיש את זמנו לפעילות חינוכית ונדבנות, בעיקר בקהילות מוסלמיות.

לאחרונה הוציא שיר חדש המספר את סיפורו של פליט סורי בן 12. הוא אמור לבצע אותו בערב צדקה שיתקיים ב-17 ביולי ומטרתו גיוס תמיכה בילדי הפליטים הסורים. השיר נכתב בעקבות ביקורו של הזמר במחנות הפליטים הסוריים בגבול תורכיה. "היה קשה לראות את האסון הזה מבלי לנסות לעשות דבר", אמר איסלאם. "החלטתי פשוט לעשות מעשה הומניטרי, החלטתי לתת את קולי ואני קורא להשאיר את הלבבות והדלתות פתוחים בפני כל פליט, במיוחד הצעירים שאיבדו את העתיד עליו חלמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully