וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחבריה תקפו את הוועדים: יש עתיד בדרך להסתדרות

22.6.2016 / 14:30

פרסום ראשון: יו"ר המפלגה יאיר לפיד נהג לתקוף תדיר את העבודה המאורגנת בישראל וכן את המפלגות שתומכות בה. כעת, הודה ח"כ מאיר כהן בשיחה עם וואלה! NEWS: "אנחנו עושים את מה שצריך בשביל להקים סיעה בהסתדרות"

צילום: דניאל בוק, עריכה: אביב אירגז

מפלגת יש עתיד נערכת לאחרונה בחשאי להקמת סיעת יש עתיד בהסתדרות – כך הודה היום (רביעי) חבר הכנסת מאיר כהן בשיחה עם וואלה! NEWS. כהן, שמוביל את המהלך בתוך המפלגה, מצוי בקשרים עם ראשי ועדים בדרום ומנסה בימים אלה להחתים עובדים לטובת הסיעה החדשה. כהן סיפר על המהלך: "התפקדתי להסתדרות יחד עם עוד מספר חברי כנסת מיש עתיד שהיו מעוניינים בכך". הוא הסביר: "אנחנו עושים את מה שצריך בשביל להקים סיעה בהסתדרות אבל עדיין אין התארגנות".

מהלך כזה מפתיע לנוכח העובדה שבבחירות האחרונות תקפה המפלגה לא פעם את העבודה המאורגנת בישראל ואת הקשרים בין המפלגות הוותיקות לבין ראשי הוועדים. כמו כן, בזמן שכיהן כשר האוצר יצא יו"ר המפלגה יאיר לפיד נגד ועדי העובדים הגדולים במשק ואף הביע בשורה של ריאיונות והצהרות את סלידתו מהם.

כך למשל, בפוסט שפרסם בשנת 2015 תקף לפיד במהלך שביתת עובדי חברת חשמל את היחסים בין בכירי המפלגות לוועדי העובדים. "(שלי) יחימוביץ' שותקת וחיים כץ שותק, בוז'י (יצחק הרצוג) שותק. למה? כי חלק מעובדי חברת חשמל מצביעים בפריימריז של העבודה והחלק השני בפריימריז של הליכוד." לדבריו, "השביתה האיטלקית של ועד עובדי חברת חשמל היא ביטוי לשחיתות. כך עובדת השיטה המושחתת וככה כל הפוליטיקאים שתמיד מגלגלים עיניים על סבלם של האזרחים ירדו למחתרת דווקא שהאזרחים סובלים באמת".

לקריאה נוספת:
לפיד ידרוש לאסור השבתת נמלי התעופה והים?
השר לפיד יפעל נגד הטבות לעובדי חברת החשמל
חיבוקים לחסן בנמל אשדוד: "מי זה לפיד שיטיף לנו"

מאיר כהן יעקב פרי ושי פירון מחוץ לבית של יאיר לפיד 2.12.14. ראובן קסטרו
"התפקדתי להסתדרות". כהן/ראובן קסטרו

ב"וועידת כלכליסט" בשנת 2012 אמר לפיד: "הליכוד מאוהב בתאגידים הגדולים ומפלגת העבודה בוועדים הגדולים. הצמיחה הגדולה לא תבוא מהוועדים הגדולים אלא מהנגר באופקים ומהנהג מונית בחדרה". באותה שנה תקף לפיד בכנס ישראל שדרות לחברה את תמיכתה של שלי יחימוביץ' בוועדים ובהסתדרות ואמר: "מפלגה העבודה היא מפלגתם של הוועדים הגדולים וכמו תמיד מעמד הביניים יצטרך לשלם את החשבונות. באמצע שביתת האחיות, האוצר מאשר תוספת של אלפי שקלים לנמל אשדוד ויחימוביץ' לא אמרה על זה מילה. למה? כי הוועדים הגדולים שולטים במפלגה שלה".

גורמים בהסתדרות אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי: "פוליטיקה חדשה הייתה הסיסמה המרכזית (של המפלגה) כאשר בפועל היא מתפקדת להסתדרות. מה שיש עתיד עושה במהלך שכזה הוא תרמית לבוחריה שכן במערכת הבחירות הציגה המפלגה את ועדי העובדים ואת ההסתדרות כמי שאחראים לתחלואיה של המשק הישראלי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ח"כ יאיר לפיד - סיבת עיתונאים של יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד וניצב בדימוס יואב סגלוביץ. ראובן קסטרו
ח"כ יאיר לפיד - סיבת עיתונאים של יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד וניצב בדימוס יואב סגלוביץ/ראובן קסטרו

כדי להקים סיעה בהסתדרות יש לאסוף כמות מסוימת של חתימות מעובדים בהסתדרות בעלי ותק של לפחות שנה שיתפקדו אליה. בהסתדרות ישנם ארבעה מוסדות עליונים, בהם בית נבחרי ההסתדרות, שבו 171 חברים, השייכים ל-11 סיעות. בקואליציה חברות סיעות עוגן, עוז, עבודה, ליכוד וש"ס. באופוזיציה חברות סיעות "הבית החברתי", הכולל את חד"ש, מרצ, אופק, עוצמה וקדימה. חברי סיעה שחברה בקואליציה מקבלים תפקידי מפתח בהסתדרות.

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) מתח ביקורת על מהלך יש עתיד. "אחרי ההתקפות הארסיות והשיטתיות של יש עתיד על ההסתדרות ועל העבודה המאורגנת בכנסת הקודמת מדובר במעשה תמוה ביותר. כשאנשים שהם בעלי תפיסת עולם מנוגדת לתפיסת ההסתדרות מנסים להשיג דריסת רגל במקום שהוא מנוגד באופן מלא לתפיסת עולמם יש בכך לא מעט צביעות ורצון לצבור כוח לשם מסחרה פוליטית. לדעתי מדובר גם במוטיבציה נפסדת לנסות ולפרק את ההסתדרות מבפנים ואנחנו לא נאפשר את זה. ההסתדרות היא הגוף החברתי החשוב ביותר היום ומנהיגה אבי ניסנקורן מוביל אותה למאבקים חברתיים חשובים. לא ניתן לאף אחד לערער זאת".

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully