וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

68 שנים לטביעת אלטלנה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

22.6.2016 / 7:25

בארה"ב ייחשף מטוס ה-F-35 שיוענק לשר הביטחון ליברמן. צעדת השוויון שמוחה על פערים בחינוך וברווחה תגיע למשכן הכנסת בירושלים במסגרת יומה האחרון ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

חשיפת מטוס ה-F-35

מטוס ה-F35 לייטנינג II. לוקהיד מרטין, משרד הביטחון
ישראל רכשה 33 מטוסים. F-35/משרד הביטחון, לוקהיד מרטין

אתם צריכים לדעת שהיום תחשוף חברת לוקהיד מרטין האמריקנית את מטוס ה-F-35 לייטנינג II הראשון, שמכונה בישראל "אדיר". המטוס יימסר בפורט וורת שבצפון מדינת טקסס לידי שר הביטחון אביגדור ליברמן ולראש מטה חיל האוויר תת-אלוף טל קלמן. הטקס יתקיים במעמד בכירי משרד ההגנה האמריקני, מנהלי חברת לוקהיד מרטין, ראשי משלחת משרד הביטחון, מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן והשר צחי הנגבי, שהיה יו"ר ועדת חוץ וביטחון כשהושגה העסקה. עד כה רכשה ישראל 33 מטוסים מעין אלו ומתקיימים מגעים לרכישת מטוסים נוספים.

היום האחרון של צעדת השוויון

משתתפים בצעדת השוויון בדרכם לירושלים נגד הפערים בחינוך וברווחה. עמוד הפייסבוק של התחלה שווה – למען שוויון הזדמנויות בחינוך וברווחה, אתר רשמי
קוראים להנהגת תקציב דיפרנציאלי/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של התחלה שווה – למען שוויון הזדמנויות בחינוך וברווחה

אתם צריכים לדעת שהיום תגיע צעדת השוויון בחינוך וברווחה ליומה האחרון. מדובר בצעדה שהתחילה ביום ראשון בקריית גת ותגיע היום למשכן הכנסת בירושלים, שם תקים אוהל מחאה. המשתתפים הם חלק ממאבק חברתי שמטרתו למחות על אי שוויון שקיים לטענתם בחינוך וברווחה, ובא לידי ביטוי בתוצאות ובהישגים וכן בחלוקת המשאבים. המוחים קוראים לממשלה להנהיג תקציב דיפרנציאלי ולתקן את הפער התקציבי לטובת השכבות החלשות. במהלך השבוע הצטרפו חברי כנסת רבים לצעדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דיון על מס העסקת פועלי בניין זרים

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
המס על העסקת עובדי בניין זרים מוביל לעליית מחירי הדיור/ShutterStock, שאטרסטוק

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכספים בהצעה לביטול המס שמוטל על מעסיקים בגין העסקת פועלי בניין זרים. מטרתו של מס זה הוא לעודד ישראלים לעסוק בתחום ולייקר את העסקתם של עובדים זרים. ואולם, לטענת המעסיקים הדורשים לבטל את המס, היות ורוב העובדים בענף הבניין הם זרים, התוצאה הנגזרת היא עלייה במחירי הדיור. הוועדה תדון ביתרונות ובחסרונות של ביטול המס.

ספינת אלטלנה מוטבעת

ההטבעה של אלטלנה. אוסף התצלומים הלאומי
רגע טביעתה של הספינה אלטלנה בחוף הים בתל אביב/אוסף התצלומים הלאומי

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 68 שנים הוטבעה ספינת הנשק אלטלנה מול חופי תל אביב. אלטלנה היא ספינה שנרכשה על ידי האצ"ל בשנת 1947 והפליגה לישראל בשנת 1948, כשעל סיפונה 940 עולים, ציוד צבאי רב וציוד רפואי. הספינה הגיעה לישראל זמן קצר לאחר קום המדינה, ולאחר פירוקו של אצ"ל לטובת הקמתו של צה"ל. הממשלה הציגה לארגון אולטימטום שלפיו הוא חייב להעביר את הנשק לצה"ל, ואולם כאשר סירב פיקוד אצ"ל לעשות כן, הורה ראש הממשלה דאז, דוד בן גוריון, לירות ירי ארטילרי לעבר הספינה, שהוביל לטביעתה. בעימותים שפרצו על החוף נהרגו 16 חיילי צה"ל ואצ"ל.

זוכת פרס נובל עדה יונת חוגגת יום הולדת 77

עדה יונת בכנס השדולה להשכלה גבוהה ינואר 2010. מגד גוזני
זכתה בפרס על פענוח מבנה ועקרונות הפעולה של הריבוזום. יונת/מגד גוזני

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת זוכת פרס נובל עדה יונת יום הולדת 77. יונת היא ביוכימאית ישראלית ופרופ' במכון ויצמן למדע המתמחה בקריסטלוגרפיה של חלבונים. ליונת תואר ראשון בכימיה מהאוניברסיטה העברית שבירושלים ותואר שני בביוכימיה ופיזיקה. את תואר הדוקטור קיבלה במכון ויצמן. ב-1984 מונתה לפרופסור במכון וב-1988 לפרופסור מן המניין. את פרס הנובל קיבלה בזכות מחקר שבו פענחה את המבנה ואת עקרונות הפעולה של הריבוזום שפועל בכל תא חי. במהלך השנים זכתה יונת לפרסים רבים על פועלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully