וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר לפקידי הממשל: "אסור להשתמש בשמה של קבוצת המיעוט"

מכתב פנימי שהופץ לעובדי הממשלה לקראת ביקורו של שליח האו"ם מבקש להתייחס לקבוצת הרוהינגיה, שוסבלת מרדיפה מצד המשטר, כ"אנשים שמאמינים באסלאם". עד כה, הממשלה הדמוקרטית החדשה סירבה לפעול לשיפור מצבם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בווידאו: מפלגת השלטון הודחה לאחר 25 שנים, חודש נובמבר

ממשלת מיאנמר הורתה לכל עובדי הציבור ובכירי הממשל להימנע משימוש בשמה של קבוצת המיעוט המוסלמית רוהינגיה, שסובלת מאפליה חמורה מצד המשטר – כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הדיווח, מכתב רשמי שפרסם משרד ההסברה בנייפידאו ביום חמישי האחרון וסווג "סודי", קרא לאנשי הממשל להימנע משמותיהן של קבוצות מיעוט דתיות במהלך ביקורו של שליח האו"ם המיוחד למדינה, יאנגהי לי, בהמשך השבוע.

"אין להשתמש ברוהינגיה או בבנגאלי", צוין במכתב, שהציע עבורם את המינוח "אנשים שמאמינים באסלאם במדינת רחינה". חוגים בודהיסטים לאומניים במדינה מתנגדים באופן נחרץ להכרה בקבוצת המיעוט, שמונה כמיליון בני אדם וחיה בעיקר במדינה רחינה המזרחית. חלקם מתייחסים לקבוצה כ"בנגלים", כלומר אנשים שהגיעו מבנגלדש השכנה, זאת למרות שהקבוצה חיה בשטח מיאנמר כבר דורות רבים.

עוד בוואלה! NEWS:
פשט את המדים ועטה גלימה: החיים החדשים של נשיא מיאנמר לשעבר
היסטוריה במיאנמר: הפרלמנט הנבחר הראשון זה 50 שנה התכנס
אחרי יותר מ-50 שנה: נשיא אזרחי עלה לשלטון במיאנמר

אנשים נעקרים מבתיהם בעקבות תקיפה במקום מושבם, במיאנמר. פברואר 2015. רויטרס
"הפרות חמורות ושיטתיות נגד הרוהינגיה". התושבים נמלטים מבתיהם בעקבות תקיפות, בשנה שעברה/רויטרס

הרשויות במדינה סירבו עד כה להעניק למרבית בני הרוהינגיה אזרחות. רבים מהם נהרגו בעימותים אלימים על רקע דתי, בעיקר מאז שנת 2012, ועשרות אלפים חיים במחנות פליטים זמניים במדינת רחינה. כמו כן, דווח על מקרים רבים של מעצרים שרירותיים, עינויים, עבדות והזנחה של הקבוצה.

ביום שני האחרון, האו"ם פרסם דוח בנוגע למצבה של קבוצת המיעוט, וקבע כי קיים חשש לפשעים נגד האנושות שמבוצעים נגדם על ידי הרשויות. האו"ם ציין "הפרות חמורות ושיטתיות נגד הרוהינגיה", והביע תקווה כי הממשלה החדשה, שאותה מובילה זוכת פרס נובל לשלום אונג סן סו צ'י, תפעל לשיפור מצבו של המיעוט המוסלמי. עם זאת, היא ביקשה שייתנו לה "מרחב" לטיפול בסוגיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully