וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הארוך ביותר בשנה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

21.6.2016 / 7:00

יום זה מסמל גם באופן רשמי את תחילתו של הקיץ. בכנסת יערך כנס בעניין פרשת ילדי תימן החטופים וכן יתקיימו דיונים בנושא. הנסיך ויליאם חוגג יום הולדת 34 ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

היום הכי ארוך בשנה

חגיגות היום הארוך ביותר בשנה בסטונהדג'. Matt Cardy, GettyImages
הכי הרבה שעות אור. חגיגות היום הכי ארוך בשנה בבריטניה/GettyImages, Matt Cardy

אתם צריכים לדעת שהיום זהו היום הארוך ביותר בשנה המוכר גם כיום הראשון של הקיץ. משמעות הדבר היא שהיום יהיו הכי הרבה שעות אור ביחס ליתר הימים בשנה. הסיבה לכך היא שבתאריך זה פוגעות קרני השמש בזווית ישרה בחוג הסרטן, אחד מבין חמשת קווי הרוחב שעל כדור הארץ. פעולה זו מסמלת את תחילתו של הקיץ בחצי כדור אחד ותחילתו של החורף בחצי הכדור האחר. בצד שבו מתחיל החורף, זהו היום הקצר ביותר בשנה עם הכי מעט שעות אור.

פרשת ילדי תימן מגיעה לכנסת

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
ועדת חוק, חוקה ומשפט תדון בבקשה לפרסם את החקירות שהתקיימו לאורך השנים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים כנס בנושא פרשת ילדי תימן בכנסת. הכנס יתקיים בנוכחותם של ח"כ נורית קורן (הליכוד), העיתונאית רינה מצליח, הרבנים בן ציון מוצפי ושלמה קרח, ד"ר יוסי שובלי חבר עמותת "אחים וקיימים" ושלומי חתוכה, חבר עמותת "עמרם". נוסף לכך, צפויה ועדת חוק, חוקה ומשפט לדון בפרשה ובבקשה לפרסם את המסמכים והפרוטוקולים של החקירות שהתקיימו לאורך השנים. פרשת ילדי תימן אירעה בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל, כאשר הורים לתינוקות עולים מתימן נתבשרו שהתינוקות מתו בלידה. ההורים מעולם לא זכו לראות את גופות התינוקות, משום שנמסר להם שהם נקברו, וכן הם לא קיבלו תעודות פטירה ופרטי נתיחה שלאחר המוות. הטענה הייתה כי התינוקות נלקחו מהוריהם ונמסרו לאימוץ ללא ידיעתם. ועדות חקירה רבות קמו לאורך השנים ואולם אף אחת מהן לא הצליחה לגלות את גורל אותם מאות ילדים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יום העיוור בכנסת

איש עיוור. ShutterStock
יופעלו תחנות ללימוד שפת סימנים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תציין הכנסת את יום העיוור. משמעות הדבר היא קיומם של דיונים רבים בנושא העיוורים בישראל והסיוע שמעניקה להם המדינה. ועדת הפנים תדון בהקצאת מקומות חנייה לעיוורים ובעלי מוגבלויות. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות תדון בהצעת חוק איסור הפליית עיוורים המלווים בכלבי נחייה. ועדת החינוך, התרבות והספורט תדון בשילוב תלמידים בעלי עיוורון ולקות ראייה במערכת החינוך וועדת המדע והטכנולוגיה תדון בחידושים טכנולוגיים למען העיוור. נוסף לכך, במהלך היום יופעלו תחנות ללימוד שפת סימנים ומתחם טיפול על ידי לקויי ראייה וכן תוצב תערוכת ציורים וצילומים של עיוורים.

יום הולדת 34 לנסיך וויליאם

הנסיך וויליאם. GettyImages
למד גיאוגרפיה, מתמטיקה והיסטוריה של האומנות. הנסיך וויליאם/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הנסיך וויליאם, דוכס מקיימברידג', את יום הולדתו ה-34. הנסיך וויליאם הוא בנם של צ'ארלס, נסיך ויילס, והנסיכה דיאנה מוויילס שנהרגה בתאונת דרכים ב-1997. וויליאם הוא השני בסדר הירושה לכתר המלוכה הבריטי. הנסיך וויליאם למד גיאוגרפיה, מתמטיקה והיסטוריה של האומנות ובנוסף לכך הוא משרת בחיל האוויר הבריטי. בשנת 2011 הוא נישא לקייט מידלטון ויחד הם הביאו לעולם שני ילדים: הנסיך ג'ורג' והנסיכה שארולט.

יום היוגה הבינלאומי

מדיטציה יוגה. ShutterStock
מקורו של התרגיל בהודו/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום היוגה הבינלאומי. יוגה זהו תרגיל פיזי, נפשי ורוחני שמקורו בהודו. ב-2014 הכיר באו"ם ביום זה כמועד בינלאומי בתמיכתם של 177 מדינות, כמעט פה אחד. על אף שמאז אותה שנה מציינים את החג ברחבי העולם, החגיגות בהודו, שכוללות תרגילים המוניים, הן הגדולות ביותר עם משתתפים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully