וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שלא ידעתם על חתולים

20.6.2016 / 16:24

שוקלים לאמץ חיית מחמד? הנה כמה דברים שישכנעו אתכם שחתול זו הבחירה הנכונה בשבילכם, כמו - האם ידעתם שבעלי חתולים מפחיתים בשליש את סיכוייכם לחטוף שבץ או התקף לב? כבר השתכנענו

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

החתולים אולי כבר לא יזכו בתואר "החבר הטוב ביותר של האדם", אולם לא נראה שממש אכפת להם. הם מזהים אתכם ואוהבים אתכם - אבל מגניבים מדי כדי לקפוץ עליכם כמו כלב. מה לעשות שהחתולים הם חיות פחות תלותיות באדם מאשר הכלבים? הם מטפלים ומנקים את עצמם, מתפנים בעצמם, מכסים לעצמם את הצרכים - ואפילו יכולים לפתור בעיות קוגניטיביות לא פשוטות כשמתחשק להם. גאונים כאלה.

החתול היא חיית המחמד הפופולארית ביותר בארצות הברית, עם כ-88 מיליון חתולי בית לעומת 74 מיליון כלבים. כיום קיימים יותר מ-70 גזעי חתולים בעולם והם האחראים להכחדת 33 מינים של ציפורים (מסכנים). יש להם ראייה מעולה גם בחשיכה כמעט מוחלטת, הם שומעים הרבה יותר טוב מאתנו ומשמיעים כ-100 צלילים שונים (לעומת כלבים שיודעים להשמיע רק 10). השפם של החתולים משמש אותם כדי לקבוע האם מרווח מסוים הוא קטן מדי כדי לעבור דרכו, הם מסוגלים לקפוץ בזינוק אחד לגובה של עד פי 5 מהגובה שלהם ולשרוד נפילות של עד כמה מאות מטרים.

החתולה קאליסי. הילה חצרוני, מערכת וואלה! NEWS
הם מסוגלים לקפוץ בזינוק אחד לגובה של עד פי 5 מגובהם/מערכת וואלה! NEWS, הילה חצרוני

מקובל לחשוב שחתולים אוהבים לשתות חלב, אבל זו טעות. בפועל, חלב עושה להם קלקול קיבה וגזים. הם גם ממש לא אוהבים דגים נאים או ריח של פירות הדר, במיוחד לא כזה של תפוזים ולימונים. החתולים מבלים 70 אחוזים מחייהם בשינה, המוח שלהם דומה ב-90 אחוזים לזה שלנו והזיכרון לטווח ארוך שלהם טוב הרבה יותר מכלבים.

בעבר החתול נחשב לחיה קדושה בעלת כוחות על טבעיים ובהתאם לכך, יוחסו לו תכונות שמשויכות ליצורים מהאגדות - כמו יכולתו לקום לתחייה בכל פעם מחדש. זאת גם הסיבה שאומרים שלחתול יש 9 נשמות. אז נכון שאין לו באמת "מכסת נשמות" בהן הוא משתמש לאורך חייו, אולם מאחר שהוא אחת החיות בעלות כושר ההישרדות הגבוה ביותר - אנחנו צופים לו עוד חיים ארוכים.

עוד באותו נושא

אתם מימנתם: תמיד כדאי ללקק חתול

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully