וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: מועמדת האופוזיציה הפכה לאישה הראשונה בראשות עיריית רומא

מפלגתה של וירג'יניה ראגי, "תנועת חמשת הכוכבים", זכתה להישג מרשים בבחירות המקומית בבירה, מול מפלגת השלטון של ראש הממשלה מתאו רנצי. גם בטורינו נבחרה אישה לראשות העיר

מועמדת האופוזיציה וירג'יניה ראגי זכתה הלילה (שני) בבחירות לראשות עיריית רומא. בעקבות ניצחון מפלגתה, "תנועת חמשת הכוכבים", בבחירות המקומיות בבירה, ראגי הפכה לאישה הראשונה בלשכת ראש העירייה. יתרה מכך, הניצחון מהווה הישג מרשים עבור המפלגה, שהביסה את מועמד מפלגת השלטון, רוברטו ג'יאצ'טי.

ראגי בת ה-37 היא עורכת דין, שהייתה עד לפני כמה חודשים אלמונית למדי במדינתה. היא החלה בקריירה פוליטית בשלב מאוחר יחסית בחייה, ואמרה בריאיונות בעבר כי עשתה זאת כדי להבטיח שעירה תהיה מקום טוב עבור בנה לגדול בו. היא הייתה המועמדת המובילה לראשות עיריית רומא, אך העובדה כי זכתה בכ-60% מהקולות הפתיעה גם את תומכיה.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "ארה"ב צריכה לשקול שימוש בפרופיילינג למוסלמים"
כדי למנוע העתקות במבחנים: אלג'יריה חסמה את הגישה לפייסבוק
אחרי הדיפת דאעש מפלוג'ה: עיראק בחזית שנייה לשחרור מוסול

ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי מצביע בבחירות המקומיות במדינה, 1 ביוני 2015. AP
מפלגת השלטון הפסידה גם את ראשות העיר טורינו. ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי/AP

המדגמים חזו ניצחון למפלגתה של ראגי גם בעיר טורינו, המזוהה עם מפלגתו של ראש הממשלה מתאו רנצי. גם בטורינו, מועמדת האופוזיציה לתפקיד היא אישה, צ'יארה אפנדינו.

הניצחונות המשמעותיים בבחירות המקומיות עשויים להשפיע על ההתמודדות בבחירות הכלליות בשנת 2018. מנהיג "תנועת חמשת הכוכבים", בפה גרילו, ידוע בשל התבטאויותיו הפרובוקטיביות וזוכה לאהדה רבה בקרב אזרחי איטליה, אף על פי שאינו חבר בפרלמנט.

וירג'יניה ראגי נבחרה לאישה הראשונה בראשות עיריית רומא. רויטרס, רויטרס
זכתה לתמיכה בשל הבטחה להשקיע בתחבורה הציבורית ובשירותים לאזרח. ראגי/רויטרס, רויטרס

ראש העיר היוצא של רומא, איגנציו מרינו, הוא חבר מפלגת השלטון ששמו נקשר לאחרונה בפרשה שחשפה קשרים בין ארגוני פשיעה לבין גורמים בעירייה, דבר שעורר זעם ציבורי כלפיו. יחד עם הסלידה ממרינו, ניצחונה של ראגי נזקף ככל הנראה גם לזכות הדגש ששמה בקמפיין הבחירות שלה על נושאים כמו תחבורה ציבורית ושירותים לאזרח. סיסמת הבחירות שלה הייתה "הגיע זמן לשינוי עבור רומא", אך מכשול משמעותי בדרכה להגשמת הבשורה הזו הוא הגירעון החמור של העיר, בסך 13 מיליארד אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully