וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי התיכון סוגרים שנה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

20.6.2016 / 6:32

איל ההון והנדבן היהודי אמריקני ארווינג מוסקוביץ' יובא למנוחות, הנשיא ריבלין ימריא לביקור במוסדות האיחוד האירופי, יום הפליטים הבינלאומי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

היום האחרון ללימודים בבתי הספר העל יסודיים

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
הכיתות ריקות והתלמידים חופשיים עד ה-1 בספטמבר/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום זה היום האחרון לשנת הלימודים עבור התלמידים בבתי הספר העל יסודיים ברחבי הארץ. כ-700 אלף תלמידים בכיתות ז' עד י"ב יסיימו את שנת הלימודים תשע"ו ויצאו לחופש הגדול, שיימשך חודשיים. ב-1 ביולי צפויים להצטרף לחופשת הקיץ עוד כמיליון וחצי תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים. שנת הלימודים הבאה תיפתח ב-1 בספטמבר.

ארווינג מוסקוביץ' יובא למנוחות

ארווינג מוסקוביץ' איל הון ונדבן יהודי אמריקני. ויקיפדיה, צילום מסך
הלך לעולמו ביום חמישי האחרון. מוסקוביץ'/צילום מסך, ויקיפדיה

אתם צריכים לדעת שהיום יובא הנדבן האמריקני ארווינג מוסקוביץ' למנוחות בהר הזיתים שבירושלים. מוסקוביץ', רופא ואיל הון וכן המייסד של "קרן מוסקוביץ'" שפעלה למען נזקקים, הלך לעולמו ביום חמישי האחרון בגיל 88. הוא תרם במהלך שנותיו כספים רבים לארגוני ימין בישראל וכן לבנייה במזרח ירושלים. עקב הלווייתו, צפויים להיחסם עד 12:30 צירים מרכזיים בירושלים, באזור בית העלמין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הנשיא ריבלין ימריא לביקור במוסדות האיחוד האירופי

נשיא המדינה ראובן ריבלין ושגריר האיחוד האירופי לארס פאבורג-אנדרסן. 9 במאי 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין במפגש עם שגריר האיחוד, לארס פאבורג-אנדרסן, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום ימריא נשיא המדינה ראובן ריבלין לבריסל, בירת בלגיה, שם נמצאים מוסדות האיחוד האירופי. ריבלין צפוי להיפגש עם נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ ולשאת נאום בעברית בפני מליאת הפרלמנט. נוסף לכך, ייפגש ריבלין עם מלך בלגיה, פיליפ, ועם ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל. במהלך ביקורו ייפגש ריבלין עם נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, עם נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר, עם שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, וכן עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג. עוד במהלך הנסיעה, יבקר ריבלין בקהילות היהודיות וייפגש עם נציגי הקהילה.

הנשיא לשעבר שמעון פרס ייפגש עם האפיפיור פרנציסקוס

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס והאפיפיור פרנציסקוס בפגישה בוותיקן. 4 בספטמבר 2014. AP
פרס והאפיפיור ב-2014/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש הנשיא לשעבר שמעון פרס עם האפיפיור פרנציסקוס בוותיקן. הפגישה בין השניים מתקיימת על רקע מתקפות הטרור שאירעו בעת האחרונה ברחבי העולם ועל רקע שפיכות הדמים בשם הדת. השניים התבטאו בעבר בהזדמנויות שונות נגד הטרור העולמי וציינו כי יש למגר את התופעה ולהתאחד כדי להילחם באיום.

יום הפליטים הבינלאומי

מבקשי מקלט במחנה פליטים זמני בכפר אידומני, יוון, סמוך לגבול מקדוניה, 1 באפריל 2016. רויטרס
מבקשי מקלט במחנה פליטים סמוך לגבול מקדוניה, לפני כחודשיים/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הפליטים הבינלאומי. מטרתו של היום היא להעלות את המודעות למצבם של הפליטים. בין היתר, על ידי דאגה לחינוך לילדי הפליטים, מקום בטוח לחיות בו ויכולת לעבוד ולתרום לקהילה. בשנה האחרונה חלה עלייה במספרם על הפליטים ברחבי העולם נוכח סכסוכים ממושכים הן באפריקה והן בסוריה. האו"ם קבע יום זה בשנת 2000 לציון 50 שנים לאישור אמנת הפליטים הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully