וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דיונים ארוכים: קנדה אישרה המתות חסד לחולים סופניים

19.6.2016 / 17:13

הסנאט אישר את ההצעה שתאפשר לרופאים לסייע למי שעומד בפני מוות לשים קץ לחייו. מדובר בנוסח מצומצם יותר, שבתחילה כלל גם חולים במחלות ניווניות קשות, אך הוא עשוי להתרחב בעתיד

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בפרלמנט, 18 במאי 2016. רויטרס
ממשלתו קידמה את החוק, אך בנוסח מצומצם. ראש ממשלת קנדה טרודו/רויטרס

הפרלמנט של קנדה אישר ביום שישי חוק שיאפשר המתות חסד לחולים סופניים זאת ברקע ביקורת על כך שהחקיקה לא תכלול אנשים הסובלים ממחלות מנוונות. אחרי שבועות של דיונים פוליטיים קדחתניים, הועברה ההצעה בסנאט ובכך תהפוך קנדה לאחת המדינות היחידות בעולם שמותירות לעזור לאנשים חולים למות.

כמה סנאטורים התלוננו על כך שהיקף החוק – שהועבר לפני כן בבית הנבחרים – צר מדי ומוגבל רק לחולים העומדים בפני מוות מידי. החוק, שהועלה לאחר שבית המשפט העליון של קנדה ביטל את האיסור שהוטל על רופאים ומנע מהם לעזור למי שרוצה לשים קץ לחייו, צריך להיחתם בידי המושל הכללי דייוויד ג'ונסטון, המשמש ראש המדינה. מדובר בהליך פורמלי בלבד.

פסיקת בית המשפט העליון התייחסה לבקשותיהם של אנשים מבוגרים המתמודדים עם כאב פיזי או פסיכולוגי בלתי נסבל, שנגרם ממצב רפואי חמור שלא ניתן לריפוי. עם זאת, הממשלה הליברלית צמצמה את היקף החוק כך שהוא נוגע רק לחולים סופניים. המבקרים גורסים כי יותר אנשים הסובלים ממחלות ניווניות יצטרכו לשאת כאב בלתי נסבל.

גורמים בממשלה מסרו כי החוק הוא רק צעד ראשון בסוגיה השנויה במחלוקת וכי הוא עשוי להתרחב במהלך השנים הבאות. המתת חסד חוקית גם בשוויץ, בהולנד, באלבניה, בקולומביה וביפן, כמו גם כמה מדינות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully