וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הביטחון לאנשי חינוך: "צריך לחנך תלמידים שאין כיבוש"

16.6.2016 / 18:28

הרב אלי בן דהן אמר בטקס חלוקת תארים למאות בוגרות תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה כי "הטענה שהטרור נובע מהכיבוש – שקר". לדבריו, "אנחנו מחנכים לאהבת אדם ואלוהים, ארגוני טרור מחנכים את ילדיהם בקייטנות טרור"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

בווידאו: בן דהן בכנסת, יולי 2015: "אין כפר בשם סוסיא. זה מחטף של השמאל"

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, קרא לאנשי חינוך והוראה לחנך תלמידים "שאין כיבוש". בנאום שנשא בטקס חלוקת תארים, שהתקיים אמש (רביעי) במכללה האקדמית לחינוך "תלפיות" בחולון, פנה בן דהן למאות בוגרות תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה "כמי שיחנכו את הדור הבא", ואמר כי "הטענה שהטרור נובע מהכיבוש או מחוסר התקווה, כפי שלצערי טענו אישי ציבור מיד אחרי הפיגוע הנורא בשרונה, היא טענה שקרית שצריך לדחותה על הסף".

לטענת בן דהן, הסכסוך עם הפלסטינים אינו טומן בחובו סוגיה טריטוריאלית. "פעולות חבלה ופיגועים היו כבר לפני כ-150 שנה ומאז כמעט שלא פסקו. כמובן שלא היה אז כיבוש ואי אפשר לתלותן בו. הטרור נובע מהשנאה לעם ישראל ומהתקווה שבעזרת הטרור אויבנו יצליחו לגרשנו מן הארץ. אך אנחנו אומרים כאן בקול ברור וצלול: חזרנו לארצנו כדי שלא נעזבנה עוד לעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטרור התחיל לפני הכיבוש". אלי בן דהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו במכללה, המכשירה מורות וגננות לחינוך הממלכתי-דתי, התייחס בן דהן גם להבדלים בין מערכת החינוך הפלסטינית לזו הישראלית. "שימו לב שרוב המחבלים הם מתחת לגיל 23", אמר. "זהו פרק הזמן שעבר מאז הסכמי אוסלו. כולם הם תוצר של מערכת החינוך של הרשות הפלסטינית ושל כלי התקשורת שלה. בעוד שבישראל אנחנו מעניקים לילדינו חינוך לאהבת אלוהים ולאהבת האדם, בונים פארקים יפים ופורחים, מאפשרים חיי משפחה בריאים, ארגוני הטרור מחנכים אותם בקייטנות טרור, שבהן מלמדים אותם לירות, ומשאירים להם ערים חרבות".

"צריך להגיד לשמאל - אתם ההזויים"

אחרי הפיגוע בתל אביב בשבוע שעבר, גורמים פוליטיים בשמאל האשימו את מדיניות הממשלה באחריות לפיגועי טרור. ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי, אמר בריאיון בגלי צה"ל כי 'אנחנו אולי המדינה היחידה שבה נמצא עם אחר תחת כיבוש'. לדברי חולדאי, 'אי אפשר להחזיק אנשים במציאות שבה אתה כובש אותם ולחשוב שהם יגיעו למסקנה שהכול בסדר ואפשר להמשיך לחיות כך'. סגן השר בן דהן הגיב אז בחריפות, ואמר כי חולדאי "תולה את כל האשם בזה שהכיבוש אשם או שלא הגענו להסכם שלום עם הפלסטינים ובגלל זה אנחנו סובלים מטרור. זו טענה הזויה. הגיע הזמן שאנחנו, אנשי הימין, נאמר לאנשי השמאל - אתם ההזויים".

גם ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) תקף באירוע שבתרבות את ראש הממשלה. "אחרי כ-10 שנים שבהן נתניהו מכהן כראש ממשלה, ניתן להצביע עליו כאחראי המרכזי לכך שפעולות טרור מתרחשות במרכז תל אביב". בליכוד הגיבו בחריפות לדבריו של פרץ ופרסמו תגובה מיוחדת שבה הטיחו: "השמאל ירד מהפסים, איבד כל קשר עם המציאות סביבנו ולצערנו בוחר לאמץ את תיבת המסרים של ארגוני ה-BDS. כשהמחבלים מדברים על כיבוש - הם מתכוונים לתל אביב". ברוח דבריו של בן דהן, גם בליכוד אמרו כי "מדינת ישראל נלחמת בטרור מיום הקמתה. לא ההתיישבות היהודית אחראית לטרור, לא 'הכיבוש' אחראי לטרור ולא המדיניות הביטחונית של ישראל אחראית לטרור. הטרוריסטים הם האחראים לטרור. השאיפה להשמיד את מדינת ישראל ומערכת ההסתה הפלסטינית הם האחראים לטרור, ובהם נמשיך להילחם בנחישות רבה באחריות ובקור רוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully