וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי מלון וסיוע לעסקים: הממשלה תעביר עשרות מיליונים ליו"ש

16.6.2016 / 15:00

תכנית סיוע שתעלה לאישור בישיבת הממשלה כוללת מענקים בסך יותר מ-60 מיליון שקל. לראשונה ישווה משרד התיירות את התמיכה בהקמת בתי מלון בגדה לאלה שבתחומי הקו הירוק. ח"כ סמוטריץ': "נמשיך לפעול לחיזוק ההתיישבות"

כרמי צור, התנחלות ויישוב קהילתי בחבל יהודה, המועצה האזורית גוש עציון. דצמבר 2015. מור שאולי
סיוע בהתמודדות עם נזקי גל הטרור. התנחלות כרמי צור באזור חברון/מור שאולי

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה הקרובה ביום ראשון עשרות מיליוני שקלים בכספי סיוע ליהודה ושומרון - כך עולה מהצעת המחליטים שהופצה הלילה (חמישי) לשרים. תכנית הסיוע המיוחדת לשנת 2016 כוללת הקצאות תקציב שנועדו לסייע לרשויות המקומיות ולתושבים ביהודה ושומרון להתמודד עם נזקי גל הטרור והשלכותיו.

עלות התכנית מסתכמת ביותר מ-60 מיליון שקלים. התכנית כוללת, בין היתר, מענק חד-פעמי מיוחד של משרד הפנים לרשויות המקומיות בסך 15 מיליון שקלים, עשרה מיליון שקלים של משרד החקלאות לצורך הסבת מבנים למבני קבע ולשיפוץ מבני ציבור, 12 מיליון שקלים להקמת מרכזי חוסן והפעלתם, שיחולקו בין המשרדים החינוך, האוצר, הרווחה והבריאות, וכן מיליונים נוספים לתגבור פעילויות רווחה וטיפול בנוער במצבי סיכון. נוסף על כך, הממשלה צפויה להטיל על הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים לגבש תכנית לעידוד, לקידום ולפיתוח העסקים הקטנים ולהגדיל את שיעור ערבות המדינה בהלוואות לעסקים באזור.

דירה להשכרה באתר Airbnb בהתנחלות. AIRBNB, אתר רשמי
דירות להשכרה ב-Airbnb מעבר לקו הירוק/אתר רשמי, AIRBNB

במסגרת התכנית, לאחר שנים של ניסיונות יתמוך משרד התיירות תקציבית בהקמת בתי מלון ומלוניות במוקדי תיירות מרכזיים ביהודה ושומרון. לפי ההצעה של שר התיירות יריב לוין, משרד התיירות יעניק מענק מנהלי של 20% מעלות ההקמה של בית המלון. המענק המנהלי המוצע ישווה לראשונה את המענק הניתן ביישובים בתוך הקו הירוק, המופיעים במפת חוק עידוד השקעות הון, ליישובי יהודה ושומרון, שעד כה לא זכו למענק דומה. זאת, בין היתר, בשל העובדה שחוק עידוד השקעות הון אינו חל על יהודה ושומרון.

המענק המנהלי יעקוף למעשה את חוק עידוד השקעות הון, אך יחיל את ההטבות שהוא נותן באופן שווה ביהודה ושומרון. כמו כן, יקצה משרד התיירות חמישה מיליון שקלים לפרויקטים ויעניק שירותי ייעוץ ליזמים, במהלך שנחשב דרמטי מבחינת עידוד התיירות בגדה המערבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בדברי ההסבר להצעת המחליטים נכתב: "היישובים הישראליים ביהודה ושומרון חווים מציאות ביטחונית ייחודית על בסיס יום-יומי בשל מיקומם הגיאוגרפי ומרקם החיים באזור. החל מראשית אוקטובר 2015 חלה הסלמה במצב הביטחוני באזור יהודה שומרון בעקבות גל פיגועי טרור ופעולות חבלניות נוספות. להסלמה הביטחונית השפעות במגוון תחומי חיים, לרבות השפעות פסיכולוגיות וסוציאליות ופגיעה כלכלית בעסקים, המחייבות מענה ושירותים ייחודיים".

עוד נכתב כי בחודשים האחרונים חלה עלייה ניכרת במספר הפניות של אנשים המבקשים סיוע פסיכו-סוציאלי עקב המצב הביטחוני וגם מספר פניות גדול מקרב ילדים ונוער להדרכה ולטיפול. מטרת הסיוע, כך לפי ההצעה, היא לייצר "מעטפת של סיוע בתחומים אזרחיים שיקטינו את השפעות המצב הביטחוני וימזערו את השפעותיו על שגרת היום-יום של התושבים, של העסקים ושל הרשויות המקומיות באזור".

צימר "מראש ההר", ישוב נופים בשומרון. גור דותן, מערכת וואלה! NEWS
"הפגיעה הכלכלית בעסקים מחייבת מענה ייחודי". צימר "מראש ההר", ישוב נופים בשומרון/מערכת וואלה! NEWS, גור דותן

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), שהיה מעורב בדיונים על גיבוש התכנית בחודשים האחרונים, אמר לוואלה! NEWS כי הוא שמח מאד על חלקו בתהליך. "תושבי יהודה ושומרון עמדו ועומדים שלא ברצונם ראשונים במערכה, ותפקידינו לתת להם את כל הכלים האפשריים לעמידה איתנה", אמר ח"כ סמוטריץ'. "ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו, וכן השרים כולם, ראו את הצורך ונרתמו בכל הכוח לקידום העניין, ועל כך צריך להודות להם. נמשיך לפעול עם כל הכוחות הלאומיים בממשלה על מנת לחזק את ההתיישבות למען העם כולו".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בתגובה להצעת המחליטים להשוות את התמיכה בתיירות ביהודה ושומרון לזו שבשאר חלקי הארץ כי "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא". לדבריו, "אני שמח שיושבים בממשלה הזו אנשים שהבחינו בכך שתושבי יהודה ושומרון הם אזרחים שווי זכויות והגיע הזמן שהדבר יבוא לידי ביטוי בכל שטחי החיים. אני רוצה להודות לראש הממשלה ולשר יריב לוין על כך שהם מקדמים נושא כל כך חשוב. חצי מליון אזרחי מדינת ישראל לא צריכים להיות אזרחים סוג ב'".

(עדכון ראשון: 14:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully