וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילה מעורבת בכותל: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

16.6.2016 / 7:13

דיון בעניינו של ישי שליסל שרצח את שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים, תפילה של נשים וגברים בכותל, 70 שנה לציון פעולת הפלמ"ח שבה הופצצו גשרים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

דיון בעניינו של ישי שליסל

ישי שליסל. AP
שליסל נעצר לאחר שדקר את משתתפי מצעד הגאווה בירושלים, 2015/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי בירושלים דיון בעניינו של ישי שליסל, שהורשע בדקירתה למוות של הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בבירה לפני כשנה. במהלך הדיון יושמעו הטיעונים לעונש של שליסל לקראת מתן גזר הדין. לפני חודשיים הורשע שליסל ברצח בנקי בת ה-15, בשישה ניסיונות רצח ובפציעה בנסיבות מחמירות. לפי האישום, שבועות ספורים לאחר ששוחרר ממאסר על עבירה דומה, יצא שליסל מבית הוריו שבמושב יד בנימין ונסע לירושלים, לאחר שגמלה בלבו החלטה לדקור למוות משתתפים במצעד. לאחר שרכש סכין מטבח רחב וארוך, הוא הגיע לאזור הסמוך למסלול המצעד. בשלב מסוים, חדר שליסל אל בין הצועדים, תוך שהוא מניף בסכין ונועץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו. לאחר כל דקירה הוא שלף את הסכין מהגוף של קורבנו והתקדם הלאה לעבר צועד אחר, עד שלבסוף הופל ארצה בידי שוטר שרדף אחריו.

תפילה מעורבת בכותל

מתפללים בכותל המערבי, חג הפסח. אפריל 2016. AP
ידרשו מתחם שלישי מעורב. מתפללים בכותל המערבי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יקיימו הרפורמים והקונסרבטיבים, לראשונה מאז שנת 2000, תפילה מעורבת ברחבת הכותל שבירושלים. הרפורמים והקונסרבטיבים צפויים לשוב על דרישתם לחלק את הרחבה הקיימת לשלוש, כאשר המתחם השלישי יהיה מעורב נשים וגברים יחד, ולא להקים רחבה חדשה. ההחלטה על קיום התפילה התקבלה שלשום, לאחר שקבוצת מתפללים בראשות רבה הראשי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, הגיעו לרחבה המעורבת, שאמנם כבר קיימת אך על פי המתווה היא אמורה להיות מורחבת באופן משמעותי ולהיות צמודה לכותל. הם הציבו מחיצה והתפללו תפילת שחרית. כמה שעות לאחר המקרה החלו התייעצויות בין התנועה הקונסרבטיבית לרפורמית, והוחלט על קיום תפילת מנחה היום בשעה 17:00 ברחבה הציבורית – האזור שמעל שתי הרחבות הקיימות ובו נמצאים גברים ונשים ביחד, אך לא מתפללים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פתיחת תערוכת "שונים ביחד"

צומת דיזינגוף סנטר בה בוצע הפיגוע לפני 20 שנה באפריל 1996, ינואר 2016. ראובן קסטרו
ציורים של ילדים יוצגו על הקיר החיצוני של הבניין. דיזנגוף סנטר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תיפתח תערוכת "שונים ביחד" על הקיר החיצוני של בניין דיזנגוף סנטר בתל אביב. מדובר בפרויקט אומנותי שבמסגרתו ציירו ילדים יהודים, ערבים וילדי עובדים זרים, ציורים המקדמים ערכי סובלנות, שוויון, הכרת האחר וקיום משותף. בטקס הפתיחה שיתקיים במקום יישאו דברים יוזם הפרויקט וראש מרכז דניאל ליהדות מתקדמת בתל אביב, הרב מאיר אזרי, רעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, ממלא מקום ראש עיריית תל אביב יפו והממונה על החינוך, אסף זמיר, ומנכ"ל משותף של דיזנגוף סנטר, דן פילץ. כמו כן, יישאו דברים שניים מהילדים שהשתתפו בפרויקט. בסיום הטקס יחולקו תעודות לילדים.

83 שנים לרצח חיים ארלוזרוב

תמונות קבר חיים ארלוזרוב בבית קברות טרומפלדור בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עדיין לא ברור אם מדובר ברצח פוליטי. קברו של ארלוזרוב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 83 שנים, בשנת 1933, נורה למוות חיים ארלוזרוב, ממנהיגי היישוב היהודי לפני קום המדינה. הרצח של ארלוזרוב, שהיה ראש המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית, אירע בעת שישב עם רעייתו סימה בחוף הים בתל אביב. שני גברים התקרבו אל השניים, ירו בארלוזרוב ונמלטו בריצה. שלוש שעות לאחר מכן, הוא מת מפצעיו. לאחר הרצח החלה חקירה שהביאה לכתבי אישום נגד שני אנשי התנועה הרוויזיוניסטית, אברהם סטבסקי וצבי רוזנבלט. האחרון זוכה ואילו השני הורשע על סמך עדותה של סימה ארלוזרוב. ואולם, הוא הגיש ערעור שהתקבל. שאלת הרצח, שנותר בלתי מפוענח עד היום, המשיכה להסעיר את ישראל, כאשר עדיין לא ניתן לקבוע אם מדובר ברצח פוליטי.

70 שנה ל"ליל הגשרים"

גשר בנות יעקב. זולטן קלוגר, לשכת העיתונות הממשלתית
המטרה הייתה לפגוע בבריטים. גשר בנות יעקב שהופצץ במבצע/לשכת העיתונות הממשלתית, זולטן קלוגר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 70 שנה, בשנת 1946, אירע "ליל הגשרים" שבמסגרתו הפציצו לוחמי הפלמ"ח עשר גשרים ברחבי הארץ. תשעה מהם פוצצו ואחד ניזוק. מטרת הפעולה הייתה לפגוע בבריטים, ואכן היא הצליחה לנתק באופן זמני את נתיב האספקה בין ישראל למדינות השכנות. בפעולה בגשר הסמוך לאכזיב נהרגו 14 לוחמי הפלמ"ח וביתר הפעולות לא היו נפגעים. נוסף להצלחה המידית של המבצע, פיצוץ הגשרים הוביל לנזק כספי נרחב לבריטים, שנאלצו לשקם את ההריסות, וכן להדים תקשורתיים נרחבים בעולם. בפעולות הבריטים לאחר המבצע נהרגו ארבעה יהודים, נפצעו 18 ונעצרו יותר ממאה חשודים במעורבות במבצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully