וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שלא ידעתם על קפה

15.6.2016 / 15:52

הידעתם ששתיית קפה מקטינה את הסיכוי למחלות לב ב-45%? קבלו עוד כמה עובדות מפתיעות על המשקה החם האהוב עליכם. עם 2 סוכר, כן?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

אתם לא יכולים לפתוח את היום בלעדיו, הוא עוזר לכם לשרוד את השעות הקשות של אחה"צ במשרד והדרך שבה אתם שותים אותו אומרת עליכם הכול. הכירו את הקפה שלכם - ולא, מתברר שאתם לא מכירים אותו מספיק טוב. למשל, הידעתם שעל אף שרופאים לא ממליצים על צריכה מרובה של קפאין, מחקרים אחרונים מראים שצריכת קפה מתונה עשויה דווקא להקטין את הסיכוי למחלות לב ב- 45%?

המחקרים תומכים בהשערה שלקפאין (ולחומרים נוספים בקפה) ישנה פעילות של נוגד-חמצון שבטווח הארוך מגינה על הגוף מפני מחלות לב. רק לאחרונה הודיע ארגון הבריאות העולמי שקפה אינו מסרטן כפי שחשבו - אלא זו שתייה של משקאות רותחים שמסוכנת לבריאות שלנו. לקפאין אולי יש השפעות שליליות קצרות טווח כמו עלייה בלחץ הדם ועצירות, אולם נמצא שצריכה של עד 6 כוסות קפה ביום לא באמת יזיקו לנו (כל עוד לא נשתה אותם ברצף, כן?). בכל אופן, אנחנו מאוד רחוק מזה: בממוצע, גברים שותים כ-1.7 כוסות קפה ביום, ונשים שותות כ-1.5 כוסות.

עובדות על קפה. ShutterStock
5 דברים שלא ידעתם על קפה/ShutterStock

הקפה אולי מעולה עבורנו, אבל נמלים וחלזונות לא סובלים אותו. אם תפזרו מעט קפה טחון במקומות בעייתיים - הריח שלו כבר ידאג להרחיק אותם משם. אז מי הוא בעצם האדם שלו אנו צריכים להודות על הקפה הנהדר שלנו? אז זהו, שהוא לא אדם - אלא עז. עזים אכלו משיחי קפה לפנינו וסיקרנו איזה רועה צאן אחד שלא הבין למה הן פתאום כה מלאות מרץ ואנרגטיות. עזים, תודה!

עוד באותו נושא

ארגון הבריאות העולמי: משקאות רותחים גורמים לסרטן, קפה לא

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully