וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הטרור יעלה לקריאה שנייה ושלישית: 5 דברים שצריך לדעת היום

15.6.2016 / 7:00

החוק שמטרתו להקל על הרשעת נאשמים במעשי טרור יעלה לדיון במליאת הכנסת, תחול הקלה בשרב - אך עדיין יהיה חם מהרגיל, יתקיימו חגיגות לרגל ביטול חוק הספרים ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

חוק הטרור יעלה לקריאה שנייה ושלישית

שרת המשפטים איילת שקד, בי"ס גוונים, ראש העין. 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
יזמה את החוק. שקד/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יובא לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת החוק שמכונה "חוק הטרור", ומטרתו להקל על הרשעת נאשמים במעשי טרור. החוק, ביוזמתה של שרת המשפטים איילת שקד, נועד להסדיר את התמודדותם של גורמי הביטחון והאכיפה עם פעילי טרור וארגונים. במסגרת החוק, יוכל בית המשפט להרשיע נאשמים גם אם העדים במשפט לא הגיעו להעיד משום שנמלטו למדינת אויב או לשטחי הרשות הפלסטינית. בנוסף לכך, מסדיר החוק את ימי המעצר המקסימליים לחשודים בטרור ומסדיר את תנאי השחרור על תנאי.

הקלה בשרב – עדיין חם מהרגיל

חמסין בתל אביב. ראובן קסטרו
השרב יישבר, אך עדיין חם מהרגיל. חוף הים בתל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהשרב שפקד אתמול את אזורנו יישבר, אך עדיין יהיה מזג אוויר חם מהרגיל. על אף שתחול ירידה קלה בטמפרטורות הן עדיין יהיו גבוהות מהממוצע לעונה ברוב הארץ. מחר תחול ירידה נוספת בטמפרטורות, שתהפוך אותן לנמוכות מהממוצע ותביא לסיומו של גל השרב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חגיגות ביטול חוק הספרים

מירי רגב ופעילי ליכוד באירוע הרמ כוסית לכבוד פסח. יותם רונן
תחגוג את ביטול חוק הספרים. רגב/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים אירוע חגיגי לציון ביטול חוק הספרים בבית ז'בוטינסקי שבתל אביב, בנוכחות שרת התרבות מירי רגב. בחודש שעבר אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את ביטולו של החוק שאסר על חנויות הספרים למכור ספרות חדשה במחיר השונה מהמחיר המומלץ לצרכן - וזאת, לתקופה של עד שנה וחצי ממועד היציאה לאור. החוק נכנס לתוקף בפברואר 2014 והחל מספטמבר הקרוב ייכנס לתוקף ביטולו. במהלך האירוע החגיגי יימכרו ספרים בהנחה מיוחדת.

הנשיא בסקירה על אוכלוסיות מיוחדות בצה"ל

נשיא המדינה ראובן ריבלין והמזכיר הצבאי היוצא תא"ל חסון חסון. 31 במאי 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
יבקר במחו"ה אלון. ריבלין והמזכיר הצבאי היוצא, תת אלוף חסון, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יבקר נשיא המדינה ראובן ריבלין בבסיס החינוך מחו"ה אלון שבצפון. הנשיא יקבל סקירה על פעילות צה"ל בנושא שילוב אוכלוסיות מיוחדות בצבא והנעשה בבסיסי החינוך, מחו"ה אלון וחוות השומר. לאחר מכן, הוא יסייר בכיתות הלימוד, יצפה בשיעור עברית לדוגמה וישוחח עם חיילים ועם מפקדים המשרתים בבסיס. את הנשיא ילוו בביקור סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, ראש אגף כוח אדם בצה"ל אלוף חגי טופולנסקי, קצין חינוך ראשי תת אלוף אבנר פז צוק, ומפקדת הבסיס סא"ל קרן קמרינסקי. מחו"ה אלון, מרכז חינוך והשכלה על שם יגאל אלון, הוא בית הספר המרכזי בצה"ל לקליטת עלייה, השכלה והכנה לשירות, של חיל החינוך והנוער.

יום המודעות הבינלאומי להתעללות בקשישים

קשיש נקנס על שחצה את הכביש לאט מדי. ShutterStock
ין 4-6% מהקשישים בעולם נפלו קורבן להתעללות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ברחבי העולם את יום המודעות הבינלאומי להתעללות בקשישים. בשנים האחרונות, לנוכח עליית תוחלת החיים, הכפילה את עצמה האוכלוסייה של האזרחים מעל גיל 60. בין 4-6% מהקשישים בעולם דיווחו כי נפלו קורבן להתעללות בעלת השלכות פיזיות או פסיכולוגיות קשות. התעללות בקשישים היא בעיה חברתית גלובלית שפוגעת בזכויות אדם. מטרת היום, שנקבע על ידי האו"ם, היא להעלות למודעות את החשיבות שבכבוד האדם, במיוחד עבור אוכלוסיית הקשישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully