וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של בירוקרטיה: החל אכלוסה של העיר הפלסטינית החדשה

שמעון סימן-טוב

15.6.2016 / 9:03

בעיר רוואבי, שנבנתה על פי תכנית מתאר מודרנית, צפויים לגור 60 אלף בני אדם. מאז 2012 מצפה היזם בשאר אלמסרי שיחל האכלוס - וכעת הוא נרגש מתמיד: "מחכה כבר לשתות קפה בלב העיר"

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: סרטון תדמית של מתכנני העיר רוואבי

אחרי שנים של עיכובים בירוקרטיים, החל השבוע אכלוסה של העיר הפלסטינית החדשה רוואבי - בערבית, "גבעות" - הממוקמת כתשעה קילומטרים מצפון מערב לרמאללה. בשונה מהיישובים הפלסטינים האחרים בגדה, זו העיר הפלסטינית הראשונה שנבנתה על פי תכנית מתאר מודרנית, ולא התפתחה תוך אלתור תשתיות על פי הצורך מדי מספר שנים. בניית העיר החלה ב-2012 ומיקומה הצריך את אישור משרד הביטחון, לאחר התנגדות מצד גורמי ביטחון שחששו מבניית עיר פלסטינית באזור החולש על נתב"ג.

לאחר שנים של עיכובים אושר השימוש בכביש הגישה לעיר, כביש צר, ברוחב של כשבעה מטרים, העובר בשטח C, ונמצא תחת שליטה אזרחית וביטחונית ישראלית. גם צינור המים לעיר, המוביל 300 קוב מדי יום, אינו מספק את כל צרכי המים בעיר, והדיירים מסתמכים על מיכליות המעבירות מים להשלמת המכסה. לטענת מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), הדבר נובע מסירובם של הפלסטינים לכנס ועדה משותפת לנושא זה עם הרשויות בישראל.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
המשברים נפתרו: החשמל יושב לערי הגדה, רוואבי תחובר למים
בחשאי: ישראל מקדמת הקמת עיר פלסטינית נוספת בגדה

אכלוס העיר הפלסטינית רוואבי, צפונית לרמאללה. יוני 2016. AP
60 אלף תושבים צפויים לגור בעיר עם השלמת האכלוס. רחוב ברוואבי/AP
אכלוס העיר הפלסטינית רוואבי, צפונית לרמאללה. יוני 2016. AP
"אני מחכה כבר לשתות קפה בלב העיר". תושבים בעיר רוואבי/AP

בשאר אלמסרי, היזם העומד בראש הפרויקט לבניית העיר מסר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא רואה את בניית העיר כ"שלב הכרחי בדרך לבניית מדינה פלסטינית מתוקנת". לדבריו, כ-250 משפחות כבר מתגוררות בעיר, ויעד האכלוס הסופי הוא 60 אלף איש. עלות בניית העיר הסתכמה עד כה בכ-1.2 מיליארד דולר.

מרבית כספי ההשקעה לבניית העיר גויסו בקטאר, והמחיר הממוצע של דירה בעיר עומד על כמאה אלף דולר. העיר כוללת אמפיתיאטרון המסוגל להכיל כ-12 אלף בני אדם, אזור תעשייה, בתי ספר, ומרכז קניות בסגנון מערבי. "אני מחכה כבר לשתות קפה בלב העיר, ולראות את האנשים סביבי חיים בה, ונהנים מסביבה יפה ונקייה", אומר אלמסרי.

אכלוס העיר הפלסטינית רוואבי, צפונית לרמאללה. יוני 2016. AP
12 אלף מקומות ישיבה. האמפיתיאטרון ברוואבי/AP
אכלוס העיר הפלסטינית רוואבי, צפונית לרמאללה. יוני 2016. AP
תושבים מחוץ לביתם ברוואבי/AP
אכלוס העיר הפלסטינית רוואבי, צפונית לרמאללה. יוני 2016. AP
סיום עבודות הבנייה ברוואבי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully