וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד טראמפ בן 70: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

14.6.2016 / 7:00

איל הנדל"ן והמועמד הרפובליקני המסתמן בבחירות לנשיאות ארה"ב יחגוג יום הולדת, ברחבי הארץ צפויים לשרור עומסי חום כבדים עד קיצוניים, הכנסת תדון בגובה המס על סיגריות ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

הטמפרטורות עולות והשרב מגיע

חופי תל אביב. פסח 26 באפריל 2016. ראובן קסטרו
עומסי חום קיצוניים. חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום צפויה עלייה בטמפרטורות ומזג אוויר ייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ. כמו כן, צפויים לשרור עומסי חום כבדים עד קיצוניים. הטמפרטורות יגיעו עד 34 מעלות בתל אביב, 35 בירושלים, 33 בחיפה 40 בבאר שבע ו-42 באילת. מחר כבר תחול הקלה עם ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר לאורך החוף והשפלה, אך עדיין יהיה חם מהרגיל.

דיון על גובה המס על סיגריות

סיגריות. ShutterStock
הח"כים ידונו על גובה המס על רכישת סיגריות./ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה למאבק בסמים ובאלכוהול בשאלת גובה המס שיש להטיל על רכישת סיגריות. ידוע כי לעישון סיגריות ישנן השלכות שליליות על הגוף וכי עישון נחשב לסיבה מרכזית בגרימת מחלות קשות ואף מוות. לפי נתוני משרד הבריאות, כ-8,000 ישראלים מתים מידי שנה כתוצאה מנזקי עישון. הוועדה תדון בדרכים לצמצם את מספר המעשנים בישראל, מגמה שכבר נמצאת בירידה, וזאת על ידי בחינת האפשרות להטלת מיסי רכישה גבוהים יותר על קופסאות סיגריות והגבלות נוספות על מקומות שבהם ניתן לעשן.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

תקווה ישראלית משותפת – כנס הרצליה ה-16

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס הממלכתי לציון יום ירושלים – גבעת התחמושת. ניב אהרונסון
הכנס ייערך בבית הנשיא. ראובן ריבלין/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח כנס הרצליה ה-16 של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) במרכז הבינתחומי בנושא "תקווה ישראלית משותפת – חזון או חלום?", בבית הנשיא שבירושלים. בכנס ישתתפו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נשיא הקונגרס היהודי עולמי, רון לאודר, נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, השרים נפתלי בנט, יעקב ליצמן ואריה דרעי, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג וחברי הכנסת זהבה גלאון ואיימן עודה. נוסף לנאומים, בכנס יתקיימו פאנלים והרצאות בנושאים הרלוונטיים מנקודות מבט שונות: משפטית, חקיקתית ואקדמית.

יום הולדת 70 לדונלד טראמפ

דונלד טראמפ, המומעד לנשיאות ארצות הברית, ניו יורק. 7 ביוני 2016. רויטרס
מזל טוב. דונלד טראמפ/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, יום הולדת 70. טראמפ, שנולד בניו יורק, החליט מגיל צעיר ללכת אחרי אביו ולהתפתח בתחום הנדל"ן. בתום לימודיו האקדמיים הוא השתלב בחברה של אביו וביסס את הונו על ידי מעורבות בפרויקטים גדולים במנהטן. בשנה שעברה הודיע על התמודדותו בבחירות לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית. חרף העובדה כי רבים התייחסו בבוז להודעתו, הוא הצליח לצבור את אהדת הקהל ולכבוש בקלות את תפקיד המועמד מטעם המפלגה.

יום תרומת הדם הבינלאומי

ניידת תרומת דם. שרון בוקוב
ניידת תרומת דם/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום תרומת הדם הבינלאומי. האירוע צוין לראשונה בשנת 2004 ומטרתו להעלות את המודעות בתרומת דם וכן להוקיר תודה לאלו שעושים כן. תרומות הדם חשובות מאוד ומצילות חיים וככל שישנה אספקה גדולה ומהירה יותר של מנות דם, כך עולה הסיכוי להציל חיים וכן לבצע ניתוחים מורכבים. אספקת מנות דם תלויה בתורמים, ואין הרבה דרכים נוספות לייצר מאגר דם מלבד אותן תרומות. יום תרומת הדם הבינלאומי נקבע על ידי ארגון הבריאות העולמי של האו"ם והוא אחד משמונה ימים בינלאומיים של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully