וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו-פלסטינים הפריעו להרצאת קצינה במיל': "חוויה טראומטית"

11.6.2016 / 20:52

סא"ל במיל' אביטל ליבוביץ', יו"ר הוועד היהודי-אמריקני בישראל, העניקה הרצאה בוושינגטון ובמהלכה כינו אותה הפעילים "רוצחת". "הם הפכו את המתקפה לאישית, זו אנטישמיות"

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילומים: AJC הוועד היהודי-האמריקני

סגן-אלוף במיל' אביטל ליבוביץ', דוברת צה"ל לתקשורת בינלאומית ולמדיה חברתית לשעבר, הוזמנה להשתתף בוועידה השנתית של הוועד היהודי-אמריקני, ששימשה יו"ר שלוחתו בישראל. במהלך הרצאתה בוועידה בשבוע שעבר, שהייתה פתוחה לקהל הרחב, עלו לבמה עשרה מפגינים פרו-פלסטיניים וניסו למנוע ממנה להמשיך בדבריה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS סיפרה ליבוביץ' על התחושות בעת התקרית ועל המתקפות החוזרות והנשנות נגדה ברשתות החברתיות.

ליבוביץ', השוהה כעת בוושינגטון, הוזמנה להרצאה על מנת לשתף בניסיונה בתפעול מערך המדיה החברתית של צה"ל. לדבריה, מרגע שפורסם דבר קיומה של הרצאתה, החלו לתקוף אותה בטוויטר ללא הפסקה. "מאותו רגע שפרסמו שאני מגיעה, חברו קבוצות אנטי-ישראליות יחד, על גבול האנטישמיות, כתבו עליי מאמרים והטיחו בי האשמות אישיות", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
נשק יום הדין מול חיזבאללה: הרקטה שמכסה את כל שטח לבנון נחשפת
צה"ל הרס את בית המחבל שדקר למוות את דפנה מאיר בעתניאל
מפעל המחזור של הקבינט לא מצליח לייצר אסטרטגיה מדינית

רב-סרן אביטל ליבוביץ דובר צה"ל. איתי לוי
"הפכו את המתקפה למשהו אישי". ליבוביץ' בזמן כהונתה ביחידת דובר צה"ל, 2009/איתי לוי

לדבריה, מדובר בחוויה טראומטית מאוד. "בכניסה להרצאה הוצבו שוטרים וכלבים. החדר היה מלא, כמאה איש נכחו בו. כעשרה מפגינים עם שלטים מוחבאים ישבו בקהל גם כן. בשלטים כתבו 'אביטל ליבוביץ' היא רוצחת פלסטינים'". ליבוביץ' סיפרה כי הואשמה במותו של עיתונאי פלסטיני, וכי מחוץ לאולם חולקו עלונים שבהם נכתב שהיא "רוצחת".

"הדבר הקרוב לרצח שביצעתי בימי חיי היה של ג'וק באמבטיה ולא מעבר לזה. והאירוניה היא שדווקא במוזיאון לתקשורת שמקדש חופש ביטוי, הם שללו ממני את חופש הביטוי", סיפרה ליבוביץ'. "זה מדהים עד כמה אנשים לא מעמיקים בעובדות. פרסמו את שמי והפכו את ההתקפה לנושא אישי. הכינו שלטים עם השם שלי והפכו אותי למשהו אחר. המפגינים לא מבינים בכלל מה הם אומרים, הם רצו למנוע ממני להמשיך את ההרצאה ולא עשיתי זאת. הם רצו לעצבן אותי וגם זה לא קרה".

לטענתה, הדבר המטריד ביותר במתקפה עליה הוא הסטודנטים היהודים הלומדים במוסדות האקדמיים בארצות הברית, שצריכים להתמודד עם פעילות אנטי-יהודית ואנטי-ישראלית בקמפוסים. "הם הולכים עם הראש מתחת לאדמה ומסתירים את יהדותם", אמרה. הפתרון, לדעתה, טמון בהיערכות מוגברת להתמודדות עם הבעיה. "אני עובדת בארגון אמריקני ורואה את המתקפות מקרוב. זו אנטישמיות ואנטי-ישראליות. כדי להילחם בהן דרושה חשיבה יצירתית שונה ומאסיבית, מפני שבקרב הזה אסור לנו להפסיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully